تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, بانکوک, تایلند

معبد وات آرون بانکوک تایلند 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

معبد وات آرون بانکوک

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی تایلند یکی از جاذبه های بسیار زیبای شهر بانکوک یعنی معبد وات آرون را به شما معرفی می کنیم که یکی از معابد بسیار زیبای این کشور محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

معبد وات آرون با نام انگلیسی Wat Arun که به معنای معبد سپیده دم است یکی از معابد بودایی بسیار زیبا است که در کرانه غربی رود چائو فرایا قرار گرفته است. این معبد یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین معابد شهر بانکوک شناخته می شود که دارای طراحی زیبا با منظره ای در کنار رودخانه و دورنمای جذاب است.

معبد وات آرون بانکوک تایلند
معبد وات آرون بانکوک تایلند

معبد آرون (Wat Arun Ratchawararam Ratchawaramahawihan) معبدی بودائی در منطقه بانکوک یای، بانکوک، در ساحل غربی Thonburi رودخانه Chao Phraya است. نام معبد از خدای هندو آرونا اقتباس شده که اغلب به عنوان شعاعی از نور خورشید تصویر می‌شود. معبد آرون یکی از شناخته شده‌ترین معابد تایلند است. اولین نور خورشید که بر سطح مرواریدگونه بیرونی معبد می‌تابد رنگین‌کمانی زیبا درست می‌کند. قدمت خود معبد حداقل به قرن هفدهم می‌رسد اما مناره‌های آن در اوایل قرن نوزدهم و در دوره شاه رامای دوم ساخته شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بازدید از معبد دست کم یک ساعت زمان می‌برد. معبد آرون به نام معبد سپیده دم شناخته می‌شود اما منظره آن در غروب آفتاب یا وقتی که درتاریکی شب چراغ‌های معبد روشن می‌شوند، بی‌نهایت زیباست. اما آرام‌ترین زمان برای بازدید از معبد صبح زود و پیش از هجوم گردشگران است.

معبد وات آرون بانکوک تایلند
معبد وات آرون بانکوک تایلند

در تالار ordination (یک مراسم بودائی) می‌توانید تصویر طلائی بودا روی سقف یا نقش‌های دیواری ظریف را تحسین کنید. معبد آرون علاوه بر شهرت به عنوان یک جاذبه توریستی، یک عبادتگاه مهم بودائی است. حتماً با لباس مناسب به معبد بروید و یا یکی از رداهای نزدیک ورودی را پیش از ورود به معبد روی لباس خود بیاندازید.

معبد آرون از مسیر رودخانه Chao Phraya و با قایق‌هایی که به سمت بندر ماهاراجه در آن سوی رودخانه می‌روند، براحتی قابل دسترسی است. هزینه ورودی برای خارجی‌ها 50 بات (از دسامبر2017 به بعد) است. در طول فستیوال Kathina ، شاه با قایق‌های سلطنتی به معبد آرون می‌آید تا به راهبان ردای تازه اعطا کند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *