تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گیلان

مزرعه‌ی گل‌ گاو‌زبان اشکور ، رودسر | گیلان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مزرعه‌ گل‌ گاو‌زبان در اشکور

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با مزرعه‌ گل‌ گاو‌زبان در اشکور شهرستان زیبای رودسر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

روستای اشکور، جز بخش رحیم آباد شهرستان رودسر  در استان گیلان است که در جنوب کلاچای قرار دارد. اشکور، یک منطقه کوهستانی و ییلاقی است که در امتداد رشته کوه البرز قرار گرفته است. محلی ها به روستای اشکور، اشکورات نیز می گویند.

در منطقه اشکورات می توان درختهای تنومند گردو، فندق و بادام را مشاهده کرد. این منطقه به دلیل وجود چشمه‌ های آب معدنی، رودخانه ‌های زلال، غارهای فراوان، کوه های سنگی، دریاچه های طبیعی و هوای پاک، یکی از بهترین مناطق دیدنی در گیلان است.

مزرعه‌ گل‌ گاو‌زبان در اشکور


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شهرستان رودسر بزرگ‌ترین تولیدکننده گل‌ گاو زبان در کشور می باشد. مناطق کوهستانی اشکورات رحیم آباد رودسر با ۴۷۰ هکتار مساحت زیرکشت و برداشت ۲۲۰ تن قطب تولید گل گاوزبان کشور است. اشکورات رحیم آباد رودسر با تولید ۷۵ درصد گل گاو زبان از مناطق مهم تولید این گیاه دارویی در ایران و بعنوان پایتخت گل گاو زبان ایران شناخته شده است. شهرستان رودسر بزرگ‌ترین تولید کننده گل‌گاوزبان کشور می باشد.

مزرعه‌ گل‌ گاو‌زبان در اشکور

 از هر هکتار مزرعه گل گاو زبان به طور معمول ۵۰۰ کیلوگرم گل برداشت می‌شود که عمده مصرف گل گاو زبان در صنایع دارویی و دمنوش می باشد. برداشت گل گاو زبان در مناطق اشکورات بخش رحیم آباد رودسر از نیمه دوم فروردین به صورت پراکنده آغاز می شود و برداشت کلی این محصول از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع شده و تا اواخر تیرماه ادامه دارد.

گل‌ گاو زبان گیاهی دارویی و خوراکی است که دم‌نوش آن برای تقویت حواس، تصفیه خون، اعصاب، درمان سرماخوردگی، برونشیت، سرفه، التهاب و ورم کلیه‌ها، سرخک، مخملک، رماتیسم و بیماری‌های قلبی بسیار مفید است به تازگی از گل گاوزبان شربت و مربا هم تهیه می شود.

مزرعه‌ گل‌ گاو‌زبان در اشکور


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *