تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


آذربایجان غربی, ایران

منطقه آلان یکی از سرسبزترین مناطق سردشت 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

منطقه آلان سردشت

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی سردشت شما را با منطقه آلان که یکی از سرسبز ترین مناطق این شهرستان می باشد آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید

مختصری درباره شهرستان سردشت بدانید

سردشت از شهرهای کردنشین آذربایجان غربی ‌ست که از جنوب به کردستان، از غرب به مرز عراق، از شمال به پیرانشهر و از شرق به مهاباد می‌رسد. این شهر که در ۹۳ کیلومتری پیرانشهر قرار گرفته، چند جای دیدنی را در خودش جای داده که خاص اقلیم این منطقه‌اند؛ از چشمه کانی گراوان تا آبشار شلماش و منطقه سرسبز آلان.

یکی از سرسبزترین مناطق سردشت، منطقه آلان است، منطقه‌ای که آبشار رزگه در آن واقع شده. منطقه آلان در ۱۳ کیلومتری جنوب سردشت و در حاشیه جاده ارتباطی سردشت به رزگه واقع شده و در نزدیکی‌اش هم آبشار شلماش قرار دارد.آبشار به صورت ۲ پله از بالای صخره‌ به پایین می‌ریزد. روستای بیتوش با درخت‌های انار، انجیر و گلابی وحشی‌اش و روستای گرویس و مزرعه، جزو باصفاترین روستاهای منطقه آلان هستند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جاهای دیدنی سردشت

آبشار رزگه

آبشار رزگه در منطقه آلان در ۱۳ کیلومتری جنوب شهرستان سردشت و در حاشیه جاده ارتباطی سردشت به رزگه قرار گرفته است. آبشار در ارتفاع ۱۱۵۰ متری از سطح دریا جاری است و به صورت ۲ پله از فراز صخره‌هایی بسیار بلند به پایین می‌ریزد.

در شمال این آبشار و در نزدیکی روستای شلماش، آبشار معروف شلماش قرار گرفته است. در فصل بهار این آبشار پرآب‌ترین روزهای خود را می‌گذراند. آب و هوای منطقه تا اواسط اردیبهشت هم سرد است، ولی از اول خرداد ماه به بعد تا اواسط پاییز می‌تواند موقع مناسبی برای سفر به این منطقه باشد. مسیر سردشت به آبشار شلماش مسیر زیبا و پردرختی است. در واقع این آبشار از سه آبشار تشکیل شده است که این سه آبشار به ترتیب و پشت سر هم قرار گرفته اند.

منطقه آلان سردشت



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *