تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مازندران

متل قو یا همان سلمان شهر را بیشتر بشناسید☀️جاهای دیدنی و تفریحی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

متل قو « ساقی کلایه »

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی مازندران تصمیم گرفتیم تا شما را با متل قو که مشهورترین عنوان یکی از شهرهای کوچک مازندران است و در گذشته به آن « ساقی کلایه » می‌گفتند و پس از انقلاب، به «سلمان‌ شهر» تغییر نام داد آشنا کنیم. در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر با این شهر محبوب استان مازندران و علت محبوبیت آن بیشتر آشنا شوید

سلمان‌شهر یا متل قو یکی از شهرهای شمالی در استان مازندران است که از نظر آخرین تقسیمات کشوری واقع در شهرستان عباس‌ آباد و بخش سلمان‌ شهر می‌باشد. این شهر از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه البرز، از شرق به شهر کلارآباد و از غرب به شهر عباس آباد متصل می شود. این شهر در مسیر ارتباطی چالوس و تنکابن قرار گرفته است و نقش تفرجگاهی قوی دارد. مجاورت با دریای خزر و داشتن ساحل ماسه‌ ای مناسب در تمامی نواحی شمالی شهر ارتفاعات ییلاقی و جنگلی زیبا در دامنه کوه البرز در نواحی جنوبی شهر، فاصله‌ ای اندک بین ساحل دریا و دامنه کوه، و نزدیکی غاری استثنایی به نام غار دانیال جذابیت این منطقه را دو چندان کرده‌است. در ایام تعطیلات جمعیت این شهر به ۲۰۰ هزار نفر نیز افزایش می‌یابد.

متل قو یا همان سلمان شهر را بیشتر بشناسید+جاهای دیدنی و تفریحی


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پوشش جنگلی

از سواحل زیبای این شهر که بگذریم، پوشش جنگلی آن به شما این امکان را می دهد تا دقایقی را در میان طبیعت و درختان سر به فلک کشیده سپری کنید. این جنگل زیبا که در دامنه رشته کوه البرز و در نواحی جنوبی شهر واقع شده است، فضایی بسیار متفاوت و سرسبز را ایجاد کرده است. جنگل نوردی، عکاسی و پیک نیک ار جمله تفریحاتی است که می توانید در این جنگل دوست داشتنی تجربه کنید.

متل قو یا همان سلمان شهر را بیشتر بشناسید+جاهای دیدنی و تفریحی

الماس خاورمیانه

بیشتر از همه جاذبه های این شهر، آنچه که چهره این شهر ساحلی را متفاوت کرده است، دو برج دوقلوی ۲۵ طبقه ای هستند که با نمایی جالب و جذاب و با بکارگیری از جدیدترین متدهای مهندسی در حاشیه دریای خزر ساخته شده اند. این دو برج با نام پروژه الماس قوی خاورمیانه شناخته می شوند و علاوه بر آن، بخش ها و امکاناتی نظیر مجتمع مسکونی قو، مجتمع تجاری قوی الماس خاورمیانه، مجتمع ورزشی الماس، هتل ۵ ستاره دولوکس بین المللی الماس را شامل شده است. وجود این پروژه در متل قو سلمان شهر بر جذابیت های این شهر افزوده و موجب شده تا گردشگران بیشتری این شهر را مقصد تفریحی خود قرار دهند.

متل قو یا همان سلمان شهر را بیشتر بشناسید+جاهای دیدنی و تفریحی

مراکز خرید

با وجود همه آنچه که موجب جذابیت های این شهر شده است، در کنار زیبایی های ساحل، جنگل و پروژه قو، مراکز خرید نیز به گرم شدن بازار گردشگری متل قو سلمان شهر به صورت قابل توجهی کمک کرده است. این مراکز خرید با امکانات مناسب و تنوع محصولات و برندها و مارک های معتبر داخلی و خارجی می توانند نیازهای مختلف شما را برطرف کنند و علاقه مندان به گشت و گذار در بازار ها را به سوی خود بکشاند.

متل قو سلمان شهر
متل قو سلمان شهر

غار آبی دانیال

اما فرای زرق و برق های بازار و در دل جنگل، جاذبه ای دیدنی و کم نظیر قرار دارد که بسیار متفاوت تر از سایر جاذبه های دیگر این شهر است. غار دانیال یکی از غارهای آبی و رودخانه‌ ای در ایران است که در رشته کوه البرز واقع شده است و در میان غارهای آبی ایران، دومین غار بزرگ محسوب می گردد. در ابتدای ورودی این غار، حوضچه ای یک متری در پیش پای شما قرار دارد به گونه ای که شما را تا کمر در آب فرو می برد. پدیده ای چند میلیون ساله به همراه دمای پایین آب در این غار شما را شگفت زده خواهد کرد.

متل قو یا همان سلمان شهر را بیشتر بشناسید+جاهای دیدنی و تفریحی

بهترین زمان برای سفر

بهترین فصل سفر به متل قو سلمان شهر از اردیبهشت ماه تا پایان تابستان می باشد، اما در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد.

فصل بهار و تابستان: در این فصل ها مورد استقبال بسیاری از گردشگران و طبیعت دوستان از راه های دور و نزدیک قرار است. دارای هوای مطبوع و طبیعت سرسبز نیز می باشد.

فصل پاییز و زمستان: در فصول سرما جذابیت های مخصوص به خود را دارد بویژه در فصل پاییز که طبیعتش رنگارنگ و زیباست. اما در زمستان به دلیل کاهش شدید دما، معمولا تعداد مسافران کمتری را به خود می بیند.

مسیر های دسترسی

متل قو سلمان شهر ۱۹۴ کیلومتر به سمت غرب از ساری مرکز استان مازندران فاصله دارد. برای رسیدن به این شهر شاید بهترین مسیر جاده چالوس باشد، چرا که نزدیکترین و شاید زیباترین باشد که بعد از شهر چالوس به سلمان شهر خواهید رسید.

سایر مسیر ها می تواند به شرح زیر باشد:

اتوبان قزوین – رشت – شهر رشت – لاهیجان – رامسر – متل قو

جاده هراز – محمودآباد – چالوس – متل قو


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *