تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, شیرینی و دسر, غذاهای ایرانی

۱۰ دسر محلی ایرانی که حتما باید امتحان کنید! | Iran 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

معروف ترین دسرهای ایرانی

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره معروف ترین دسرهای ایرانی ، سخن خواهیم گفت. در ادامه همراه ما باشید.

ایران (به معنی: سرزمین آریاییان) کشوری در جنوب غربی آسیا و در منطقه خاورمیانه با ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومتر مربع وسعت (هجدهم درجهان) است. پایتخت، بزرگ‌ترین شهر و مرکز فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اداری ایران، تهران است. ایران یک قدرت متوسط و منطقه‌ای مهم در خاورمیانه است.

برنج و کباب در غذاهای ایرانی بسیار مورد توجه است ، اما در مورد دسرها چطور ؟ مسافران به ایران دسر را در معنای سنتی پیدا نخواهند کرد، سه عنصر اصلی در هر ترکیبی در دسرهای ایرانی عبارتند از زعفران، گلاب، و هل. ایرانیان در فرهنگ خود عاشق چای هستند، چای برای هر گونه مراسم رایج است و از نوشیدن آن بسیار لذت می برند. در اینجا 10 دسر و شیرین محلی ایرانی را به شما معرفی میکنیم که باید حتما امتحان کنید.

شیرینی زولبیا-بامیه

زولبیا دسری سرخ شده است که در شربت زعفران و گلاب سبکی خیس شده است. بامیه، بامیه در فارسی، یادآور کوروس (یک وعده آمریکایی) و در همان شربت تهیه می شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این ترکیب مخصوصا در طول ماه رمضان محبوب است زیرا پس از یک روز روزه گرفتن، نیاز بدن به شکر بسیار ضروری است. یک بشقاب از این دسرهای سرخ شده بهتر است با یک لیوان داغ چای تازه ایرانی میل شود.

معروف ترین دسرهای ایرانی
معروف ترین دسرهای ایرانی

فالوده شیرازی

نودل به عنوان دسر ؟ پس از خوردن فالوده ، شما تعجب خواهید کرد که چگونه قبلا آن را امتحان نکرده بودید. این نودلهای نیمه منجمد در شربت گلاب قرار می گیرند و سپس با آب لیمو و یا عصاره آلبالو سرو می شوند.

به  هر فروشگاه بستنی در سراسر ایران بروید میتوانید فالوده پیدا کنید، مخصوصا در طول ماه های داغ تابستان. بد نیست بدانید که نوع مشهور و خوشمزه آن متعلق به شیراز است.

معروف ترین دسرهای ایرانی
معروف ترین دسرهای ایرانی

بستنی اکبر مشتی

در دهه 1950، اکبر مشهدی برای بستنی های خود در مشهد مشهور شد و امروزه مشهورترین و سنتی ترین بستنی در ایران هنوز نام او را در اختیار دارد. این ترکیب از بستنی وانیلی زعفرانی با گلاب و پسته مطمئن باشید که شما را شگفت زده میکند، اما نه به اندازه تکه های کرم یخ زده در مخلوط این بستنی.

این بستنی را می توانید در یک ظرف یا به صورت محلی، بین دو وافر امتحان کنید. شما حتی می توانید نوع مخلوط آن را انتخاب کنید، نصف فالوده و نصف بستنی تا بهترین ها را امتحان کرده باشید.

معروف ترین دسرهای ایرانی
معروف ترین دسرهای ایرانی

شله زرد بهترین دسر ایرانی

این پودینگ برنج با تنها با استفاده از زعفران یک رنگ زرد فوق العاده بوجود می آورد. سپس واژه ها و طرح ها با استفاده از دارچین، به افراد اجازه می دهند تا خلاقیت خود را به نمایش بگذارند.

شله زرد  یک دسر معمول در مراسم های مذهبی و ماه رمضان است، که در تعداد زیاد در خانه تهیه می شود و به دوستان، خانواده و نیازمندان به عنوان نذری داده می شود، یک عمل خیرخواهانه.

معروف ترین دسرهای ایرانی
معروف ترین دسرهای ایرانی

شیرینی یزدی

یزد برای شیرینی های خود شناخته شده است و هر مسافر به این شهر بیابانی باید حتما از قنادی حاج خلیفه در میدان امیر چخماق بازدید کند.

در اینجا، شما می توانید شیرینی باقلوای ایرانی معروف (متفاوت از انواع یونانی و انواع ترکی)، قطاب (شیرینی توپی شکل)، nârgil loze (الماس های نارگیلی)، و پشمک (نخ قندی) را امتحان کنید.

معروف ترین دسرهای ایرانی
معروف ترین دسرهای ایرانی

کلوچه 

کلوچه یک کوکی پر شده با دارچین، شکر و گردو خرد شده است، گرچه برخی از تغییرات بسته به منطقه وجود دارد. به عنوان مثال، در کرمان، کلومپه وجود دارد که داراس خرمای له شده در وسط آن است.

روی آنها با اشکال دایره ای برجسته می شود برای پخت می رود. در حالی که کلوچه همواره و در هر زمان خوشمزه است، همچنینمی توانید آن را برای یک صبحانه مقوی و یا یک میان وعده در بعد از ظهر امتحان کنید.

معروف ترین دسرهای ایرانی
معروف ترین دسرهای ایرانی

سوهان

معروف ترین شیرینی قم، یک شیرینی ترد زعفرانی است که با جوانه گندم، تخم مرغ، گلاب، شکر، کره و هل تهیه می شود. این شیرینی نارنجی رنگ با پسته تزیین می شود. با توجه به بافت ترد و کره ای، این شیرینی بسیار اعتیاد آور است، که باعث می شود که باعث می شود یک جعبه کامل را بخورید، به ویژه هنگامی که یک لیوان چای داغ در کنار آن داشته باشید.

معروف ترین دسرهای ایرانی
معروف ترین دسرهای ایرانی

گز

هیچ سفری به اصفهان بدون گز، کامل نیست. یک شیرینی ایرانی با پسته. گز با عصاره گیاه انگبین که بومی منطقه اصفهان است تهیه می شود. درصد بالاتر این عصاره، گز خالص تر بوجود می آورد.

گز با گلاب، سفیده تخم مرغ و پسته تهیه می شود، این شیرینی در بسته بندی های جداگانه قرار می گیرند یا در آرد غلطانده می شوند و گز آردی را بوجود می آورند، نمونه مورد علاقه ایرانیان.

معروف ترین دسرهای ایرانی
معروف ترین دسرهای ایرانی

حلوا

حلوای ایران با سایر مدل های حلوا در خاورمیانه تفاوت دارد. آرد گندم به آرامی در روغن یا کره تفت داده می شود با شکر، گلاب و زعفران.

این مواد متراکم شده با بادام و پسته تزئین می شود، لبه هایبالایی آن بوسیله یک قاشق نقش داده می شود. به طور سنتی در طول مراسم مذهبی یا مراسم خاکسپاری استفاده می شود، بافت و شیرینی حلوا شما را در برخی موارد استثنایی نیز به سمت خود دعوت می کند.

معروف ترین دسرهای ایرانی
معروف ترین دسرهای ایرانی

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *