تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه

مهم ترین مناطق باستانی ترکیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مناطق باستانی ترکیه

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ترکیه درباره مهم ترین مناطق باستانی ترکیه سخن خواهیم گفت پس اگر کشور ترکیه را برای سفر خود انتخاب کرده اید پیشنهاد میکنم تا آخر این مقاله با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید.

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش بزرگ این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد . این کشور از مرز شرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ و از جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین این کشور از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

شهر تاریخی تروی

شهر باستانی تروا در بخش های شمای کشور ترکیه با قدمتی بیش از چهار هزار سال قرار گرفته که همه ی ما تاکنون حداقل داستانها و افسان هایی دربار تروی یا تروا شنیده ایم .این شهر را مرکز تاریخ و مهد تمدن ترکیه میشناسند .آثار باستانی بسیار زیادی از این منطقه کشف شده و گنجینه های بسیار گرانبهایی در اثر کاووش ها بدست امده ، که امروزه هنوز هم مطالعات فراوانی درباره این بخش از ترکیه ادامه دارد .این شهر موقعیتی استراتژیکی دارد به لحاظ قرارگیری بین آسیا اروپا و همچنین به این دلیل که در طول تاریخ همواره جنگ های بسیاری در توری رخ میداده و بارها تخریب شده و از نو ساخته شد ه.از اینرو حکومت های بسیاری به خود دیده و اقوام مختلفی در این شهر زندگی کرده اند و نابود شده اند ،داستان افسانه ای مربوط به اسب چوبی و ربودن همسر پادشاه و .. همه مربوط به همین منطقه است .سپاهیان پادشاه مدت زیادی در پشت دروازه های شهر تروی منتظر ماندند تا دروازه های شهر باز شوند و همسر پادشاه را بتوانند بازگردانند ، اما چند سال این کار طول کشید و ناچار درخواست مصالحه دادند و این درخواست را در قالب هدیه دادن اسب چوبی بزرگی به پادشاه تروا انجام دادند .اما داخل اسب را به پیشنهاد یکی از بزرگان و پیشگویان پادشاه پر از سربازان و فرماندهان جنگی گرده بودند تا پس از عبور از دروازه های شهر بتوانند از داخل اسب بیرون بیایند و شهر تروی را به تصرف خود دراورند. این ماجرا منجر به درگیری خونینی شد و بالاخره یونانی ها تروی را با این حیله به تصرف خود دراوردند و بدین ترتیب با کشف شهر تروا افسانه ی تروی به واقعیت پیوست .

مناطق باستانی ترکیه


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شهر افه سوس وبقایای یونان باستان

شهر تاریخی افه سوس در ترکیه و تور ترکیه منطقه ای باستانیست که در ان اثار شگفت اور و چند هزار ساله از تمدن رم و یونان باستان در ان به چشم میخورند .این شهر هم اکنون دارای خرابه هایی ست که برخی از انها جزو عجایب هفتگانه دنیا به شمار میروند .معبد آرتمیس جزو همین عجایب است که در افه سوس کسف شده ، کتابخانه بزرگ سلسوس اوج پیشرفت علم  ومهد علم اموزی افه سوس را در انزمان نشان میداده ، خانه های تخریب شده که از ناها تراس ها  وسرستون هایشان باقی مانده ، عمارت های ویران شده و .. همه و همه از جاذبه های باستانی قابل تامل و تفکر در افه سوس هستند .

مناطق باستانی ترکیه

پامو کاله تاریخی ، تماشایی واعجاب آور

به گزارش سفر باتو ، منطقه پاموکاله در غرب ترکیه و واقع در استان دنیزلی ست که جزء مناطق باستانی ترکیه نیز شناخته می شود .این منطقه شهرتش به خاطر وجود چشمه اهی اب گرم قدیمی ست که بر روی صخره های اهکی و پلکانی زیباترین و در عین حال عجیب ترین مناظر سفید رنگ را خلق کرده اند .اب این چشمه ها گرم بوده و دارای مقادیر زیادی از املاح معدنی میباشد که برای پوست بسیار مفید است و به جهت مصارف درمانی بسیار مرود استقبال توریست های اورپایی ست .از اینرو از دور نمایی شبیه به صخره ای پلکانی پنبه ای ست و به همین دلیل به زبان ترکی به ان قلعه پنبه میگویند .جنس سنگ های حوضچه ها از سنگ های ترورتن است و به خاطر رعایت بهداشت بایستی با پای برهنه پا به داخل چشمه ها بگذارید و از انها بالا بروید .قبل از رفتن هم بهتر است کلاه و عینک افتابی و مقداری غذا همراه خود داشته باشید .بهترین زمان استفاده از این چشمه ها صبح زود است زیرا در زمان عصر استقبال زیادی از ان شده و شلوغ میشود .

پاموکاله ترکیه

خاتوشا تمدنی چهار هزار ساله

خاتوشا شهریست باستانی که در قرنها پیش از میلاد مسیح تمدنی پیشرفته داشت و مردمانش زندگی خوبی داشتند و ساخت  ساز های زیادی در ان پس از به دست گرفتن قدرت توسط هیتی ها انجام شد .انها پس از تصرف خاتوشا این شهر را به عنوان پایتخت حکومت انتخاب کرده  و قوانین زیادی در انجا وضع کرند .هم اکنون در این بخش یک سری از سر ستون ها و خرابه های باستانی باقی مانده و دیوارها و دروازه های شهر که همگی از جنس سنگ و کار دست بشر هستند قابل بازدید است .سایر اثار باستانی با ارزش به دست امده از زندگی مردم و جواهرات و .. در خارج از ترکیه نگهداری میشود .و گفته میشود که بخشی از مجسمه ابولهول در این منطقه کشف شده . برای رفتن به خاتوشا میتوانید به انکارا بروید و در شمال شرق انکارا از سایت باستانی خاتوشا دیدن کنید . گشت و گذار در خرابه های باستانی و ستون های مختلفی که از سه تا چهار هزار سال قبل در این منطقه از دل زمین بیرون امده اند وخودنمایی میکنند میتواند یکی از بهترین و جذابترین قسمت های سفر به ترکیه برای علاقمندان به مکاشفه و تاریخ دوستان باشد .

مناطق باستانی ترکیه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *