تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

۲ روش آسان برای پاک کردن لکه خردل از فرش و موکت 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خردل یکی از محبوب ترین چاشنی ها برای انواع سالادها و کباب های تابستانی است و همچنین یکی از مزاحم ترین لکه هایی است که احتمالا روی فرش می ریزد.

متأسفانه خردل به دلیل داشتن زردچوبه در ترکیبات خود، یکی از سرسخت ترین لکه های فرش است. زردچوبه با رنگ زرد خود، اگر به سرعت درمان نشود، می تواند منجر به ایجاد یک لکه مقاوم شود که حذف آن دشوار است.

بنابراین پیش از آنکه به طور کلی از پاک کردن فرش خود ناامید شوید و یا خوردن خردل را برای همیشه کنار بگذارید، این مقاله ما را بخوانید.

به یاد داشته باشید که بهترین زمان برای رسیدگی به لکه خردل، در لحظات اولیه پس از ریختن آن است. مطمئن شوید که بلافاصله پس از ریختن سس خردل بر روی فرش یا موکت خود، اقدام به پاک کردن لکه می کنید. همچنین دقت کنید که در هیچ کدام از مراحل، لکه را مالش ندهید تا پخش نشود و در عمق الیاف فرش نفوذ نکند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

2 روش آسان برای پاک کردن لکه خردل از فرش و موکت

1.روش اول: پاک کردن با مواد طبیعی

مواد و وسایل لازم:

  • چاقوی کره خوری یا قاشق یا کاردک
  • دستمال کاغذی
  • حوله یا پارچه خشک
  • لیموترش
  • سرکه سفید

نحوه پاک کردن لکه:

برای پاک کردن لکه سس خردل از روی فرش و موکت با مواد طبیعی،  مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا به کمک یک چاقوی کره خوری یا کاردک یا قاشق، مقدار اضافی سس خردل را به آرامی  از روی فرش بردارید.

یک لیموترش را از وسط نصف کرده و کمی از آب آن را بر روی یک دستمال سفید و تمیز بفشارید.

دستمال را به آرامی بر روی لکه بچرخانید. (لکه را به شدت مالش ندهید، چرا که این کار فقط لکه را بدتر می کند و آن را بیشتر به الیاف فرش وارد می کند)

در قدم بعدی کمی سرکه سفید را بر روی یک دستمال سفید و تمیز بریزید و درست همانند مرحله قبل، با ملایمت بر روی لکه بزنید. (از مالیدن لکه با دستمال خودداری کنید تا به الیاف آسیب نرسانید و لکه را پخش نکنید)

کمی صبر کنید تا لکه به طور کامل حذف شود.

محل لکه را با یک پارچه خشک تمیز کنید تا زمانی که لکه خردل دیگر قابل مشاهده نباشد.

مراحل فوق را تکرار کنید تا لکه به طور کامل حذف شود. در صورتی که با وجود انجام دادن مراحل فوق، لکه هنوز از بین نرفته است می توانید برای پیدا کردن قالیشویی شهرری بر روی اینجا کلیک کنید.

2 روش آسان برای پاک کردن لکه خردل از فرش و موکت

2.روش دوم: استفاده از محلول تمیز کننده

مواد و وسایل لازم:

  • چاقوی کره خوری یا کاردک یا قاشق
  • 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی
  • 2 فنجان آب گرم
  • یک یا چند پارچه یا حوله سفید تمیز
  • پاک کننده آنزیمی
  • اسفنج

نحوه پاک کردن لکه:

برای پاک کردن لکه سس خردل با استفاده از محلول تمیز کننده، مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

  1. در قدم اول باید هرگونه خردل اضافی را به کمک یک چاقوی کره خوری یا کاردک یا قاشق از فرش پاک کنید. مراقب باشید که اگر لکه خردل هنوز تازه است، به اطراف پخش نشود و یا آن را وارد الیاف فرش نکنید تا تمیز کردن آن سخت تر نشود.
  2. در یک ظرف بزرگ و تمیز، مایع ظرفشویی را با آب به خوبی ترکیب کنید. یک پارچه سفید و تمیز بردارید و درون مخلوط تهیه شده فرو کنید.
  3. پارچه را به آرامی بر روی لکه بزنید. پس از هر بار تمیز کردن، با قسمت خشک پارچه، محل را تمیز کنید تا مایع اضافی را جذب کنید.
  4. مراحل قبل را تا جایی ادامه دهید که پارچه دیگر کثیف نشود و لکه کاملا از بین برود.

اگر لکه خردل هنوز از بین نرفته است، می توانید از یک پاک کننده آنزیمی استفاده کنید. همچنین می توانید از خدمات قالیشویی های حرفه ای برای لکه بری فرش خود استفاده کنید. بنابراین برای پیدا کردن خدمات قالیشویی یافت آباد به وب سایت قالیشویی توحید مراجعه و ثبت سفارش آنلاین نمایید.

برای استفاده از پاک کننده آنزیمی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک پارچه سفید و تمیز بردارید و کمی از پاک کننده آنزیمی را بر روی آن بریزید.
  2. محل لک شده فرش و موکت با سس خردل را به کمک دستمال آغشته به محلول، به آرامی پاک کنید.
  3. مراحل 1 و 2 را تا جایی ادامه دهید که دیگر رنگ زرد سس خردل را بر روی فرش نبینید.
  4. اسفنج را درون یک تشت پر از آب خنک فرو کنید و محل لکه را به کمک اسفنج نم دار، شستشو دهید. با این کار باقی مانده سس خردل و مواد شوینده شیمیایی از فرش خارج خواهد شد.
  5. در نهایت به کمک یک حوله سفید تمیز، محل را به طور کامل خشک کنید تا فرش کپک نزند.

در صورتی که با وجود انجام دادن مراحل فوق، لکه خردل همچنان بر روی فرش یا موکت دیده می شود، بهتر است از خدمات یک قالیشویی حرفه ای و معتبر استفاده کنید. برای پیدا کردن قالیشویی دربند به سایت  قالیشویی توحید مراجعه نمایید.

2 روش آسان برای پاک کردن لکه خردل از فرش و موکت

قالیشویی خوب در تهران

یک قالیشویی خوب در تهران باید بتواند خدمات متنوعی را در کوتاه ترین زمان ممکن با بالاترین سطح کیفیت بدون آسیب به فرش یا موکت، به شما ارائه نماید. قالیشویی محدوده شهرری با دارا بودن تکنسین های مجرب و حرفه ای می تواند علاوه بر خدمات قالیشویی، موکت شویی و مبل شویی در منزل را نیز به شما ارائه کند. قالیشویی محدوده یافت آباد با استفاده از دستگاه های پیشرفته و مواد صنعتی درجه یک شستشوی فرش و موکت، فرش های شما را همچون روز اول تمیز و نو می کند.

قالیشویی توحید

اگر به دنبال یک قالیشویی خوب در تهران می گردید، پیشنهاد ما به شما قالیشویی توحید است. قالیشویی توحید شعبات مختلفی در سراسر تهران دارد و می تواند خدمات خود را در سریع ترین زمان ممکن به شما در هر جایی از تهران، کرج، شمیرانات و … ارائه دهد. قالیشویی توحید بیش از 30 سال سابقه شستشوی انواع فرش و موکت را دارا بوده و بنابراین می تواند به بهترین شکل ممکن، سفارشات قالیشویی شما را انجام دهد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *