تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

غذای محلی آنکارا

در این مقاله از قسمت معرفی شهرهای ترکیه در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در آنکارا آشنا کنیم. در این مقاله به بررسی غذای محلی آنکارا می پردازیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

غذاهای ترکیه به علت محبوبیت شان آن بر غذای مناطق همجوار خود تاثیر گذاشته اند. آشپزی مردمان سواحل اژه، مدیترانه و مرمره متاثر از آشپزی مدیترانه ای است و سرشار از سبزی و ماهی است. هر بخش از ترکیه غذاهای مرسوم و مخصوص به خود را دارد که هر منطقه آن با دیگر مناطق متفاوت است، مردم مرکزی ترکیه و شهر آنکارا نیز با شیرینی کشکک، مانتی و گوزلمه در آشپزی معروفند.

غذاهای ترکی بسیار خوشمزه و لذیذ هستند و حیف است که تا آنکارا بروید و معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهایش را امتحان نکنید. به همین دلیل امروز می خواهیم غذاهای معروف آنکارا را به شما معرفی کنیم.

برنج

برنج، یکی از غذاهای محبوب آنکاراست. به طور کلی برنج تهیه شده از بلغور (گندم خرد شده) است که یکی از غذاهای اصلی در ترکیه است. برنج نباید چسبنده باشد و به دانه ها یجدا از هم باشد. پلو ممکن است شامل بادمجان، نخود، لوبیا یا نخودفرنگی باشد و در اکثر رستوران ها همراه با گوشت سرو خواهد شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بورک

بورک، از شیرینی های نازک و ترد ترکیه است که خیلی هم طرفدار دارد. این غذای خوشمزه را هم خواهد شد پخت و هم خواهد شد سرخش کرد. مواد تشکیل دهنده بورک گوشت چرخ شده، اسفناج و سیب زمینی است.

غذای محلی آنکارا
غذای محلی آنکارا

کوفته

کوفته ترکی یکی دیگر از محبوب ترین غذاهای آنکاراست که شامل گوشت چرخ شده مخلوط انواع ادویه ها، ترشی ها، پیاز و مواد دیگر است که با دست شکل داده می شود.

گوزلم

گوزلم از دیگر غذاهای معروف ترکیه است که از مواد غذایی که در روستاها تهیه خواهد شد، آماده خواهد شد. مواد تشکیل دهنده غذای گوزلم اسفناج، پنیر و جعفری، گوشت چرخ شده با سیب زمینی پخته گردیده است که در یک ماهی تابه بزرگ به طور سنتی درست خواهد شد.

غذای محلی آنکارا
غذای محلی آنکارا

کباب ترکی

خوشمزه ترین و معروف ترین غذای آنکارا کباب ترکی است که از گوشت بره درست خواهد شد. گوشت بره را به طور عمودی در فر به آرامی می پزند و با چاقوی مخصوص برش های نازک از روی گوشت برمی دارند.

دلمه

از غذاهای محبوب آنکارا است که از کلمه دولمک به معنای پرشدن است یا چیزی که پر خواهد شد. غذای دلمه جایگاه ویژه ای در غذاهای ترکی دارد که آن را به عنوان غذای اصلی سرو می کنند. دلمه را می توان همراه سبزی یا گوشت پخت. مواد تشکیل دهنده دلمه شامل روغن زیتون و ادویه، میوه های خشک مثل انجیر یا گیلاس و دارچین، برگ درخت مو، گوشت و برنج است.

غذای محلی آنکارا
غذای محلی آنکارا

ماهی

کشور ترکیه که به وسیله ی دریا احاطه شده دارای تنوع زیادی از ماهی هاست ماهی کبابی با لیمو و جعفری از معروف ترین غذاهای آنکاراست. ماهی کبابی را همراه با انواع سبزی ها می پزند. انواع ماهی هایی که  بیشتر استفاده می شود مانند ماهی دودی یا خشک گردیده است که بیشتر از دریای سیاه صید خواهد شد

ظرف انواع سبزی ها

غذاهای گیاهی یک وعده غذایی در ترکیه است. حجم زیادی از انواع سبزی ها مثل اسفناج، تره فرنگی، گل کلم، سیب زمینی ترشی، کلم، کرفس، بادمجان، فلفل سبز و قرمز و لوبیا سبز در تهیه این غذاها استفاده می شود.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *