تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


آسیا, قبرس

قلعه لیماسول قبرس 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

قلعه لیماسول قبرس

قبرس از دیگر کشورهایی است که دارای جاذبه های تاریخی منحصر به فرد و بسیار زیبا است. در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی قبرس یکی از جاذبه های بسیار زیبای قبرس یعنی قلعه لیماسول را به شما معرفی خواهیم کرد که یک موزه ی تاریخی بسیار زیبا در این کشور است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

قلعه لیماسول قبرس یکی از موزه های تاریخی بسیار زیبا و منحصر به فرد قبرس است که با پشت سر گذاشتن قرن های زیاد، حوادثی تلخ و شیرین را در خود جای داده است. این قلعه در طی سالیان از جنگ ها و زمین لرزه های گوناگون موفق شده است همیشه سالم بماند. تا به امروز که تبدیل به یک موزه ی تاریخی بسیار منحصر به فرد و جذاب گردیده است. این قلعه در داخل لیماسول که دومین شهر بزرگ قبرس است و یکی از مقاصد بسیار ارزشمند توریستی و قطب اصلی تجارت در قبرس محسوب می شود قرار دارد.

قلعه لیماسول (Limassol Castle) در قلب مرکز تاریخی شهر لیماسول، در نزدیکی بندر قدیمی قرار دارد و در حوالی سال ۱۵۹۰ در دوره عثمانی بازسازی گردیده است. قلعه ای که مثل بیشتر قلعه های قدیمی بارها مورد حملات و هجوم های پی به دنبال قرار گرفته اما دوباره بازسازی شده و به شکل و شمایل امروز رسیده است. در حیاط قلعه، رویدادهای هنری و فرهنگی زیادی برگزار خواهد شد که جذابیت این محل را بیشتر کرده اند. در صورتی که زمان بازدید از قلعه لیماسول با بازدید از شما همزمان باشد در این صورت شانس این را دارید تا این رویدادهای جذاب را از نزدیک ببینید. در گوشه ای از حیاط یک کتاب فروشی کوچک هست که کتاب و کارت پستال می فروشد، بروشورهایی هم به زبان یونانی و انگلیسی به طور رایگان به گردشگران داده می شود تا این قلعه و تاریخش را بهتر بشناسند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
قلعه لیماسول قبرس
قلعه لیماسول قبرس

تاریخچه قلعه لیماسول

قدمت این قلعه به قرن ۱۱ برمی گردد، در آن زمان رومی ها قلعه ای بنا کردند که موفق شده به مدت قرن ها دوام بیاورد و سالم بماند. ریچارد پادشاه انگلیس در سال ۱۱۹۱ و پیش از ترک قبرس، مراسم باشکوه ازدواج خود را در این قلعه برگزار کرد. در سال ۱۵۷۰ عثمانی ها این قلعه را فتح کردند تا از آن به عنوان زندان و پادگان استفاده کنند. در زمان حکومت بریتانیا این قلعه به عنوان ایستگاه پلیس و بازداشتگاه به کار می رفت. در طول سال ها این قلعه بارها مورد حمله مهاجمان گوناگون قرار گرفت تا اینکه در اثر زلزله های ویرانگر سال های ۱۵۶۷ و ۱۵۶۸ آسیب های بیشتری دید و در نهایت در سال ۱۵۹۰ به وسیله ی عثمانی ها به شکل فعلی بازسازی شد. قلعه اولیه بزرگ تر از قلعه امروزی بود چون در قلعه جدید بعضی از قسمت های بنای قبلی مثل تالارهای مستطیلی طبقه همکف با هم ترکیب شده اند. در زیر تالار شرقی زیر زمین بزرگی هست که تا سال ۱۹۵۰ به عنوان زندان استفاده می شد. امروز موزه قرون وسطایی قلعه در این قلعه برپا شده که گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند.

امروز از قلعه لیماسول چه استفاده ای خواهد شد؟

قلعه لیماسول از سال ۱۹۵۰به عنوان یکی از مهمترین بناهای تاریخی جزیره به موزه ای برای نمایش دوران قرون وسطی تبدیل گردیده است. طبقه دوم این موزه با مجموعه ای از اسلحه ها، جواهرات و اشیای قرون وسطایی گردشگران زیادی را جذب می کند.

نمایشگاه های قلعه لیماسول

  • مجموعه ای از اسلحه های قرون وسطایی
  • نمایش شیشه و برنز
  • سکه های باستانی
  • اشیای سرامیکی و وسایل زینتی
  • جواهرات فلزی و گران قیمت

در این موزه به راحتی می توانید تکامل تدریجی فرهنگ، صنایع دستی و راه زندگی قرن ۳ تا قرن ۱۸ را تماشا کنید. بناهای باستانی این قلعه به خوبی قابلیت های هر دوره تاریخی را به تصویر کشیده است. در اصل رشد و پیشرفت تاریخی، اقتصادی، هنری و اجتماعی قبرس در طی قرن ها به خوبی در مجموعه آثار موزه ملموس است. بازدید از هر کدام از این مجموعه ها آنقدر جذاب است که می تواند برای دقایقی شما را سرگرم کنند. قطعاً یکی از جذاب ترین بخش ها، سکه های باستانی است که در آن مجموعه ای از سکه های قدیمی از قرن های گوناگون در کنار هم به نمایش در آمده اند.

قلعه لیماسول قبرس
قلعه لیماسول قبرس

حقایق جالب درباره قلعه لیماسول

  • بر روی پشت بام این قلعه چشم انداز جذابی از شهر، کلیساها و مساجد را می بینید حتما به سکوی تماشای بروید چون چشم اندازهای پانارومایی از دریا و شهر جذاب و خیره کننده است. پس از تماشای مجموعه های این موزه زمانی را هم به تماشای چشم اندازهای اطراف اختصاص دهید تا نمای کلی از شهر را از بالا ببینید.
  • با بازدید از این قلعه مطمئنا به روزهای اولیه ی دوران قرون وسطی برمی گردید. در قبرس هیچ چیز غیر ممکن نیست و دروازه های ورود به قرون وسطی در این قلعه تاریخی قرار دارد.

چگونه به قلعه لیماسول برویم؟

این قلعه در بخش غربی شهر لیماسول و در بخش قدیمی شهر قرار دارد. در صورتی که می خواهید با اتوبوس به بازدید از این قلعه بروید باید سوار اتوبوس شماره ۳۰ شوید و در ایستگاه «بندر قدیمی» پیاده شوید. قلعه درست در روبروی ایستگاه قرار دارد و پیدا کردن آن راحت است.

زمان بازدید از قلعه لیماسول

  • دوشنبه – جمعه : ۸ تا ۱۷
  • شنبه: ۹ تا ۱۷
  • یکشنبه: ۱۰ تا ۱۳
  • این قلعه در تعطیلات عمومی بسته است.

هزینه بلیط قلعه لیماسول

هزینه بلیط این قلعه ۴٫۵ یورو است اما در صورتی که با گروه  های بیشتر از ۱۰ نفره و به همراه تورهای گردشگری به بازدید از این قلعه بروید ۲۰ درصد تخفیف دارید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *