تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایتالیا, رم

فواره تروی رم ، یکی از زیباترین آبنماهای جهان | Rome 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

فواره تروی رم

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با فواره تروی رم ، یکی از زیباترین آبنماهای جهان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

از شناخته شده ترین جاذبه های توریستی کشور ایتالیا، آبنمای تروی در شهر رم می باشد. این آبنما بزرگترین فواره زمان باروک در روم با ارتفاع 26 متر و عرض بیست متر و از شناخته شده ترین آبنماهای دنیاست. آبنمای تروی رم نقش بسیاری در فیلم های معروف و به یاد ماندنی مثل تعطیلات در رم، زندگی شیرین  و … داشته است. فواره تروی، دارای تعدادی فواره کوچک و بزرگ می‌­باشد و باعث شده­ است که جزء زیباترین و کم نظیرترین فواره‌­ها قرار بگیرد.

فواره تروی رم

تاریخ فواره تروی

در دوران باروک، رقابت بسیار زیادی برای طراحی آبنماها، ساختمان­‌ها و حتی پله‌­های اسپانیایی به وجود آمد.در سال 1730 پاپ کلمنت دوازدهم یک مسابقه­ ترتیب داد که در این مسابقه نیکولا سالوی به عنوان بهترین طراح و معمار انتخاب می‌­شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

سالوی برای طراحی و معماری فواره تروی نزدیک به 20 سال زمان گذاشت اما متاسفانه کار خود را نتوانست کامل ببیند.پس از اجرای طرح اولیه در سال 1743 آب فواره تروی برای اولین بار جوشید و سرازیر شد. اما افتتاحیه رسمی فواره بعد از مرگ سالوی بود.

طرح این آبنما 30 سال بعد توسط Giuseppe pannini کامل و به صورت رسمی در سال 1751 افتتاح شد. در ساخت این فواره افراد زیادی جان خود را از دست دادند.

سبک طراحی

این آبنما به سبک زمان باروک طراحی شده و درست وسط آن مجسمه ای بین فواره قرار داشته که از نپتون، خدای دریای ساخته شده است. در ساخت و طراحی نپتون خواهید دید که که ارابه ای به شکل صدف را با دو اسب دریایی می کشد. تریتون نیز که پیام اور آب های پهناور بوده در حال رام کردن اسب های دریایی می باشد. یکی از این اسب ها نیز انگار میخواهد اسب دیگر که عصبانی بوده را ارام کند.

هرکدام از این اسب ها نشان دنده خلق و خوی دریاست. سمت چپ نپتون نشان فراوانی و سمت راست ان نیز نشانه از سلامتی است. همینطور آبی که در قسمت پایین فواره قرار داشته هم نماینده دریاست. بعد از سالها به خاطر ترک ها و قسمت های فرسوده شده در سال 1998 سنگکاری و جلا و مرمت این آبنما شروع شد.

فواره تروی رم

داستان آبی که در این فواره جریان دارد

نام آبی که در فواره تروی جریان دارد Virgin,Trevi می‌باشد. آب این فواره از آن جهت Treviنام دارد که به یک دوشیزه جوان اشاره می­‎کند.

در افسانه‌ها آمده که 19 سال قبل از میلاد مسیح، ژنرالی به نام مارکوس ویپسانیوس آگریپا، همراه سربازانش برای سیراب کردن رومیان به دنبال چشمه‌ای می‌روند. در حال جست‌وجو بودند که ناگهان دختری در مسیرشان ظاهر می‌شود. دوشیزه‌ای که چشمه‌ای پربرکت را به آن‌ها نشان می‌دهد و همین کافی بود تا معجزه را به عینه ببینند.

لطف دوشیزه در حق آگوستوس، آینده مردم روم را برای چند قرن متحول کرد. آگوستوس به محض دیدن چشمه سر از پا نمی‌شناسد و تصمیم می‌گیرد قناتی به طول 22 کیلومتر بسازند تا مردم شهر از آن سیراب و پاکیزه شوند. با اینکه نام آن دختر را کسی نمی‌دانست، اما برای اینکه لطفش جبران شود، نام آکوئا ویرگو (آب باکره) را روی قنات گذاشتند.

مردم چرا در فواره تروی سکه می‌اندازند؟

گفته شده­ است هنگامی که مردم در این آبنما سکه پرتاب کنند،خدایان آب به مسافرانشان توجه می­‌کنند و حامی آنها هستند تا دوباره آنها سلامت به روم برگردند.

جالب است بدانید که اگر ابتدا سکه را بر روی شانه خود و سپس در فواره تروی پرتاب کنید حتماً به روم باز خواهید گشت.جالب است بدانید که پرتاب کردن یک سکه به نیت آن است که دوباره به روم برخواهید گشت، سکه دوم برای کسانی هست که به دنبال عشق هستند و اما سکه سوم برای کسانی هست که در صدد ازدواج هستند.

فواره تروی رم

فواره تروی کجاست؟

فواره تروی در میدان تروی، در نزدیک پله‌های اسپانیایی و میدان پیازا ناوونا قرار دارد. این فواره در تمام طول روز باز و بازدید از آن رایگان است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *