تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تبریز

آشنایی با مسجد کبود شهر تبریز | Blue Mosque 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مسجد کبود تبریز

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره مسجد کبود تبریز یا مسجد جهان شاه ، یکی از مسجدهای تاریخی تبریز مربوط به دوران حکمرانی قراقویونلوها در قرن نهم هجری سخن خواهیم گفت .در ادامه با ما همراه باشید.

مسجد کبود
مسجد کبود تبریز

یکی از شهرهای بزرگ اذری نشین شمال غرب ایران که مرکز استان آذربایجان شرقی می باشد تبریز است . این شهر به دلیل داشتن موقعیت خوب در طی تاریخ مورد توجه فرمانروایان بزرگ بوده است . از این رو همیشه شاهد جنگ های بسیاری بوده است. از این رو دارای مکانهای تاریخی و دیدنی بسیاری است .

همچنین تبریز دارای بناهای تاریخی با سبک معماری ایرانی می باشد که مورد توجه گردشگران می باشد. تبریز دارای آب و هوای سرد و کوهستانی می باشد و اطراف تبریز را کوه ها و ارتفاعات در بر گرفته است که زیبایی خاصی به این استان بخشیده است.

تاریخچه 

مسجد کبود طبق کتیبهٔ سردر آن در سال ۸۴۵ هجری شمسی و در زمان سلطان جهانشاه مقتدرترین حکمران سلسله قراقویونلو و به دستور دختر او صالحه خانم بنا شده‌است. پاسکال کوست در گذشته از این مسجد با نام مسجد سنی و مسجدی که شیعیان تمایلی به استفاده از آن ندارند یاد کرده‌است. کتیبه‌ای کاشی کاری سردر اصلی مسجد کبود به سال ۸۷۰ (قمری) نصب شده‌است. این کتیبه و دیگر کتیبه‌های سردر مسجد به خط نعمت‌الله البواب خوشنویس مشهور سده نهم است و سرکاری و نظارت بر ساخت آن با عزالدین بن ملک قاپوچی بوده‌ است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
مسجد کبود
مسجد کبود تبریز

– با بازدید از مسجد کبود جلوه ای زیبا از تلفیق هنر و معماری اسلامی – ایرانی در پیش چشمانتان نقش می بندد.

– مسجد کبود یا فیروز اسلام، بنایی متعلق به قرن ۹ هجری قمری است که بازدید از آن می تواند همچون سفری در تاریخ باشد.

– یکی از جلوه های زیبای هنر معماری در تزئینات یک مسجد را در این مکان خواهید دید.

مسجد کبود
مسجد کبود تبریز

آدرس: مسجد کبود در شهر تبریز استان آذربایجان شرقی واقع شده است. در خیابان منصور تبریز نرسیده به میدان ساعت، داخل پارک خاقانی مسجد قرار دارد.

هزینه بازدید : بلیط ورودی مسجد کبود برای ایرانیان ۲۵۰۰ تومان و برای اتباع خارجی ۱۵۰۰۰ تومان می باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *