تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان, ایران

محله جلفا اصفهان ، محله ای پر از کافه های دنج و زیبا | Isfahan 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

محله جلفا اصفهان

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول ، درباره محله جلفا اصفهان ، سخن خواهیم گفت، در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

جلفا محله‌ ای متفاوت در اصفهان است، این را از کوچه‌های پر پیچ و خم و سنگفرش‌شده‌اش، از ساختمان‌های آجری و قدیمی‌اش و حتی از مغازه‌های تر و تمیز و آراسته‌اش می‌توان فهمید. همه چیز توی این خیابان حس و حال خاصی دارد و با قدم زدن در این محله انگار می‌توان در زمان و مکان سفر کرد و در تاریخ و جغرافیای دیگری قرار گرفت.

محله جلفا در خیابان حکیم نظامی واقع است محله‌ای با پنج کوچه بزرگ و دنج، بازاری خوب با چند حمام و دو کاروانسرا و یک میدان و۱۱ کلیسا که برای خودش حتی یک شهر کوچک در شهر اصفهان است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

محله جلفا از محله‌های قدیمی اصفهان است که بدون شک گذر از آن و تماشای خانه‌های قدیمی ارامنه همراه با صدای ناقوس کلیساها فضایی خاص را ایجاد کرده است؛ در این محله مسلمانان و ارامنه به صورت مسالت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

محله جلفا اصفهان

گفته می‌شود که شاه عباس از ارمنی‌ها حمایت زیادی می‌کرده و همین باعث شده تا ارمنی‌ها از شهرهای دیگر ایران هم به جلفا بیایند. ارمنی‌های جلفا بیشتر تاجر بوده‌ و درآمد خوبی هم داشته‌اند که صرف ساخت کلیساها و ساختمان‌های زیبایی در جلفا کرده‌اند و همین سبب شده که با گذشت صدها سال این محله همچنان دلچسب و متمایز باشد. تصویر زیر مربوط به جشن شب کریسمس ارمنی ها است.

محله جلفا اصفهان

جلفا و خاقانی (که محله‌ای در مجاورت جلفاست) در گذشته تنها محل زندگی ارمنی‌ها بوده، اما در سال‌های اخیر مهاجرت ارمنی‌ها به کشورهای دیگر خصوصا آمریکا سبب شده که مسلمانان زیادی نیز در این محله ساکن شوند و جلفا یکدستی قبل را نداشته باشد، اما هنوز جمعیت بزرگی از جلفا ارمنی هستند و کلیسای وانک، بیت‌اللحم و حضرت مریم محل رفت‌وآمد آن‌هاست و بسیاری از فروشنده‌ها و کافه‌داران جلفا هم ارمنی هستند و با رفتن به این محله می توانید با حس و حال و فرهنگ ارامنه ایران آشنا شوید.

محله جلفا اصفهان

در سال‌های اخیر جلفا به یکی از توریستی‌ترین محله‌های اصفهان تبدیل شده است و البته جوانان اصفهانی هم در این محله وقت می‌گذرانند و کافه‌های جلفا پاتوق بسیاری از جوانان اصفهانی است، دانشکده‌های دانشگاه هنر اصفهان هم در خانه‌های تاریخی این محله چون خانه مارتاپیترز و مدرسه فرانسوی‌ها استقرار یافته‌ند و همین سبب شده تا جلفا و میدان مربعی شکلش که متعلق به دوران صفوی است محل استراحت و وقت‌گذرانی آن‌ها باشد.

محله جلفا اصفهان


مطالب مرتبط:


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *