تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران

قلعه پرتغالی ها جزیره هرمز | Hormoz Portuguese Castle 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

قلعه پرتغالی های هرمز

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در جزیره هرمز آشنا کنیم. قلعه پرتغالی های هرمز یکی از جاهای بسیار منحصر به فرد در جزیره هرمز می باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

قلعه پرتغالی ها یکی از قلعه های بسیار زیبای جزیره هرمز است که در 750 متری بندرگاه این جزیره واقع شده است. این قلعه شاید عظیم ترین دژ استعماری باشد که در تاریخ سرزمین پارس بنا نهاده شده باشد.

در صورتی که از کنار دریا قدم زنان به قلعه نزدیک شوید از دور قلعه ای نظامی را می بینید که با اینکه سال هاست حفاظت نشده،  گذر زمان هنوز نموفق شده است آن چنان که باید از پای درش آورد و دیوارهایش کماکان ابهت قلعه نظامی را به رخت می کشد.قلعه پرتغالی های هرمز


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این قلعه که در ضلع شمالی جزیره هرمز و در ساحل دریا قرار دارد؛ مهم ترین قلعه باقی مانده از روزگار تسلط پرتغالی ها بر سواحل و جزایر خلیج فارس است. این قلعه به فرمان آلفونسو آلبرکرک، دریانورد پرتغالی، در سال ۱۵۰۷ میلادی، در محلی موسوم به مورنا احداث شد. قلعه به شکل چند ضلعی نامنظم است. ساختمان آن بسیار محکم و دیوارهایی به قطر ۳/۵ متر با چند برج به ارتفاع ۱۲ متر دارد. تاسیسات قلعه شامل انبارهای تسلیحات، آب انبار و اتاق هایی با سقف هلالی است.

قلعه پرتغالی ها جزیره هرمز

آلبوکرک، جزایر دهانه خلیج فارس را تصرف کرده و از این طریق بر راه بازرگانی دریایی بین هند و اروپا تسلط یافت، چیرگی پرتغالی ها بر این آبراه مهم دریایی ۱۱۰ سال طول کشید. در این مدت آن ها به ساختن دژها و استحکاماتی پرداختند که از آن جمله دژهای هرمز، قشم و لارک است. سرانجام در سال ۱۶۲۳ میلادی، یکی از سرداران صفوی بر این قلعه و دیگر پایگاه ها در دهانه خلیج فارس تسلط پیدا کرد و ایرانیان تا امروز بر این پر ارزش ترین آبراهه دنیا چیره هستند.

قلعه های پرتغالی ها تقریباً در بیشتر مناطق حاشیه خلیج فارس وجود دارد، در بندر قشم، کنگ، در عمان، در رأس الخیمه، در جزیره هرمز و جاهای دیگر.قلعه پرتغالی های هرمز


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *