تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مشهد

موزه آیین‌ های پهلوانی مشهد 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

موزه آیین‌ های پهلوانی مشهد

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای مشهد یعنی موزه آیین‌ های پهلوانی را به شما می کنیم. این موزه یکی از جذاب ترین موزه های شهر مشهد محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

موزه آیین های پهلوانی مشهد یکی از مناطق دیدنی شهر مقدس مشهد است که در امتداد جاده شاهنامه و در روستای تاریخی چهاربرج واقع شده است و دارای جذابیت های بسیار منحصر به فردی می باشد.

موزه آیین‌ های پهلوانی مشهد
موزه آیین‌ های پهلوانی مشهد

موزه آیین های پهلوانی جایگاه پهلوانان و کشتی گیران پیشکسوت که دارای مقام های پهلوانی و هنرهای فردی است می باشد این محل شامل ۳ قسمت با عنوان های زورخانه , عیارخانه و نمایشگاه می باشد . پهلوانان در محل زورخانه اغلب ورزش های باستانی و… مشغول می باشند و در مجاورت این زورخانه محلی مناسب برای استراجت و لمکده های پهلوان نامی است که بعضا مراسم آیینی و فرهنگی از جمله گلریزان نیز در آنجا صورت می گیرد که نام این محل عیارخانه می باشد و همچنین نمایشگاه دائمی که نقالی شاهنامه , پرده خوانی و نمایش وسایل قدیمی از جمله کالسکه و خرمنکوبی و سایر ادوات سنتی و کشاورزی جهت بازدید علاقمندان و مشتاقان این عرصه گذاشته شده است .


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
موزه آیین‌ های پهلوانی مشهد
موزه آیین‌ های پهلوانی مشهد

میل‌های پهلوان حاجی فخار کوره پز، کباده پهلوان حاج حسن لواسانی که به ساخت گاری و درشکه اشتغال داشته است، تصاویر پهلوان پنبه، پهلوان مفرد اصفهانی، پهلوان رمضان آهنگر، پهلوان جاوید توسی، پهلوان دامدار، لباده پهلوان توالی، لباس‌های ورزش کهنه سواران شهر، پهلوان شعبان بی‌مخ، میل‌های ورزشی پهلوان رستم که هرکدام ۷۵ کیلو گرم وزن دارند، ضرب زورخانه، وسایل کاری پهلوانان قصاب مانند میل، کفش، ساطور و شاخ شکن (بسیاری از پهلوانان به دلیل قدرت زیاد در کشتارخانه مشغول به کار بوده اند)، کباده، تخته، ترازو، زنگ ورزشی گود زورخانه و کفش‌های شاخ گاوی مربوط به پهلوان محمدعلی ادیبی بخشی از این موزه ارزشمند هستند.

آدرس : جاده آرامگاه , بلوار شاهنامه , چهار برج , بهار ۲۴


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *