تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


بانکوک, راهنمای مراکز خرید

مراکز تجاری و خرید بانکوک را بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مراکز خرید بانکوک تایلند

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول شما را با 10 تا از مراکز خرید بانکوک تایلند آشنا خواهیم کرد پس برای بیشتر آشنا شدن با این مراکز خرید با ما همراه باشید .

مراکز خرید بانکوک تایلند
مراکز خرید بانکوک تایلند

مختصری درباره کشور تایلند بدانید :

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌ جزیره هند و چین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌است. زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بوداییاست.

چون تایلند به دریا نزدیک است بیشتر مواقع دارای یک آب هوای معتدل می‌باشد کشور تایلند در موقعیت استراتژیکی جنوب شرقی آسیا قرار داشته و بسیار حاصلخیز می‌باشد. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. قسمت غرب و شرق سرزمین دارای باغهای میوه، درختان کائوچو، جنگلهای همیشه سبز و ساحل شنی سفید است. علاوه بر آن دارای جزایر بسیاری است که هر کدام، گویی تصویری از بهشت را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. اما بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه‌های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها ۲۸درجه سانتیگراد و شب‌ها ۱۲ درجه سانتیگراد است و هوا کم‌ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می‌شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می‌شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بانکوک یا بانگکوک پایتخت کشور تایلند می باشد .بانکوک دارای بیشترین تعداد توریست در مقایسه با دیگر شهرهای جهان است.


مقالات بیشتر درباره تایلند بخوانید :

آشنایی با کاخ بزرگ Grand Palace بانکوک

مناسب ترین زمان برای سفر به تایلند چه ماهی است ؟

آشنایی با چند نوع از غذاهای تایلندی

آشنایی با پارک کاویای تایلند

هزینه سفر به پاتایا – تایلند | آشنایی با هزینه های سفر

معرفی هتل های لوکس پاتایا تایلند


بانکوک یکی از بهترین مکانهای تفریحی و توریستی برای مسافران و علاقه مندان به این شهر است بانکوک دارای بیشترین توریست و گردشگر در جهان در مقایسه با شهرهای به اندازه خود دارد که این امر برای تایلند بسیار سودآوری دارد و باعث رونق اقتصادی تایلند می شود.

نه تنها بانکوک بلکه تمام شهرهای تایلند نیز دارای ویژگی های گردشگری بسیار بالا هستند که در منطقه آسیای شرقی زبانزد هستند و هرساله گردشگران بسیار از کشورهای آُسیایی و اروپایی به این کشور و شهرهای آن از قبیل بانکوک ، پاتایا و … سفر می کنند.

خرید یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که مردم بانکوک صبح و شب به آن می‌پردازند. تنوع و گوناگونی محصولات و اجناس، تجربه خرید را در این شهر لذ‌ت‌بخش‌تر می‌کند.

انواع تجربه‌های خرید در بانکوک به مراتب فراتر از قدم زدن در یک مرکز خریدیا گشتن در بازارها است. خرید در بانکوک یک فعالیت شبانه‌روزی است که موازی با بهترین فعالیت‌ها در غرب مانند طعم دادن به غذاها در شرق به شمار می‌رود. این ۱۰ تجربه‌ی متفاوت نشان می‌دهد که چرا خرید در فروشگاه‌های بانکوک معروف است.

مراکز خرید بانکوک

در شهرهای بزرگی که مراکز خرید مجلل زیادی وجود دارد، چگونه انتخاب کنیم؟ آیا می‌خواهید در خرید چانه بزنید؟ به مرکز خرید MBK ((Ma Boon Khrong Center بروید. محیطی کلاسیک و درجه یک چطور؟ به بازار بزرگ بروید. البته اگر زرق و برق شما را جذب و تحریک‌تان می‌کند، می‌توانید به مرکز خرید Siam Paragon بروید که مظهر بازاری شیک در بانکوک است. مراکز خرید چند طبقه‌ی بانکوک مانند یک بهشت است. از بازار MBK تا بازار بزرگ، بازار Siam و بازار مرکزی Plaza، انواع اجناس با سلایق مختلف را دارا است.

آخرین بازارهای نوآورانه بازار Terminal 21 و بازار مرکزی Plaza Rama 9 هستند. در این مراکز می‌توانید برترین فروشگاه‌های مد شهر، برند‌های جهانی، کتاب‌فروشی‌ها، لوازم تزئینی و انواع طرح‌های مختلف از طراحان لوازم خانگی را بیابید. در اینجا انتخاب‌های بسیار زیادی دارید و تنوع اجناس بالا است. دستگاه‌های تهویه‌ی مناسب نیز به بهتر بودن هوای مغازه‌ها کمک می‌کند، بسیاری از این مجتمع‌ها از طریق قطارهای هوایی (BTS) قابل دسترس هستند. به یاد داشته باشید برای خرید از این بازارها کفش ورزشی یا راحتی بپوشید.

مراکز خرید بانکوک تایلند
مراکز خرید بانکوک تایلند

مرکز خرید Chatuchak

اینجا ترکیبی از تمامی بازارهای بانکوک است؛ Chatuchak بازاری مناسب برای آخر هفته‌ها است. وقتی بزرگی این بازار را ببینید، شگفت‌زده می‌شوید؛ شاید اجناس باورنکردنی را در این بازار ببینید. شما می‌توانید صفحه‌های موسیقی قدیمی، مهره‌ها، زره‌های قدیمی تا ماهی زنده را در اینجا پیدا کنید. چانه زدن در این بازار طبیعی است، فقط باید مؤدبانه انجام گیرد. می‌توان گفت خرید در این بازار یکی از هیجان‌انگیز‌ترین تجربه‌ها در دنیا است. میان عمده‌فروشان و فروشندگان دیگر در بازارهای آخر هفته نقطه‌ی عطفی وجود دارد که برای گردشگران جالب و دیدنی است. م

جموعه‌های متنوع و کالاهای مختلف شما را تحریک می‌کند. این فروشگاه به معنای واقعی کلمه پول‌ شما را تمام می‌کند. زمین فروشگاه Chatuchak حدود ۳۵ هکتار است و بیش از ۸ هزار مغازه دارد. آخر هفته‌ها معمولا بیش از ۲۰۰ هزار نفر به این مراکز رجوع می‌کنند تا محصولات مورد نظرشان را تهیه کنند. مغازه‌داران کهنه‌کار لوازم خود را در اینجا می‌فروشند، اما همه‌ی آن‌ها قیمت مناسبی ندارند. اما اگر سفری ۷ روزه به بانکوک دارید، حتما به بازار آخر هفته‌ی Chatuchak سر بزنید، پشیمان نمی‌شوید.

مراکز خرید بانکوک تایلند
مراکز خرید بانکوک تایلند

Asiatique the Riverfront

بازار Asiatique ترکیبی از دو مرکز خرید محبوب در شهر است که اولی بازار شبانه و دیگری یک مرکز خرید بزرگ است. ۱۰ دقیقه به سمت پایین رودخانه از ایستگاه Saphan Taksin BTS فاصله دارد، این بازار به مکانی برای یک تجارت بین‌المللی تبدیل شده و بیش از ۱۵۰۰ بوتیک و ۴۰ رستوران دارد. بازار از ساعت ۱۷ باز می‌شود، گذراندن شب نیز در این بازار مشکلی ندارد. می‌توانید در بوتیک‌ها بگردید و لوازم مورد نیاز خود یا هدیه‌های مختلف را خریداری کنید. خوراکی‌های متنوعی هم در بازار وجود دارد، همچنین سرگرمی‌های دیگری نیز مانند نمایش‌ عروسک‌های تایلندی وجود دارند.

مراکز خرید بانکوک تایلند
مراکز خرید بانکوک تایلند

میدان Siam

میدان Siam مانند یک شهر است. در واقع مرکزی برای عرضه‌ی اجناس مناسب است. این بازار شکل ظاهری و سبکی متفاوت دارد. هم‌چنین Siam یکی از گران‌ترین مناطق شهر برای اجاره‌ی زمین در بانکوک است. این مکان به شهر فرشتگان معروف است. میدان Siam مرکز خریدی در هوای آزاد است. لوازم ورزشی، تی‌شرت‌ها و لباس‌های مناسب دیگر در اینجا فروخته می‌شوند. Siam مرکزی الهام‌بخش در بانکوک است. این منطقه از پایین جاده‌ی Rama 1 تا دانشگاه Chulalongkorn و از سمت دیگر از خیابان Phayathai تا Henri Dunant امتداد دارد.

مراکز خرید بانکوک تایلند
مراکز خرید بانکوک تایلند

After-Dark Shopping

بسیاری از شهرها شب‌هنگام، تمامی مغازه‌ها تعطیل می‌شوند. اما در بانکوک این‌گونه نیست. اگر هنگام غروب آفتاب به خیابان Khao San بروید لباس‌هایی مناسب سفر پیدا می‌کنید. بازار Patpong اجناس تقلبی زیادی دارد و باید در خرید از این بازار دقت کنید. این‌ها فقط دو نمونه از بازارهای شبانه‌ی بانکوک بود. مهم‌ترین نکته در خرید از بازارهای بانکوک تنوع آن است. فروشگاه‌ها و مغازه‌ها حداقل تا ساعت ۲۱ و حداکثر تا ساعت ۲۲ باز هستند،  بازارهای شبانه هم در حال افزایش هستند. در بازارهای شبانه اجناس با قیمت‌های بهتری عرضه می‌شوند. یکی از پربازدیدترین بازارهای شبانه در بانکوک Patpong است که به خاطر موقعیت جغرافیایی مناسب، اجناس مد روز و امکانات سرگرم‌کننده مورد علاقه‌ی همگان واقع شده است. بازارهای شبانه‌ی انگشت شماری هم در اطراف شهر واقع شده‌اند. این بازارها برای افرادی که به دنبال خوراک و نوشیدنی ارزان‌ هستند، مناسب است.

مراکز خرید بانکوک تایلند
مراکز خرید بانکوک تایلند

Pantip Plaza (مرکز خرید لوازم کامپیوتری)

اگر از علاقه‌مندان به تکنولوژی هستید،  Pantip Plaza برای شما بهشت روی زمین است. اگر به دنبال گوشی، نوت‌بوک یا به‌روزترین لوازم هستید، Pantip Plaza بهترین مقصد برای شما است. از طبقه‌ی همکف تا سقف پر از مغازه‌های کامپیوتری و لوازم الکتریکی و حتی انواع لنزهای دوربین است. قبل از رفتن مطمئن شوید که زمان کافی برای گشتن در این بازار را دارید. Pantip Plaza مادر تمام فروشگاه‌های کامپیوتری در تایلند است. محیطی فوق‌العاده برای پیدا کردن لوازم کامپیوتری با قیمت‌های مناسب است. Pantip Plaza همچنین کمی به خاطر فروش سی‌دی و دی‌وی‌دی‌های تقلبی بدنام است. این بازار هنوز بورس بهترین لوازم الکتریکی در  تایلند است که به تعمیرات و امور دیگر هم رسیدگی می‌کنند.

مراکز خرید بانکوک تایلند
مراکز خرید بانکوک تایلند

Pratunam

Pratunam در میان مردم محلی به عنوان عمده‌فروشی طبق مد بسیار شناخته شده است، جایی است که انبارهای مغازه‌ها پر از لباس‌های جدید و مد روز است. خرید در این مکان سرگرم‌کننده است، زیرا هنگام تخفیف‌ها اجناسی وجود دارند که می‌توانید از سر تا پا برای خود خرید کنید. لوازم و جنس‌های اصل در بیرون این مرکز خرید واقع شده‌اند و در نزدیکی بازار دو هتل Indra و Baiyoke Sky قرار دارند. مهارت و تکنیک‌های فروش با معاملات بیشتر افزایش پیدا می‌کنند.

خرید کردن با توجه به قوانین تعیین‌شده برای خریداران بسیار امن خواهد بود. تصمیم‌گیری در مورد خرید کالاها و مقایسه‌ی قیمت‌ها شروع مناسبی است. اگر شما به صورت عمده خرید کنید، اجناس برای شما ارزان‌تر تمام می‌شوند. نگران حمل خرید‌های خود نباشید، اکثر مغازه‌ها خریدهای شما را بسته‌بندی می‌کنند و به هتل‌تان می‌فرستند، البته در اطراف مراکز خرید هم وسایل نقلیه وجود دارند. قانون طلایی برای چانه‌زنی در این بازار لبخند زدن به هنگام خرید است.

مراکز خرید بانکوک تایلند
مراکز خرید بانکوک تایلند

مرکز خرید محله‌ی چینی‌ها (Chinatown Market)

بازار چینی‌ها در بانکوک عجیب و جذاب است. قدم زدن در خیابان‌های کوچک این بازار که پر از دست‌فروش است و گشتن در مغازه‌های شلوغ بسیار خوشایند است. در طول این بازار طلافروشی‌هایی وجود دارد، می‌توانید کیسه‌های فندق بو داده، پولک‌دوزی‌ها، قلم و دفترچه‌های یادداشت و اسلحه‌های رزمی که با هنر فراوان کار شده‌اند (بازاری که تقریبا همه چیز دارد) را پیدا کنید.

معابد چینی زیبایی را می‌توانید در این بازار ببینید؛ مغازه‌های که طب چینی را یاد می‌دهند و انواع داروهای چینی را می‌فروشند. کوچه‌های باریک بین دو خیابان Yaowarat و Chao Phraya River پر از مغازه‌های کوچک و بزرگ است. این مغازه‌ها تقریبا همه چیز  از لوازم آرایشی و مو گرفته تا ست چای‌خوری و غذا را می‌فروشند. در این بازار اسباب‌بازی، لوازم خانه و حتی گیاهان را می‌توانید خریداری کنید، با ورود به یکی از کوچه‌های این بازار به داخل آن حرکت کنید و منسوجات رنگارنگ و باکیفیت را پیدا کنید.

مراکز خرید بانکوک تایلند
مراکز خرید بانکوک تایلند

بازار مواد غذایی Or Tor Kor

Or Tor Kor طبق آمارگیری‌ها چهارمین بازار مواد غذایی تازه در جهان است، این بازار فراتر از یک بازار محلی است. محصولات موجود در این بازار  بهترین‌ها در کل کشور است. طیف گسترده‌ای از میوه‌ها و سبزیجات تازه، گوشت و غذاهای دریایی در این بازار وجود دارد، Or Tor Kor باید در لیست مکان‌های دیدنی که هر آشپزی باید ببیند، قرار بگیرد. قابل ذکر است که این بازار در کنار بازار Chatuchak واقع شده است. این بازار مجموعه‌ای از کالاها را با قیمت‌های پایین عرضه می‌کند، بعضی از این بازارها در قسمت مرزی شهر بانکوک قرار دارند. بازارهای مرکزی و داخل شهر شامل Klong Toey، Ying Charoen، Minburi، Major Ratchoyothin، Or Tor Kor و Khlong Sanاست.

مراکز خرید بانکوک تایلند
مراکز خرید بانکوک تایلند

بازار گل بانکوک (Bangkok Flower Market)

میان بازارهای محصولات تازه در بانکوک، برترین بازار بدون شک بازار گل Pak Khlong Talad است. رنگ‌ها و رایحه‌های مختلف گل یاسمن و حلقه‌های گل بافته شده باعث می‌شود تجربه‌ای منحصربه‌فرد داشته باشید. خودتان را برای تجربه‌ی شبانه‌ی بازار آماده کنید که ارزش بیدار ماندن را دارد. بازار گل بانکوک بزرگ‌ترین بازار عمده و خرده‌فروشی در تایلند است. این بازار دارای انواع گل‌های محبوب از جمله گل رز، سوسن، ارکیده و غیره است. اکثر آن‌ها در بسته‌های ۱۰۰تایی و ۵۰تایی فروخته می‌شوند و قیمت‌ها نیز بسیار پایین است. این بازار در خیابان Chak Phet کنار پل Memorial واقع شده است. سفر به این قسمت شهر که به اسم شهر قدیمی شناخته می‌شود، با جاذبه‌های تاریخی همراه است.

مراکز خرید بانکوک تایلند
مراکز خرید بانکوک تایلند


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *