تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر, یونان

آشنایی با غذاهای خوشمزه یونان | Greece 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

غذاهای خوشمزه یونان

در این مقاله از معرفی راهنمای سفر به کشورها به سراغ کشور یونان خواهیم رفت و چند مورد از غذاهای خوشمزه یونان را به شما معرفی خواهیم کرد. این کشور دارای غذاهای محلی منحصر به فردی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

 یونان با داشتن قدمتی طولانی و تاثیری دو جانبه از فرهنگ های غربی و شرقی، دارای غذاهای خوشمزه بسیاری است که که به مذاق کمتر فردی ناسازگار است. یونان کشوری ساحلی است و از همین رو، انواع سبزیجات تازه، ماهی ها و غذاهای دریایی، بخش مهمی از ترکیبات غذایی آنها را تشکیل می دهند.

ژیرو (gyro)

شنیده بودیم در یونان، ژیرو، سوولاکی (Souvlaki) و کباب وجود دارد و از راهنمای تور خواستیم به توضیح تفاوت این غذاها با آنچه که ما می شناسیم بپردازد. ژیرو گوشتی است که به طور عمودی سرخ خواهد شد.

سپس بریده هایی از این گوشت در نان پیتا (pita) به همراه مخلفات قرار داده می شود – سس، گوجه فرنگی، پیاز، کاهو و اغلب چیپس یا سیب زمینی سرخ شده. این غذا خیلی ارزان و خوشمزه است؛ اما مراقب باشید بچه ها خیلی خودشان را با خوردن این غذا کثیف نکنند!


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
غذاهای خوشمزه یونان
غذاهای خوشمزه یونان

سوولاکی (Souvlaki)

سوولاکی به معنای سیخ کباب است و منظور هر چیزی است که با سیخ کباب درست خواهد شد (گوشت بره، جوجه، خوک و غیره). بچه ها این غذا را خیلی دوست دارند و البته بزرگترها هم عاشقش هستند. بعضی اوقات اینها را می توان به سبک مشابه ژیرو سرو کرد و آن را در یک نان پیتا پیچید و به آن سس افزود. همچنین، می توانید یکسره سراغ خود گوشت بروید و آن را بخورید!

کباب

کباب، گوشتی به شکل دراز است؛ کمی مانند همبرگر. برای درست کردن کباب، گوشت فشرده خواهد شد و به شکل سوسیس در می آید. بچه ها خیلی کباب دوست دارند. یک کباب خوب، بیش از آنچه که فکرش را می کنید، اضافه کردنی دارد.

غذاهای خوشمزه یونان
غذاهای خوشمزه یونان

ساگاناکی (Saganaki)

ساگاناکی، پنیر سرخ گردیده است. توضیح بیشتری می خواهید؟!

تیروکروکتس (Tirokroketes) / اسفوگاتا (Sfougata)

گلوله های پنیری سرخ شده که در دهان آب می شوند! من واقعاً نمی دانم دیگر چه چیزی باید بگویم! اسفوگاتا از پنیر محلی درست خواهد شد ولی تیروکروکتس معمولا در خودش پنیر مخلوط دارد.

غذاهای خوشمزه یونان
غذاهای خوشمزه یونان

رویتوکفتدس (Revithokeftedes)

مثل همان فلافلی است که در خاورمیانه پخته خواهد شد. این غذا، با نخود سرخ شده به همراه مخلوط ادویه ای که مخصوص یونان است، تهیه خواهد شد.

فتا مه ملی (Feta Me Meli)

فتا در فر کیک پزی درست شده و سپس با عسل سرو خواهد شد. این خوردنی را می توان به عنوان دسر یا یک غذای کامل صرف کرد. تعادل ظریفی میان فتای شور و عسل شیرین وجود دارد و طعمی به یاد ماندنی برایتان به یادگار باقی خواهد گذاشت.

غذاهای خوشمزه یونان
غذاهای خوشمزه یونان

موساکا (Mousakka)

موساکا شبیه به لازانیا (lasagne) بدون پاستا است و با بادمجان سرخ شده، گوشت، گوجه فرنگی، پیاز، سیر، سیب زمینی، سس بشامل (béchamel) و پنیر پخته، تهیه خواهد شد و معمولاً لایه هایی از پنیر روی آن قرار داده می شود.

غذاهای خوشمزه یونان
غذاهای خوشمزه یونان

تیروپیتس (Tiropites)

تیروپیتس عبارت است از شیرینی های مثلثی ساخته شده از فیلو (filo) – لایه های خمیر نازک پخته شده – و ترکیب خوشمزه ای از پنیر یونانی. خیلی ساده و در عین حال خوشمزه است.

غذاهای خوشمزه یونان
غذاهای خوشمزه یونان

تزاتزیکی (Tzatziki)

تا جایی که به یاد دارم، این غذای محبوب من بوده است. یونانی ها آن را با ماست یونانی می پزند. اصولاً تزاتزیکی عبارت است از ماست و خیار و سیر. خوردن آن با گوشت، سبزی، نان پیتا یا حتی به تنهایی خیلی مزه می دهد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *