تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
امارات, دبی

موزه آینده دبی ، یکی از زیباترین موزه های جهان | Dubai 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

موزه آینده دبی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با موزه آینده دبی ، یکی از زیباترین موزه های جهان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

موزه آینده (Museum of The Future Dubai) یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی دبی است. این موزه در حاشیه اتوبان شیخ زاید است که توسط بنیاد آینده دبی تأسیس شده و قرار بود در سال 2020 افتتاح شود ولی به دلیل شرایط کرونا در 22 فوریه 2022 افتتاح شد.

موزه آینده دبی

این موزه که “موزه زنده” نیز نامیده می شود، عناصری از نمایشگاه های سنتی، تئاتر غوطه ور و جاذبه های موضوعی را در خود جای داده است، بنابراین بازدیدکنندگان می توانند فراتر از حال و به سمت امکانات بی حد و حصر آینده نگاه کنند. در ادامه یک جنبش فکری جهانی، این مرکز همچنین مرکز ابتکار «ذهن بزرگ عرب» شهر است که هدف آن شناسایی 1000 استعداد استثنایی عرب در زمینه‌های کلیدی است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

موزه آینده از سه بخش اصلی تشکیل شده است: تپه سبز، ساختمان و قسمت تو خالی. تپه سبز نمایانگر زمین با ویژگی هایی همچون استواری، ماندگاری و ریشه داشتن در مکان، زمان و تاریخ است. ساختمان درخشان و آینده نگر در بالای تپه، نمایانگر بشر همراه با تمامی قدرت، ذوق هنری و تواناییش برای خلق و ایجاد بنایی در هارمونی با محیط پیرامونش می باشد.

فضای تو خالی بیضوی شکل در دل ساختار بالایی نمایانگر ابتکار و نوآوری است. این امر در درجه اول با ایجاد فضایی خالی انجام شده است که نمایشگر آینده نانوشته ای می باشد که بشریت و جهان می توانند به صورت نمادین بدان بنگرند.

موزه آینده دبی

طراحی و معماری موزه آینده

این ساختمان هفت‌ طبقه‌ بدون ستون با مساحت ۳۰ هزار متر مربع، ۷۷ متر ارتفاع دارد. نمای فولاد ضدزنگ این بنا که بیش از ۱۷ هزار متر مربع وسعت دارد، با ۱۴ هزار متر خطاطی عربی که توسط هنرمند اماراتی مطر بن لاحج طراحی شده است، روشن می‌شود.این نوشته ‌که پنجره‌های آن را تشکیل می‌دهد، شعری از عالیجناب شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس و نخست وزیر امارات و حاکم دبی با مضمون چشم‌انداز ایشان از آینده‌ی شهر است.

موزه آینده که به عنوان یک چنبره نامتقارن با روکش فولاد و شیشه طراحی شده است، و توسط مجله نشنال جئوگرافیک به عنوان یکی از 14 موزه زیبا در جهان شناخته شده است. این یک اعتبار برای معمار Shaun Killa است که می خواست این سازه نمایانگر چشم انداز آینده دبی باشد.طرح کاومانند این سازه نمادین و نشان‌دهنده انسانیت است.

یکی از اصلی‌ترین اهدافی که موزه دبی دنبال می‌کند، بدست آوردن جایگاهی مناسب در سیستم رتبه بندی ساختمان‌های سبز LEED است. این موزه با معماری خاص خود، مجهز به سیستم بازیافت آب شیرین و بهره گیری از سیستم خورشیدی بدست آمده از پنل های آفتابی است. جالب است بدانید که بازدیدکنندگانی که از موزه آینده دبی دیدن می‌کنند، می‌توانند وسایل نقلیه و حتی وسایل الکترونیکی خود را به راحتی شارژ نموده و از امکانات مدرن این موزه‌ی متفاوت بهره‌مند شوند.

موزه آینده دبی

همچنین تمرکز بر آینده انسان و چالش‌های احتمالی که انسان در آینده با آن دست و پنجه نرم می‌کند، یکی از اساسی ترین اهداف ساخت موزه آینده دبی به شمار می روند. در حقیقت، بازدیدکنندگانی که به این موزه می آیند محو تماشای تکنولوژی های و نوآوری‌هایی می‌شوند که بدست بشر ساخته شده تا بتواند در آینده نه چندان دور به کمک خلق بیایند. تکنولوژی هایی مانند کمک فناوری به تغذیه، تأمین آب و حمل ‌و نقل پایدار نیز جز مسائل مورد توجه موزه آینده در دبی است.

این موزه، مبتکرین، مخترعین و طراحان را از سراسر جهان در زیر یک سقف جمع می کند تا به معرفی تازه‌ترین تکنولوژی های خلق شده توسط خود، بپردازند. این موزه همچنین قصد دارد تا کنفرانس‌های علمی برگزار کند و دوره ها و کارگاه هایی را در زمینه طراحی و نوآوری برای پوشش آخرین پیشرفت های علمی و کاربردهای عملی آنها ارائه دهد. موزه آینده در منطقه برج‌های مشهور امارات در نزدیکی جاده شیخ زاید شهر دبی واقع شده است.

موزه آینده با فراهم کردن مکانی دائمی برای به نمایش گذاشتن فناوری ها و نوآوری های مدرن امیدوار است بتواند سالانه بیش از یک ‌میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کند.

موزه آینده دبی

دسترسی

آدرس: بزرگراه شیخ زاید، ترید سنتر 2

مترو : متروی خط قرمز بهترین راه برای رسیدن به موزه آینده است. ایستگاه مترو امارات تاورز نزدیک‌ترین ایستگاه به این موزه است. از اینجا می‌توانید با پنج دقیقه پیاده‌روی به موزه برسید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *