تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
رپورتاژ آگهی

مسقط، بهشتی گم شده در خاورمیانه! 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

 

مسقط، بهشتی گم شده در خاورمیانه!

مسقط، در بین کوهستان «الحجر» و آب­های شور دریای عرب قرار گرفته است، پایتخت و کلان­شهر عمان. این شهر که امروزه خانه حدود نیمی از جمعیت کشور است، به مقصد مهاجران بسیاری تبدیل شده و جذابیت­های بسیاری مانند آثار باستانی، فرهنگی و تفریحی را در خود جای داده است. بسیاری از گردشگران ایرانی هر ساله با رزرو تور عمان مسقط از کی سفر به این شهر سفر می کنند. در کی سفر بهترین قیمت بلیط هواپیما قشم مسقط ، تهران مسقط و.. نیز موجود است که برخی به طور جداگانه بلیط و هتل خود را از کی سفر رزرو می کنند و به مسقط سفر می کنند. مسقط توانسته نسبتاً از چشم توریست­ها دور بماند و هنوز کیفیت بکر و دست‌نخوردگی خود را حفظ کرده است، ویژگی که بسیاری از همسایگان اماراتی معروف، مدت­هاست از دست ‌داده‌اند.مسقط، بهشتی گم شده در خاورمیانه!

دیدنی‌های شهر

جایی که روزگاری سه روستای مسقط، مطرح و روی قرار داشتند، امروزه به ابر کلان­شهر عمان تبدیل شده است. مسقط مدرن هر روز گسترش پیدا می­کند اما درعین‌حال هر سه منطقه هنوز برخی از ویژگی­های منحصربه‌فرد خود را حفظ کرده­اند. مسقط قدیمی که قلب تاریخی شهر محسوب می­شود، شامل بعضی از بهترین نمونه­های معماری عربی و میراث فرهنگی شهر است. قلعه­های پرتغالی قدیمی و ساختمان­های تاریخی عطر اعصار گذشته را در منطقه می­دمند. مسجد جامع سلطان قابوس که جزء نسبتاً جدیدی به سیمای معماری محلی محسوب می­شود، امروزه به یکی از مراکز اصلی مذهبی کشور تبدیل شده و به روی بازدیدکنندگان از تمامی عقاید و مذاهب باز است.

حتماً باید قبل از غروب آفتاب بندرگاه پر جنب‌وجوش و چشم­نواز منطقه مطرح را ببینید. بندرگاهی که مانند جاده­ای ساحلی در امتداد دریا ادامه پیدا می­کند و با هتل­های شیک و غذاخوری­های اعلاء، گزینه­ای عالی برای شروع شب است. شبی که می­تواند با گشتن در «مطرح سوق» و زندگی شبانه نسبتاً مخفیانه مسقط ادامه پیدا کند.بهترین زمان گشتن در روی، روز است. در این ساعات می­توانید ترکیب متنوع محله­های تجاری نوظهور را به‌خوبی ببینید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ممکن است بعضی از فاصله­ها برای پیاده­روی، طولانی به نظر برسند، اما رفت‌وآمد بین مناطقی از مسقط تاریخی که کمی دورتر هستند، به‌وسیله مینی­بوس­ها و تاکسی­های همیشه حاضر به آسانی فراهم شده است و در هر نقطه شهر می­توان آن‌ها را دید و متوقف کرد.

محل قرارگیری جغرافیایی مسقط در نزدیکی دریا، کویر و کوهستان به بازدیدکنندگان فرصت­های بی‌شماری برای فعالیت­های ممکن را می­دهد. با زیبایی طبیعی، تفرجگاه­های ساحلی، جاذبه­های فرهنگی در حال ظهور (مانند اپرای هوس رویالی که به‌تازگی تأسیس شده است) و آثار باستانی، پایتخت کشور تضمین می­کند که بازدیدکنندگان را چه بر روی زمین (مساجد، قلعه­ها و سوق­ها) و چه در آب (تورهای دلفین­­نگری، غواصی و…) مشغول و سرگرم نگه دارد.

مسجد جامع سلطان قابوس: این مسجد معاصر اسلامی که حدود یک دهه پیش افتتاح شد شاید یکی از بزرگ‌ترین جاذبه­های پایتخت و بزرگ‌ترین مکان­های عبادت است.

فرش دست­بافت سالن نماز مسجد به‌تنهایی جاذبه­ای دیدنی است: 1.700.000.000 گره که در مدت 4 سال توسط 600 زن بافته شد و نهایتاً با وزنی که بیش از 21 تن شده بود، در سالن نماز مسجد قرار گرفت.

خانه اپرای رویال: خانه اپرای رویال که بخشی جدید در سیمای فرهنگی عمان محسوب می‌گردد، سلطان قابوس بن سعید آل سعید را نیز به یکی از بازدیدکنندگان همیشگی خود تبدیل کرده است. سنگ­های سفید برّاقی که نمای ساختمان و اطراف را شکل داده­اند، از نمای داخلی فوق­العاده زیبایی حکایت می­کنند که میزبان برخی از بهترین اجراهای جهان می‌شوند.مسقط، بهشتی گم شده در خاورمیانه!

خط ساحلی مطرح: خط ساحلی مطرح، یکی از محله­های اداری که مکان مسقط با بندرگاه اصلی شهر هم هست، منظره­ای جذاب، چشم­نواز و بزرگ را برای گذراندن زمان در کنار تفرجگاه­های ساحلی ایجاد کرده است. بازار محلی ماهی و سوق­های زیاد هم بخش کوچکی از چیزهایی هستند که در این منطقه پیدا می‌شوند.

موزه بیت الزبیر: این موزه خصوصی متعلق به خانواده زبیر است که برای سال­های سال از کلکسیونی که به دقت از آثار باستانی عمان جمع‌آوری‌شده است نگهداری می­کنند. اشیاء این موزه شامل سکه­ها و لوازم‌خانگی، ابزارآلات جنگی و لباس­های باستانی می­شود. در گیفت­شاپ موزه هم می­توانید سوغاتی­های مناسبی پیدا کنید.

پارک ساحلی و طبیعی القرم: پارک طبیعی القرم که مکانی جذاب برای بازدید خانوادگی هم هست، با خط ساحلی گسترده خود انتخابی عالی برای گذراندن یک روز تابستانی است. پارک به‌خوبی نگهداری می­شود و شامل مناطق بازی کودکان بسیاری است که برای سنین مختلف طراحی شده­اند. دکه­های غذا فروشی در پارک پراکنده هستند و چند رستوران هم در نزدیکی ساحل وجود دارند.

موزه نیروهای مسلح سلطان: موزه تصویری مرکب از قدرت نظامی کشور در گذشته و حال را به نمایش می­گذارد و انواع تجهیزات نظامی شامل وسایل نقلیه، هواپیماها و حتی قایق­های نظامی را در دسترس علاقه­مندان قرار می­دهد. تمامی بازدیدکنندگان به‌وسیله سربازان آگاه به دانش تاریخ نظامی، مسلط به زبان انگلیسی همراهی می‌شوند.

مرکز نمایش نفت و گاز عمان: موزه پر از نمایش­های تعاملی و آموزنده است که بینشی منحصربه‌فرد نسبت به تولید نفت و گاز در عمان را به بازدیدکنندگان ارائه می­دهد. این نمایش­ها برای بزرگ‌سالان و کودکان به یک اندازه جذاب است. ورودی رایگان است و توضیحات به عربی و انگلیسی در نمایش­ها در اختیار بازدیدکنندگان قرار می­گیرد.

قصر سلطان: گرچه هیچ توری به داخل کاخ وجود ندارد، اما با بودن در پایتخت بازدید کوتاهی از ساختمان (که یکی از سکونتگاه­های سلطان قابوس است و اکنون بیشتر برای مراسم‌ها از آن استفاده می­شود) ارزش خود را دارد. دو قلعه قرن 16 (میرانی و جلالی) در دو سمت قصر قرار گرفته است.

قلعه­های الجلالی و میرانی: تأسیس قعله­های تاریخی الجلالی و میرانی به قرن 16 بازمی‌گردد و گرچه بازدید از درون قلعه برای بازدیدکنندگان عمومی ممکن نیست، این دو سیمای شهر پایتخت عمان را تشکیل داده­اند. از این قلعه­ها برای دفاع استفاده می­شد و توسط پرتغالی­ها در طول دوره استعمارگری تأسیس شد. اگر به دنبال بهترین منظره هستید، حتماً در زمان غروب آفتاب از این منطقه دیدن کنید.

دلفین­نگری: چند شرکت محلی تورهای دلفین­نگری دارند که بازدیدکنندگان را در تورهای کوتاه صبحگاهی به درون دریا می­برند. در آنجا می­توان دلفین­های وحشی و آزادی را دید که گه‌گاهی خود را برای بازدیدکنندگان کنجکاو نمایان می­کنند. بعضی از شرکت­ها تورهای ماهیگیری و غواصی را هم ارائه می­دهند.مسقط، بهشتی گم شده در خاورمیانه!

خرید در مسقط

مهمانان مسقط می­توانند بین سوق­های سنتی و اصیل یا مراکز خرید مدرن و امروزی (که جدیداً در مرکز مسقط و منطقه قروم احداث شده­اند) یکی را برای خرید کردن انتخاب کنند. سوق­ها در مسقط و مطرح بسیار پر جنب‌وجوش هستند و تجربه­ای به‌یادماندنی از چانه زدن و پیدا کردن اجناس موردنظر را برای خریداران به ارمغان می­آورند. البسه، اجناس چرمی، هنرهای محلی و صنایع دست­ساز، سرامیک، طلا و نقره برخی از چیزهایی است که در سوق­های بادگیر شهر پیدا می­کنید. از طرف دیگر مراکز خرید با شمایل غربی بیشتر برندهای بین­المللی لباس و زیروآلات را عرضه می­کنند و غالباً دارای مغازه­های خواروبارفروشی، غذاخوری­ها و مکان­های تفریحی هستند.

سوق مطرح: سوق مطرح مرکز خرید اصلی در مسقط است، جایی که همه‌کسانی که برای بار اول از عمان بازدید می­کنند حتماً باید به آن سر بزنند. در میان بازار رنگ به رنگ بگردید و با جستجو در کوچه‌های باریک­تری که مانند رگ از بازار اصلی منشعب شده­اند مغازه­های بیشتر با قیمت­های بهتری را پیدا کنید. از چانه زدن نترسید، معمولاً همه قیمت­ها را با کمی چانه‌زنی می­توان پایین­تر آورد.

مرکز خرید بزرگ مسقط: وسعت گسترده این مرکز خرید با بخش «بزرگ» در نام آن کاملاً همخوانی دارد! برندهای محلی و بین­المللی، تنوعی زیادی از غذاخوری­ها، یک سینما و سوپرمارکت بین­المللی زنجیره­ای همه در اینجا زیر یک سقف جمع شده­اند.

مرکز خرید خیابان­های عمان: این مرکز خرید که دقیقاً در مقابل مرکز خرید بزرگ مسقط قرار دارد، جایی است که در آن می­توانید برند­های متوسط رو به بالا را پیدا کنید. مرکز خرید شامل غذاخوری­های عالی با منوی متنوع از پیتزا تا سوشی است. یک هایپرمارکت بزرگ با کلکسیون وسیعی از مواد غذایی در این مرکز جا گرفته و همچنین مرکز تفریحی برای کودکان نیز در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد.

بازار ماهی: اگر وقت داشتید، یک روز صبح را به بازدید از بازار محلی ماهی اختصاص دهید. مطمئن باشید این بازدید تجربه­ای به‌یادماندنی خواهد بود، حتی اگر قصد خرید نداشته باشید. انواع جانداران دریایی در اینجا پیدا می‌شوند و اگر خوش‌شانس باشید، ممکن است یک کوسه واقعی را در یکی از دکه­های ماهی‌فروشی پیدا کنید.

باتیل: باتیل شاهکارهایی خوردنی را از خرما تولید می­کند و خرما را از یک میان وعده محلی به دسری فوق­العاده مخصوص شاهان تبدیل می­کند. یک‌بار از باتیل بازدید کنید و از وجود گزینه­های بی‌شمار به‌عنوان سوغاتی برای عزیزانتان حیرت‌زده شوید! قیمت­ها و کیفیت محصولات در اینجا از سطح متوسط بالاتر است.

اطلاعات توریستی

فرودگاه بین­المللی مسقط بزرگ‌ترین فرودگاه عمان است که در 32 کیلومتری شهر قرار دارد. برخی از هتل­ها در مسقط شاتل­های اختصاصی برای مهمانان ارائه می­کنند که وظیفه آوردن و بردن مهمانان را بر عهده می­گیرند.

راحت­ترین راه رسیدن به مسقط استفاده از تاکسی است. باید قبل از رسیدن به مقصد بر سر قیمت به توافق برسید. می­توانید بیش از حرکت نیز در پیشخوان تاکسی­ها در فرودگاه کرایه را پرداخت کنید.

برای رسیدن به شهر به‌وسیله حمل و نقل عمومی می­توانید از اتوبوس­هایی که توسط شرکت ملی حمل و نقل عمان اداره می‌شوند استفاده کنید. یک ایستگاه اتوبوس در نزدیکی (200 متری) بزرگراه سلطان قابوس، نزدیک فرودگاه، وجود دارد.

پاسپورت و ویزا

اگر شهروند یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس باشید، می­توانید بدون محدودیت ویزا به عمان سفر کنید.

در هنگام ورود به عمان پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

بهترین زمان سفر

هوای مسقط در تمام طول سال گرم و دل‌چسب است. ماه­های ژوئن تا آگوست ماه­های خیلی گرم سال است که پیشنهاد می­شود از بازدید در این ماه­ها دوری کنید. فصل زمستان، از اکتبر تا مارچ، بهترین زمان برای استفاده از آفتاب و دمایی مناسب در شب­هاست.

حمل و نقل عمومی

مسافران می­توانند بین گزینه­های متنوعی برای حمل و نقل، یکی را انتخاب کنند. اولین گزینه اتوبوس­های «بیزا» هستند، اتوبوس­های که به شکل دوره­ای در اطراف کلان­شهر می­چرخند و مسافران را در نقاط مختلفی سوار و پیاده می­کنند. معمولاً مقصد این اتوبوس­ها از ظاهرشان پیدا نیست، بنابراین اگر قصد سفر با آن‌ها را داشتید، پیش از سوار شدن حتماً مقصد را جویا شوید. کرایه معمولاً ارزان است و هنگام سوار شدن دریافت می­شود.

گزینه گران­تر و راحت­تر، مینی­بوس­های سفید-نارنجی هستند که به‌عنوان تاکسی­های محلی شناخته و در همه‌جا یافت می‌شوند. کرایه را می­توان با مسافران دیگر هم تقسیم کرد. معمولاً مینی­بوس­ها مسافرانی با مقاصد متفاوت را انتخاب می­کنند تا در طول مسیر، ایستگاه­های متفاوتی را داشته باشند. پیش از راه افتادن باید بر سر قیمت به توافق برسید.

اتوبوس­ها توسط سازمان حمل و نقل ملی عمان اداره می‌شوند و گزینه دیگری برای رفت‌وآمد محسوب می‌شوند. این اتوبوس­ها در نقاط از پیش تعیین شده ایستگاه دارند و در تعداد کمتری در شهر حرکت می­کنند. ایستگاه اصلی اتوبوس در روی قرار دارد. اتوبوس­ها مناطق بسیاری مانند فرودگاه بین­المللی مسقط، بندر سلطان قابوس، وادی عابدی، وادی کبیر، مابلاه، مطرح، الالمرات و مناطق اصلی شهر مسقط را به هم وصل می­کنند.

تاکسی

تاکسی­ها در کل شهر مسقط یافت می‌شوند و به‌راحتی از رنگ سفید و نارنجی‌شان شناخته می‌شوند. باید پیش از سوار شدن بر سر کرایه به توافق برسید.

اداره پست

پست مرکزی در کنار فرودگاه بین­المللی مسقط، در کنار بزرگراه سلطان قابوس قرار گرفته است. دیگر ادارات پست در شهر مسقط پراکنده­اند. می­توانید اداره پست را در نزدیکی بانک بریتیش مسقط، در منطقه تجاری روی در نزدیکی شرکت مخابرات و جاهای دیگر پیدا کنید.

داروخانه

داروخانه­ها در سطح شهر مسقط پراکنده­اند.

تلفن

کد محلی +968

برق

220-240 ولت – سوکت سه پین انگلیسی

جمعیت

1.56 میلیون نفر

ارز

ریال عمان 1 ریال=2.29 یورو

ساعات باز شدن

بیشتر دفاتر دولتی شامل موزه­ها و ادارات پست 7:30 صبح تا 2:30 عصر باز هستند. بناهای تجاری و تجار محلی ساعات کاری طولانی­تری دارند و عموماً تا شب باز هستند، اما معمولاً یک تعطیلی روزانه بین ساعت 3 تا 6 عصر دارند.

شماره­های ضروری

پلیس، آتش‌نشانی، آمبولانس: 9999

قبل از هرگونه برنامه ریزی برای سفر به مسقط توصیه می کنیم به لینک زیر مراجعه نموده و قیمت تورهای مسقط را در کی سفر بررسی نمایید. کی سفر مجری مستقیم تورهای مسقط در ایران می باشد و می توانید بهترین قیمت تور مسقط را در سایت کی سفر بیابید.

https://keysafar.com/tour-oman-muscat


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *