تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


مهاجرت و اقامت

مهاجرت به کانادا و شرایط گرفتن انواع اقامت کانادا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مهاجرت به کانادا و گرفتن اقامت کانادا

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره چگونگی مهاجرت به کانادا و گرفتن انواع اقامت کانادا سخن خواهیم گفت پس اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید تا آخر این مقاله با همراه باشید

مهاجرت چیست ؟

به معنای جابه‌جایی مردم از مکانی به مکانی دیگر برای کار یا زندگی است. مردم معمولاً به دلیل دور شدن از شرایط یا عوامل نامساعد دورکننده‌ای مانند فقر، بیماری، مسائل سیاسی، کمبود غذا، بلایای طبیعی، جنگ، بیکاری و کمبود امنیت مهاجرت می‌کنند. دلیل دوم می‌تواند شرایط و عوامل مساعد جذب‌کنندهٔ مقصد مهاجرت مانند امکانات بهداشتی بیشتر، آموزش بهتر، درآمد بیشتر، مسکن بهتر و آزادی‌های سیاسی بهتر باشد.

اگرچه مهاجرت بشر برای مدت صدها هزار سال وجود داشته و دارد. «مهاجرت» در مفهوم مدرن به حرکت و کوچ افراد از یک ملیت- کشور به کشور دیگر، که در آنجا شهروند نیستند، محسوب می‌شود. مهاجرت به‌طور ضمنی به اقامت درازمدت با مهاجرت اطلاق می‌شود توریستها و بازدید کنندگان موقتی و کوتاه مدت به‌عنوان مهاجر شناخته نمی‌شوند؛ اما با وجود این، مهاجرت فصلی کارگران و نیروی کار (به‌طور نمونه برای مدت کمتر از یک سال) اغلب به‌عنوان شکلی از مهاجرت به حساب می‌آیند. میزان جهانی مهاجرت، درشرایط کامل بالا ولی در شرایط مرتبط پایین است. بر طبق آمار تخمینی سازمان ملل متحد در حدود ۱۹۰ میلیون مهاجر بین‌المللی در سال ۲۰۰۵ وجود داشته‌است، که ۳٪ از کل جمعیت دنیا را شامل می‌شود. ۹۷٪ بقیه جمعیت دنیا در کشورها و محلهایی زندگی می‌کنند که به دنیا آمده‌اند یا به‌طور خانوادگی زندگی کرده‌اند.

عقاید جدید درباره مهاجرت به توسعه و پیشرفت مربوط می‌شود، مخصوصاً در قرن نوزدهم میلادی به ملیت‌ها و کشورهایی با معیارهای مشخص شهروندی پاسپورت وکنترل دائم و مستمر مرزها وحدود وقانون ملیت وجود داشته‌است. شهروندی و تابعیت یک کشور- ملیت به یک نفر خارجی و بیگانه حق اقامت در آن کشور و منطقه می‌داد، ولی اقامت بخاطر مهاجر ت منوط به شرایط بود که توسط قانون مهاجر ت تعیین می‌شود. مهاجر ت بدون تأیید رسمی می‌تواند طبق این قوانین یک خلاف تلقی شود و حتی اگر آن به‌عنوان خلاف تعریف نشود، دولت‌ها معمولاً برای مهاجر ت غیرقانونی بازداشت و حبس تعیین می‌کنند. این ملیت ها- کشورها هم‌چنین مهاجر ت را یک مورد سیاسی، با تعریف وطن و تابعیت اصلی یک ملت را که به عنوان میراث شراکتی نژادی یا فرهنگی اصلی به‌شمار می‌آید، در بیشتر موارد مهاجر ت شرایط نژادی و فرهنگی مختلفی پیدا می‌کند. این مسئله باعث تنش‌های اجتماعی ترس و واهمه از خارجی و برخورد و مقابله با هویت ملی وبومی، در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به حساب می‌آید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

کشورهای مهاجرپذیر نیز از نیروی کار مهاجران نفع می‌برند. بسیاری از کشورهای صنعتی برای گردش اقتصاد خود به نیروی کار ارزان مهاجرین نیاز دارند. مهاجران به‌ویژه در بخش‌های کشاورزی، ساختمان، رستوران‌داری و هتل‌داری، مراقبت از سالمندان، نظافت و خدمتکاری منازل مشغول به کار هستند. حتی در درون اتحادیه اروپا نیز انجام کار محدودیت‌های اقامتی برای بعضی از کشورها دارد و این امر رسماً به مهاجرت و کار غیرقانونی دامن می‌زند. در واقع در بحث‌های مربوط به مهاجرت غالباً چنین جلوه داده می‌شود که مهاجرین خود را به زور به جوامع مرفه‌تر تحمیل می‌کنند. در این میان نه تنها به علل مهاجرت، که ریشهٔ بسیاری از آنان، مناسبات اقتصادی جهانی است، اشاره نمی‌شود، بلکه درباره منافع سرشاری که از راه مهاجرت قانونی و غیرقانونی نصیب سوداگران می‌گردد نیز سکوت می‌شود

مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا

+ آشنایی با شرایط اولیه مهاجرت

بیشتر درباره کشور کانادا بدانید :

کانادا (به انگلیسی: Canada) و (به فرانسوی: Canada) کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده‌است. این کشور از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده‌است. کانادا با مساحت ۹٫۹۸ میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی است. مرز مشترککانادا با ایالات متحده، بلندترین مرز زمینی در جهان است. بخش زیادی از خاک کانادا به دلیل سرمای هوا و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه است.

حکومت کانادا یک دموکراسی پارلمانی فدرال و یک پادشاهی مشروطه است که در حال حاضر ملکه الیزابت دوم رئیس کشور است. ساختار حکومت کانادا از پادشاه یا ملکهٔ بریتانیای کبیر، دولت فدرال، دو مجلس سنا و عوام، دولت‌های ایالتی و فرماندار کل که به عنوان نمایندهٔ ملکه الیزابت ایفای نقش می‌کند، تشکیل شده‌است. رأی دهندگان کانادا و شهروندان نیز در قاعدهٔ این هرم قرار می‌گیرند. این کشور توسط دولت‌های مستقل از هم اداره می‌شود، که در مجموع زیر پوشش دولت فدرال قرار گرفته‌اند.

الیزابت دوم ملکهٔ بریتانیا، ملکهٔ کشور کانادا نیز هست و قانون به امضاء و به نام او رسمیت و ضمانت اجرایی پیدا می‌کند.

هرچند کانادا پس از روسیه بزرگ‌ترین کشور جهان است، اما جمعیت آن تنها، حدود یک‌پنجم جمعیت روسیه است. نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت این کشور در امتداد مرز جنوبی آن، تا فاصله ۲۰۰ کیلومتری آمریکا زندگی می‌کنند. پرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا به ترتیب تورنتو،مونترآل و ونکوور هستند.

نزدیکی جغرافیایی این کشور به آمریکا سبب شده تا روابط اقتصادی کانادا و آمریکا بسیار گسترده باشد، به گونه‌ای که آمریکا و کانادا بزرگ‌ترین رابطه اقتصادی را در جهان دارند و حجم معاملات این دو کشور با هم از معاملات هر دو کشور دیگری در جهان بیشتر است. با این حال این رابطه اقتصادی قوی، زیان‌هایی هم برای کانادا در پی داشته‌است. آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه‌های آمریکایی در نزدیکی مرز دو کشور یکی از این زیان‌هاست.

کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد. آب و هوای آن سرد و در بیشتر نقاط قطبی است. البته آب و هوا در بخش جنوب غربی، جایی که شهر ونکوور در آن قرار دارد، معتدل است. آبشار نیاگارا، پهناورترین آبشار جهان هم در مرز این کشور با ایالات متحده قرار دارد.

پایتخت سیاسی کانادا شهر اتاوا است، محلی که در آن مجلس فدرال کشور و خانهٔ فرماندار کل قرار دارد. او یک کانادایی است که به صورت تشریفاتی رئیس مملکت است و به عنوان نمایندهٔ ملکه الیزابت دوم در کانادا خدمت می‌کند. هرچند فرماندار کل تمام امور را در دست ندارد اما در امور اجرایی به‌طور غیر مستقیم و در امور قضایی به‌طور مستقیم نقش دارد و مؤثر است. فرماندار کل، توسط پادشاه و به توصیهٔ نخست‌وزیر منصوب می‌شود.

مهاجرت به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از مقاصد متقاضیان مهاجرت می‌باشد. کانادا دارای بیش از ۶۰ برنامه مهاجرتی می‌باشد که هر کدام از آن‌ها معیارهای خاصی برای پذیرش متقاضیان دارند. متقاضیان ایرانی می‌توانند به کشورهای ترکیه، امارات، ارمنستان، گرجستان و …مراجعه کنند.

روش‌های مختلف مهاجرت به کانادا

  • مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری استانی
  • مهاجرت از طریق حرفه
  • مهاجرت از طریق تخصص
  • مهاجرت از طریق مهارت در کار استان کبک
  • تحصیلات
  • مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری استانی
  • مهاجرت از طریق حرفه
  • مهاجرت از طریق تخصص
  • مهاجرت از طریق مهارت در کار استان کبک
  • تحصیلات

مهاجرت با ویزای توریستی یا موقت-Visitor Visas

رای دریافت ویزای توریستی کانادا نیاز به انگشت نگاری (تست بیومتریکز) برای شهروندان برخی از کشورها ضروری می‌باشد و مدارک توسط آفیسر پرونده مورد بررسی قرار می‌گیرد. درخواست [ویزای کانادا] توسط سفارت کانادا ۶۰ روز طبق اعلام سفارت زمان می‌برد که البته بطور معمول زمان کمتری صرف می‌شود

شرایط دریافت ویزای موقت کانادا

  1. سلامت جسمانی
  2. گذرنامهٔ معتبر
  3. دارا بودن منابع مالی کافی
  4. داشتن پایبندی کافی برای بازگشت به ایران (خانواده، شغل، املاک)، تا سفارت اطمینان خاطر را به دست‌آورد که افراد در پایان سفرشان قصد بازگشت به کشورشان را دارند.
  5. داشتن دلیل برای بازدید از کانادا (بازدید از اقوام، شرکت در سمینارها، جلسات کاری، یا توریسم). قانوناً افسر مهاجرت همواره حق مصاحبه را محفوظ دارد ولی عملاً به دلایل متعدد من جمله حجم بالای پرونده‌ها مدت‌ها است که مصاحبه صورت نمی‌گیرد.

مهاجرت موقت به کانادا با مجوز تحصیلی- Study Permit

هر ساله بالغ بر ۱۳۰٬۰۰۰ دانشجو از سرتاسر جهان برای تحصیل وارد کشور کانادا می‌شوند. مجوز تحصیلی سندی است که از سوی اداره مهاجرت کانادا صادر می‌شود. در صورتی‌که تحصیل بیش از یک سال به درازا بکشد، سفارت کانادا معمولاً برای سال اول مجوز تحصیلی صادر نموده و دانشجویان یا دانش آموزان بین‌المللی می‌توانند در پایان هر سال نسبت به تمدید مجوز تحصیلی خود اقدام نمایند. برای دریافت مجوز تحصیلی، باید ابتدا از مؤسسه آموزشی مورد قبول اداره مهاجرت (Designated Learning Institution) در کانادا پذیرش بگیرید. پس از دریافت پذیرش معرفی نامهٔ خود را به سفارت کشور کانادا ارسال کنید تا ویزای دانشجویی برای شما صادر گردد. پس از اتمام مراحل گرفتن ویزا، می‌بایست در مرکز آموزشی مورد نظر ثبت نام کرده و در آن جا اقامت موقت داشت. لازم است ذکر شود که، در دوران تحصیل یا پس از اتمام آن ممکن است بتوان نسبت به درخواست اقامت دائم در کشور کانادا نیز اقدام کرد.

مهاجرت دائم به کانادا از طریق برنامه‌های اقتصادی – Economic Class

کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت بوده و یکی از ۵ کشور قدرتمند صنعتی اقتصادی جهان می‌باشد. این کشور با پذیرش بیش از ۳۰۰٬۰۰۰مهاجر، یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای جهانبه‌شمار می‌رود. مهاجرت دائم از طریق برنامه‌های اقتصادی به کانادا کمک می‌کند تا افرادی که می‌توانند به رشد و شکوفایی اقتصاد کانادا کمک نمایند را جهت اقامت دائم به این کشور دعوت نماید.

برنامه‌های اقتصادی به دو گروه عمده تقسیم می‌شوند:

  1. برنامه‌های نیروی کار ماهر: این برنامه‌ها عمدتاً در جهت جذب نیروی کار ماهر از سایر کشورها به کانادا می‌باشد. کاندیداهای ایده‌آل در این روش عموماً در سنین جوانی بوده و جهت جذب بهینه در بازار کار کانادا دارای تحصیلات بالا، سابقه کار خوب و مهارتهای زبان انگلیسی و فرانسه بالایی می‌باشد.
  2. برنامه‌های سرمایه‌گذاری فعال (Active Investment): این برنامه‌ها جهت توسعه کسب و کار در کانادا طراحی شده و کاندیداهای ایده‌آل در این روش بایستی علاوه برداشتن سرمایه لازم جهت سرمایه‌گذاری در یک کسب و کار در کانادا، تجربه مدیریت و مالکیت کسب و کار مشابه را در کشور خود داشته تا بتوانند علاوه بر ایجاد و راه اندازی کسب و کار به‌طور فعال مدیریت آن را هم برعهده بگیرند. به همین دلیل این نوع سرمایه‌گذاری را فعال می‌نامند. تنها استثنا در برنامه‌های سرمایه‌گذاری که نیازی به مدیریت و تجربیات قبلی ندارد، برنامه سرمایه‌گذاری کبک می‌باشد. لازم به ذکر است که این برنامه منتقدان فراوانی به خصوص از سوی دولت فدرال داشته و بسیاری در صدد متوقف نمودن این برنامه می‌باشند.

برنامه‌های اقتصادی از طرف دولت مربوطه نیز به دو گروه تقسیم می‌شود:

  1. برنامه‌های فدرال :این برنامه‌ها توسط دولت فدرال کانادا طراحی و مدیریت شده و هدف آن بهبود اقتصاد کانادا به صورت عمده می‌باشد. متقاضیانی که از این روش‌ها اقدام می‌نمایند می‌توانند در کلیه استان‌ها (Provinces) یا مناطق (Territories) به جز استان کبک اقامت کنند.
  2. برنامه‌های استانی: این برنامه‌ها توسط دولت‌های استانی طراحی و مدیریت می‌شود و به نوعی نیازهای شغلی یا اقتصادی استان مربوطه در آن دیده می‌شود. میزان پذیرش مهاجران توسط این برنامه‌ها با توافق دولت فدرال تعیین می‌شود. بدیهی است که متقاضیانی که از این روش‌ها اقدام می‌نمایند متعهد می‌شوند تا در استان مربوطه اقامت و کار نمایند.

مهاجرت دائم به کانادا از طریق نزدیکی اعضای خانواده – Family Reunification

دولت کانادا در راستای ارزش‌گذاری به چارچوب خانواده براساس ارزش‌ها و سنن کانادایی، برنامه‌هایی برای نزدیکی اعضای خانواده‌ها را در سیاست‌های مهاجرتی خود قرارداده است. در این راستا شهروندان و افرادی که در کانادا مقیم دائم هستند می‌توانند تحت شرایط خاصی برخی اعضای خانواده خود را تحت تکفل (Sponsor) قرار داده و به کانادا بیاورند.

عمده افراد واجد شرایط شامل همسر، فرزندان، والدین، نوه‌ها، پدربزرگها و مادربزرگها و خواهران و برادران (مجرد و زیر ۱۸ سال و یتیم) می‌باشند.

در صورتی‌که کفیل کانادایی هیچگونه فامیلی زنده در کانادا نداشته باشد و همچنین از اقوام ذکر شده در فوق کسی در قید حیات نباشد که بتوان وی را تحت تکفل قرار داد، قانون اجازه می‌دهد که شخص پیگیری خارج از لیست اقوام فوق تحت تکفل قرار گیرد.

به جز تکفل همسر، در بقیه موارد کفیل کانادایی بایستی اثبات کند که از لحاظ مالی می‌تواند اعضای خانواده مربوطه را تحت حمایت خود قرار دهد بدون اینکه از کمکهای دولتی استفاده کند. همچنین این تکفل، تعهداتی را برای کفیل ایجاد می‌کند که بعضاً می‌تواند تا سالیان متمادی بعد برعهده کفیل باقی بماند.

فرزند خواندگی (Adoption) نیز به دلیل اینکه باعث ایجاد پیوندهای خانوادگی جدیدی بین والدین و فرزند جدید می‌شود جزو برنامه‌های مهاجرتی خانوادگی محسوب می‌گردد.

مهاجرت از طریق ازدواج

شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم ممکن است با یک شخص از کشور دیگر ازدواج کنند، در ازدواج های عرفی شریک زندگی زناشویی از یک کشور دیگر برای مهاجرت به کانادا حمایت می گردد. با حمایت مالی، متقاضی می تواند اقامت دائم کانادا را دریافت کند.
ضامن باید قراردادی را با دولت کانادا برای حمایت مالی متقاضی برای 3 سال قبل از تبدیل شدن به یک مقیم دائم کانادا امضا کند.
برای یک فرد خارجی ازدواج با با یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم فقط برای ورود به کانادا یک جرم است. CIC  در حال کار برای جلوگیری از این ازدواج های نادرست است.
در بسیاری از موارد، دلالان مالی برای متقاضیان خارجی “ازدواج مصلحتی” را راه اندازی می کنند. این ازدواج یک رابطه ازدواج و یا عرفی است که تنها به هدف کسب اقامت است که اجازه همسر یا شریک زندگی برای مهاجرت به کانادا را در قبال مقداری پول دریافت کنند.
افسران CIC آموزش دیده اند تا برنامه های کاربردی مهاجرت واقعی را تشخیص دهند. آنها می دانند که چگونه یک ازدواج نادرست را تشخیص دهند. آنها از بسیاری جهات به نقطه تقلب ازدواج پی میبرند، از جمله:

  • چک کردن سند
  • بازدیدکننده به خانه های مردم
  • مصاحبه با هر دو طرف این قضیه و متقاضیان

شهروندان کانادایی یا مقیم دائم که در یک ازدواج مصلحتی به دلایل مهاجرت با یک مجرم شرکت کنند نیز یک جرم را مرتکب شده اند.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

سالانه پناهندگان فراوانی از سراسر جهان آمده خواهان پناهندگی در کانادا هستند. تعداد مردم ورودی از سال به سال بعد متفاوت است. در سال 2014، بیش از 13500  نفر به کانادا آمده و درخواست پناهندگی کرده اند.
برنامه پناهندگی برای حفاظت مردم پناهنده به کانادا در برابر ترس مواجهه از آزار و اذیت و یا در معرض خطر شکنجه یا مجازات بی رحمانه و غیر معمول در کشورهای خود کار می کند.
هر شخصی واجد شرایط پناهندگی نیست. برای مثال، افراد با جرائم جنایی جدی و افرادی که تقاضای پناهندگی قبلی آنها توسط کانادا تکذیب و رد شده است واجد شرایط نیستند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. شهاب شیردل

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *