تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

غذاهای محلی کیش

کیش جزیره ای بسیار زیبا و محبوب است که هر ساله گردشگران زیادی را پذیرایی می کند. در این مقاله از معرفی غذاهای محلی ایران به این جزیره زیبا سفری خواهیم داشت تا برخی از غذاهای محلی کیش را به شما معرفی کنیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

جزیره زیبای کیش به عنوان یک منطقه جذاب توریستی ایران،پر است از مدرن ترین مناطق تفریحی، رستوران ها، مراکز خرید و هتل های لوکسی که این جزیره را تبدیل به مکانی عالی برای سفر و خوشگذرانی کرده است. جزیره کیش به عنوان یک  شهر زیبا دارای جاهای دیدنی و تاریخی بسیار زیادی است.

غذاهای سنتی کیش نیز، بخشی از سنت و فرهنگ مردم این منطقه را در میان جاذبه های مدرن، هتل ها و رستوران های لوکس و پر زرق و برق، به شما تزریق می کنند و می توانند به یکی از منحصر به فردترین تجربه های سفرتان تبدیل شوند. پس اگر مسافر این جزیره مدرن هستید، پیشنهاد می کنیم که تجربه های سفرتان را با غذاهای اصیل و سنتی کیش افزایش دهید. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

سمک مشوی

اکثر ساکنین بومی جزیره کیش را عرب های جنوب کشورمان تشکیل می دهند، به همین دلیل غذاهای عربی در این جزیره جزو اصیل ترین و پر طرفدارترین غذا ها هستند. سمک مشوی نیز یک غذای عربی پر طرفدار است که مهترین قسمت آن را ماهی های خوشمزه خلیج فارس تشکیل می دهند. ماهی این غذا بسته به نوع سفارش شما می تواند سرخ شده یا کبابی باشد که در ترکیب بی نظیری از ادویه های تند عربی، طعم فوق العاده ای دارد.

غذاهای محلی کیش
غذاهای محلی کیش

مرگوگ و یا مرقوق

برای امتحان کردن مرگوگ یا مرقوق باید سری به رستوران های محلی کیش بزنید. مرگوگ یک غذای فوق العاده خوشمزه است که در پخت آن مواد تازه ای از انواع سبزیجات و گوشت استفاده می شود. این مخلفات شامل بادمجان، گوجه فرنگی، فلفل سبز، سیب زمینی، گوشت های استخوان دار، پیاز و سیر و ادویه های مخصوص است که به صورت جداگانه پخته و سپس ترکیب می شوند، در انتها با اضافه شدن خمیر های دایره شکلی از آرد سنگک داخل این خورشت سنتی، می توانید یکی از خوشمزه ترین غذاهای جزیره را تست کنید

غذاهای محلی کیش

محمر

لذت بردن از غذای محمر کاملا به ذائقه شما بستگی دارد، اگر طرفدار غذاهای شیرین هستید، محمر می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما در بین غذاهای محلی کیش باشد. محمر، برنجی شیرین است که به طور معمول به همراه ماهی سرو می شود و قطعا تجربه ای متفاوت از ترکیب مزه هاست.

مضروبه

یکی دیگر از طعم های متفاوت ماهی های خلیج فارس را می توان با امتحان کردن مضروبه چشید. مضروبه یکی از غذاهای پر طرفدار جزیره است که ترکیب ماهی سرخ شده و یا کبابی به همراه سیر و نوعی سبزی است و طعمی متفاوت را در رستوران های محلی جزیره به شما هدیه می کند.

غذاهای محلی کیش
غذاهای محلی کیش

هریسه

اگر شما هم یکی از طرفدارهای پر و پا قرص حلیم هستید، قطعا عاشق طعم فوق العاده هریسه خواهید شد. هریسه نوعی حلیم عربی است که در بین غذاهای سنتی کیش، طرفدارهای مخصوص خودش را دارد.

مجبوس لحم

اصلی ترین غذای محلی جزیره کیش را می توان مجبوس لحم دانست. این غذای خوشمزه از پخته شدن برنج با ادویه های عربی، نخود و کشمش درست می شود و همرا با گوشت، مرغ و یا ماهی سرو می شود. جالب است بدانید که مجبوس لحم یکی از مهمترین غذاهای مجالس و مهمانی های بومیان جزیره کیش محسوب می شود.

غذاهای محلی کیش
غذاهای محلی کیش


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

  2. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۳

  3. شهاب شیردل

    Visitor Rating: 5 Stars

  4. ناشناس

    Visitor Rating: 5 Stars

  5. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *