تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
عمان

بهترین غذاهای سنتی کشور عمان | Oman 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

معروفترین غذاهای عمان

عمان کشوری پادشاهی است در خاور شبه جزیره عربستان. پایتخت این کشور شهر مسقط است. این کشور از جنوب با یمن و از باختر با عربستان سعودی و امارت متحده عربی همسایه است. عمان همچنین دارای مرز دریایی با ایران است. در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره معروفترین غذاهای عمان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با غذاهای لذیذ این کشور در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از شگفتی های فرهنگ منحصر به فرد عمانی، غذاهای سنتی این کشور است. از خرما و قهوه تا برنج و گوشت کبابی، در اینجا بهترین غذاهای عمانی که هر بازدید کننده باید در طول سفر خود به این کشور امتحان کند را به شما معرفی می کنیم.

مجبوس (Majboos)

مجبوس که به آن مکبوس هم می گویند یک ظرف برنج مخلوط سنتی است که در اصل از عربستان صعودی آمده است. این غذا در دنیای عرب ها به ویژه کشورهای خلیج فارس از جمله عمان بسیار پرطرفدار است. این غذا شامل برنج (معمولا باسماتی)، سبزیجات، گوشت یا مرغ و ترکیبی از ادویه جات است. این غذا گاهی با ماست، سالاد، نان سنتی و سس گوجه فرنگی سرو می شود.

معروفترین غذاهای عمان
معروفترین غذاهای عمان

شووا (Shuwa)

شووا در عربی به معنای گوشت کباب شده است. این غذای مورد علاقه در عمان اغلب برای موارد خاص مانند عید آماده می شود. فرآیند پختن کباب شووا زمان زیادی می برد. در واقع، عمانی ها معمولا روز اول عید گوشت را آماده می کنند و آن را در روز دوم یا سوم می خورند. شوا در ادویه جات عمانی  خوابانده می شود، سپس در برگ موز یا برگ درخت نخل قرار داده شده و در یک اجاق یا تنور شن و ماسه ای زیرزمینی قرار داده می شود، جایی که گوشت به مدت یک تا دو روز در آن پخته می شود. این روش ممکن است یک روش عجیب و غریب به نظر برسد، اما گوشت شووا یکی از پرطرفدارترین غذاهای لبنانی است و بسیار لذیذ است.معروفترین غذاهای عمان


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مشکاک (Meshkak)

مشکاک که همان کباب عمانی است، گوشت گاو، گوشت گوسفند یا مرغ است که به سیخ کشیده و کباب می شود. این کباب ها معمولا با ادویه های مختلف، به ویژه کاری طعم دار می شوند و با نان عمانی سرو می شود. این غذا یکی دیگر از غذاهای ویژه عمانی است که در همه جا در سراسر کشور مخصوصا در طول مراسم ها و جشن ها آماده می شود.معروفترین غذاهای عمان

مشوی (Mashuai)

مشوی همان ماهی عمانی خوشمزه است. این غذا شامل ماهی کبابی با یک سس لیمو مخصوص است. با ادویه های سنتی عمانی، این غذا به طور منحصر به فردی لذیذ است و شما نباید در سفر به این کشور آن را از دست بدهید.

معروفترین غذاهای عمان
معروفترین غذاهای عمان

هریس (Harees)

هریس یکی دیگر از غذاهای محبوب عمان است که معمولا برای موارد خاص پخته می شود. این غذا از گندم ترکیب شده با گوشت تهیه می شود و معمولا با سس مخصوص سرو می شود.معروفترین غذاهای عمان

نان عمانی

انواع مختلفی نان عمانی وجود دارد. یکی از آنها ضخیم است و شکل دایره ای بزرگ دارد. یکی دیگر از انواع آنها ترد و نازک است و اندازه یک بشقاب کوچک دایره ای است. اکثر عمانی ها نان خود را در خانه تهیه می کنند و همچنین نانوایی نیز وجود دارد. در رستوران ها نیز در کنار غذا نان سرو می شود.

معروفترین غذاهای عمان
معروفترین غذاهای عمان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *