تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر, غذاهای ایرانی, معرفی رستوران

محبوب ترین غذاهای ایرانی نزد گردشگران خارجی کدام اند ؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

محبوب ترین غذاهای ایرانی

در این مقاله از معرفی غذاهای ایرانی شما را با محبوب ترین غذاهای ایرانی که نزد گردشگران خارجی که به کشورمان سفر می کنند را آشنا خواهیم کرد، در ادامه با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مسافر شهری بودید و ترجیح داده اید به جای کباب و جوجه همیشگی تنوعی به وعده غذایی خود داده و غذای محلی آن شهر را تجربه کنید.جالب است بدانید این غذاهای سنتی ایرانی بواسطه مواد اولیه ای که در هر استان وجود دارند شکل گرفته اند و بسته به وجود مواد اولیه غذای هر استان با استان دیگر متفاوت است.غذاهای سنتی در میان ایرانیان محبوبیت زیادی دارند. فرقی نمی‌کند در کجای کشورمان ساکن باشید، درهرحال لذت و طعم غذاهای سنتی مناطق دیگر می‌تواند شما را سر ذوق بیاورد و سفره‌هایتان را رنگین کند. منتها در این مقاله محبوب ترین غذاهای ایرانی نزد گردشگران خارجی به شما معرفی خواهیم ، لیست غذاهای که در این مقاله معرفی خواهیم کرد را بدون شک اکثر مردم ایران چشیده اند و جزء غذاهای روزمره نیز محسوب می شود

خورشت فسنجان

خورشت فسنجون یا فسنجان یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین خورشت‌های ایرانی است. خواستگاه و اصالت خورشت فسنجون از استان گیلان است. اما به دلیل طعم بی‌نظیر و خوشمزه آن در اکثر شهرهای ایران پخته می‌شود. این غذا معمولا با گوشت یا مرغ برای ناهار درست می‌شود .گفته می‌شود که خورشت فسنجان یکی از قدیمی‌ترین غذاهای سنتی ایرانی است که قدمت آن به دوره ساسانیان بر می‌گردد. گردو و رب انار سایر مواد تشکیل دهنده این خورشت به حساب می‌آیند


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

طرز تهیه خورشت فسنجان

خورشت بادمجان

خورشت بادمجان یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین خورشت های ایرانیان به شمار می آید شیوه درست کردن آن به صورت این است که بادمجان ها را سرخ کرده به همراه پیاز خلالی و گوجه رنده شده درون قابلمه ریخته و اجازه می دهیم تا همی مواد جا بیفتد و آماده سرو شود. این خورشت را به همراه برنج یا هم نان سنگگ و سبزی می توانید سرو کنید.

قورمه سبزی

از دیگر غذا های معرف ایرانی خورشت قورمه سبزی است که نتها در ایران بلکه در بین توریست ها نیز طرفدار دارد به همراه برنج ایرانی سرو می شود.  طرز تهیه قورمه سبزی به تبحر خاصی نیاز دارد.

باقلا پلو

طرز تهیه این نوع غذا به این صورت است که باقلا های سبز و زرد به همراه شوید خشک شده را لایه لایه در بین برنج می پاشیم و اجازه می دهیم تا برنج  دم بکشد، باقالی پلو را با خورشت ماهیچه سرو می کنند.

قیمه نثار

قیمه نثار یکی از غذا‌های مجلسی ایرانی و مشهورترین غذای قزوینی است و از محبوب ترین غذاهای ایرانی می باشد. قیمه نثار در قزوین معمولاً در مجالس عروسی، نذری، روز‌های عاشورا و تاسوعا و شب سال تحویل سرو می‌شود .طعم خاص قیمه نثار به دلیل زعفران و وجود ادویه‌هایی مثل هل و دارچین است، اما آنچه مهم است این است که این ادویه‌ها باید به جا و به میزان متناسب استفاده شود تا غذای ما در نهایت آن طعم مطبوع و دلنشین را داشته باشد .

قیمه نثار

آش رشته : آش رشته بسیار پرطرفدار است و با پیاز سرخ شده و سیر سرخ شده بسیار خوشمزه تر می شود. این غذا حاوی سبزی، حبوبات و رشته می باشد.

زرشک پلو : زرشک پلو ترکیبی از برنج زعفران دم کرده و زرشک می باشد که همراه مرغ سرو می شود.

چلو کباب کوبیده : کباب کوبیده به همراه گوجه فرنگی که روی ذغال با آتیش درست می شود از غذا های لذیذ بین ایرانیان به حساب می آید و بیشتر در مجالس و مهمانی ها سرو می شود و به عنوان یک غذای تجملاتی محسوب می شود. بهتر است این غذا را با فلفل کبابی، برنج زعفرانی، دوغ و سبزی تازه سرو کنید.

دیزی : دیزی یا همان آبگوشت از غذا های سنتی و اصیل ایرانیان است. این غذا را با گوشت گوسفندی به همراه حبوبات و سیب زمینی پخته می شود. نحوه سرو آبگوشت یا همان دیزی به این شکل است که آب گوشت را جداگانه درون کاسه می ریزید و نان خشک را تلیت می کنید، تا کمی نرم شود و مواد داخل دیزی را با گوشت کوب به خوبی له می کنید و درون ظرف جداگانه میریزید و میل می کنید. البته دیزی را با نان سنگک، سبزی خوردن، دوغ و پیاز میل می کنند.

ته چین : ته چین به دلیل ظاهر زیبایی که دارد توریست ها آن را کیک ایرانی می نامند. ته چین را همراه با مرغ، گوشت، بادمجان آماده می کنند، البته ته چین مرغ در بین ایرانیان شهرت بیشتری دارد

جوجه کباب : یکی دیگر از غذا های مجلسی ایرانیان جوجه کباب است طرز تهیه جوجه کباب بسیار ساده است که بر روی ذغال تهیه می شود. جوجه کباب را با گوجه کبابی و برنج زعفرانی و کره  میل می کنند که بسیار لذیذ است.

خورشت قیمه : خورشت قیمه را با خلال سیب زمینی سرخ شده سرو می کنند، البته خورشت قیمه را به دو صورت سرو می کنند، اگر با سیب زمینی سرخ شده سرو کنند قیمه سیب زمینی نام دارد و اگر با بادمجان سرخ شده سرو شود قیمه بادمجان نام دارد که هر دو این غذا ها بسیار خوشمزه هستند. طرز تهیه قیمه بادمجان یا طرز تهیه قیمه سیب زمینی به این صورت است که گوشت را به صورت قیمه شده به همراه پیاز و لپه و رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی و آب درون قابلمه ریخته و اجازه می دهیم به آرامی پخته شود


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *