تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

مسجد جامع ایران مال ، تلفیق هنر و معماری ایرانی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مسجد جامع ایران مال

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با مسجد جامع ایران مال در تهران آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

ایران مال را می‌توان در زمره بهترین و بزرگ‌ترین مراکز تجاری، فرهنگی و رفاهی تهران و ایران دانست. مهندسان سازنده پروژه ایران مال تمام تلاش خود را کرده‌اند تا همه چیز این مجتمع بهترین باشد. مسجد جامع ایران مال نیز از این قاعده مستثنی نیست. به‌ همین خاطر می‌توان گفت که این مسجد بی شک یکی از بهترین مساجد تهران و ایران محسوب می‌شود.

مسجد جامع ایران مال

مسجد جامع ایران مال (Iran Mall Great Mosque) با معماری زیبا و چشم‌نواز و تزیینات کاشی‌کاری و گچ‌بری خود، علاوه بر محل عبادت، یکی از دیدنی‌های بی‌نظیر بازار بزرگ است که در طراحی آن از مسجدالنبی الهام گرفته شده است. این مسجد با ۱۲۰۰ متر مربع مساحت دارای دو صحن برای بانوان و آقایان است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

طرح گنبد مسجد با الهام از گنبد حافظیه شیراز ساخته شده و متشکل از پنج گنبد است. طرح‌های کاشی‌کاری و گچ‌بری نیز از چهار رنگ فیروزه‌ای، لاجوردی، سفید و آجری تشکیل شده است. کف مسجد جامع کاشی هایی شگفت انگیز در کنار هم نقش بسته اند به شکلی که در کنار یکدیگر نمایی از فرشی آبی و خاکستری را تشکیل داده است.

مسجد جامع ایران مال

از جمله خدمات مسجد جامع ایران مال می‌توان به کفش‌داری، صندلی چرخ‌دار، وضوخانه و سیستم تهویه‌ی مناسب اشاره کرد که امکاناتی عالی را در اختیار نمازگزاران قرار می‌دهد. همچنین نور پردازی زیبای این مسجد به گونه‌ای است که سبب ایجاد شور و حالی تکرار نشدنی برای نمازگذاران می‌شود و حس خوبی را برای بازدیدکنندگان هدیه می‌کند. علاوه بر این مسجد، ۴۰ نمازخانه در فضاهای مختلف ایران مال وجود دارد.

مسجد جامع ایران مال

دسترسی

  • آدرس: تهران، بزرگراه خرازی شرق به غرب، ایران‌مال، طبقه G0
  • تلفن: 0212929
  • ساعت بازدید : زمان اذان برای اقامه نماز
  • هزینه بازدید : رایگان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *