تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
رپورتاژ آگهی

مشکلات رایج در سفر 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

زمانی که برای کار یا برای تفریح سفر می‌کنیم، چه تنها باشیم، چه با همکاران و یا خانواده، تمام سعی خود را در برنامه ریزی برای سفری بدون دردسر و مشکل می‌کنیم. اما گاهی اوقات، فارغ از اینکه چقدر سخت برای این برنامه ریزی تلاش کرده باشیم و یا حتی بدون در نظر گرفتن اینکه از چه وسیله‌ی نقلیه ای استفاده می‌کنیم باز هم با مشکلاتی روبرو می‌شویم که گاهاً خارج از کنترل ما هستند. بسیاری از این مشکلات می‌تواند باعث ایجاد خشم، ناراحتی و عصبانیت مسافران شود. اما مشکلات رایج در سفر چه مواردی هستند؟ در این مطلب از وبلاگ مِستر بلیط با رایج‌ترین مشکلات به هنگام سفر با اتوبوس آشنا خواهیم شد.

مشکلات رایج در سفر

سفر با اتوبوس

اتوبوس از وسایل محبوب در حمل و نقل زمینی به شمار می‌رود. اتوبوس وسیله ای راحت و ایمن است. سفر با اتوبوس مزایای زیادی را داراست. مسافران اتوبوس می‌توانند از دیدن مناظر لذت برده و به کارهای مورد علاقه‌ی خود در طول سفر بپردازند. همچنین سفرهای در طول شب با اتوبوس به مسافران این امکان را می‌دهد که کاملاً استراحت کنند. صندلی‌ها در اتوبوس‌های VIP بسیار راحت هستند و مسافران از فضای زیادی برای پاها برخوردارند. در کنار این موارد سفر با اتوبوس گاهی با مشکلاتی نیز همراه است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • سفرهای زمینی با اتوبوس طولانی هستند.

اگر فاکتور زمان برای شما از اهمیت زیادی برخوردار باشد، احتمالاً سفرهای طولانی با اتوبوس برای ما آزاردهنده خواهند بود. چنانچه اتوبوس را به عنوان وسیله‌ی نقلیه‌ی مورد نظرتان انتخاب کنید می‌توانید زمان خود در اتوبوس را صرف کارهای مورد علاقه‌تان نمایید. مطالعه، گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و انجام دادن کارهای عقب افتاده از جمله مواردی هستند که با انجام آن‌ها از زمان صرف شده در اتوبوس لذت خواهید برد.

به طور مثال در صورت خریدن بلیط اتوبوس تهران اصفهان در حدود ۵ ساعت و بلیط اتوبوس تهران شیراز در حدود ۱۰ ساعت برای رسیدن به مقصد زمان نیاز خواهید داشت.

  • وسایل ضروری خود را در چمدان داخل جعبه‌ی اتوبوس گذاشته اید.

اگرچه اتوبوس با محدودیت‌های بار همراه نیست، اما باید در نظر داشته باشید که هر نوع از چمدانی هم مناسب سفر با اتوبوس نیست. چمدان‌های بسیار بزرگ معمولاً سنگین هستند و مسافر با حمل و نقل آن‌ها دچار مشکل خواهد شد. از طرف دیگر بسیار دیده شده که مسافران تمامی وسایل خود اعم از ضروری و غیر ضروری را در چمدان اصلی که در جعبه‌ی اتوبوس قرار می‌دهند گذاشته و تا پایان سفر امکان دسترسی به آن‌ها را ندارند. در طول سفر همواره ممکن است وسایلی را نیاز داشته باشید. بنابراین بهتر است وسایل ضروری خود را در کیف و یا ساکی کوچک قرار داده و با خود به داخل اتوبوس ببرید. در عین حال باید به خاطر داشته باشید که وسایل گران‌بهای خود را داخل چمدان اصلی که قرار است در جعبه قرار گیرد نگذارید. رایج‌ترین وسایلی که در طول سفر با اتوبوس لازم خواهید داشت عبارتند از:

پتوی مسافرتی نازک

بالشت‌های مسافرتی

بطری آب آشامیدنی

میان وعده‌های سالم و سبک

کتاب و یا سرگرمی مورد علاقه‌تان

البته برای برخی از مقاصد داخلی و حتی مقاصد خارجی شرکت‌های مسافربری از پذیرایی ویژه ای برای مسافران استفاده می‌کنند. به طور مثال در صورت سفر به مشهد و خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد با میان وعده‌های ویژه ای پذیرایی خواهید شد.

  • نمی‌دانید اتوبوس شما در کجای مسیر در حرکت است.

گاهی نیمه‌های شب و یا حتی در طول روز جایی در بین مسیر از خواب بیدار می‌شویم در حالی که نمی‌دانیم کجای جاده هستیم. بهترین گزینه برای برطرف کردن این مشکل داشتن اپلیکیشن مسیریابی در گوشی همراهتان است. این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که همواره موقعیت خود در طول مسیر را زیر نظر داشته باشید.

  • دمای اتوبوس برای شما کم یا زیاد است.

در طول مسیر ممکن است گاهی احساس گرما یا سرمای شدید کنید. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است لباس‌های راحتی بپوشید که امکان کم و زیاد کردن داشته باشند. در عین حال به همراه داشتن یک شال بزرگ و یا یک پتوی مسافرتی نازک هم می‌تواند به شما کمک کند تا بیش از حد احساس گرما یا سرما نکنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *