تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, دیدنی های آنتالیا

غار آلتین بشیک آنتالیا ، ترکیه | Altınbeşik 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

غار آلتین بشیک آنتالیا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با غار آلتین بشیک آنتالیا در کشور ترکیه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با این غار زیبا بیشتر آشنا شوید.

غار آلتین بشیک واقع در استان آنتالیا، از سال 1994 برای بازدید عموم مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از جالب ترین و شناخته شده ترین غارهای ترکیه محسوب می گردد.

غار آلتین بشیک آنتالیا
غار آلتین بشیک آنتالیا

این غار در پارک ملی ، در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی آیدین کنت و در فاصله ۵۵ کیلومتری شمال ماناوگات قرار دارد. دریاچه ها ، و مجموعه سنگی زیبای موجود در داخل غار که همگی از جنس سنگ تراورتن (سنگ آهک سفید) بوده به همراه شهرهای زیبا و بی نظیرش این منطقه را به مکانی شگفت انگیز در آنتالیا تبدیل نموده است.

آلتین بِشیک دارای رتبه سوم  در اروپا و رتبه اول در ترکیه از نظر بزرگترین دریاچه زیر زمینی می باشد. دریاچه زیر زمینی 125 متر طول از ورودی، 2200 متر عرض و 15 متر عمق دارد. غار تشکیل شده از حفره در سنگ آهکی و پل های طبیعی است. شما میتوانید از مناظر بی نظیر عکس و فیلم تهیه کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

غار آلتین بشیک آنتالیا

این غار دارای دیواره هایی است که به نظر می رسد با برف پوشیده شده اند؛ همچنین، این غار شامل یک منبع طبیعی آب است که سطح آن در هر فصل متغیر می باشد.

پارک ملی غار آلتین بشیک توسط درختان گوناگونی از جمله : چنار،خرنوب،زیتون وحشی،سرو،انجیر،خارتوت،گل وحشی احاطه شده اند و دارای حیواناتی از قبیل: خوک وحشی،روباه،خرگوش،سنجاب،خفاش،دارکوب،فاخته،لاک پشت دریایی،مار وآفتاب پرست می باشد.

غار آلتین بشیک آنتالیا

ویژگیهای غار آلتین بشیک

  • غار آلتین بشیک در حوالی شهر آنتالیا می‌باشد.
  • در این غار دو دریاچه قرار گرفته است که طول یکی از آنها به صدو بیست و پنج متر می‌رسد.
  • مجموعه سنگ‌های تراورتن در این غار دیده می‌شوند.
  • گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی در حوالی این غار رویت شده است.
  • بازدید توریست از این غار توسط قایق صورت می‌پذیرد.
  • مساحت این غار در شهر آنتالیا نزدیک به ۱۱۵۶ کیلومتر مربع می‌باشد.

غار آلتین بشیک آنتالیا

دسترسی 

این غار در شهر ابرادی قرار دارد و فاصله ی غار آلتین بشیک تا شهر ابرادی آنتالیا 5 کیلومتر، 12 کیلومتر تا آیدین کنت و در 55 کیلومتری شمال ماناوگات می باشد. غار در ساعات 8:00 الی 17:00 باز است. رسیدن به آن راحت است اما جاده فقط تا روستای اورونلو میرود، پس از آن باید برای رسیدن به غار 4.5 کیلومتر پیاده روی کنید که 1 الی 1.5 ساعت طول خواهد کشید.

در حین پیاده روی در جنگل به سمت غار می توانید از منظره سرسبز لذت ببرید. به کسانی که از ارتفاع بلند می ترسند ممکن است در بعضی نقاط مضطرب شوند، اما مطمعن باشید که ارزشش را دارد.

ورودی به پارک رایگان است اما هزینه کرایه قایق 14 لیر میشود. پوشیدن جلیقه نجات در حین سفر اجباریست و شنا در آب نیز ممنوع است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *