تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه

آشنایی با موزه افسوس کوش آداسی |Ephesus Archaeological Museum 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

موزه افسوس کوش آداسی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با موزه افسوس کوش آداسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

موزه افسوس یکی از جاذبه های گردشگری کشور ترکیه بوده که در شهر کوش آداسی واقع شده است. شهر کوش آداسی یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری در کشور ترکیه است که به دلیل وجود سواحل بی شمار، در بین گردشگران بسیار محبوب و دوست داشتنی است و معمولا در فصل بهار و تابستان، به عنوان مقصد مسافرت بسیاری از گردشگران انتخاب می شود.

این موزه بسیاری از آثار باستانی شهر افسوس یا ترکیه امروزی را به نمایش می گذارد. این مجموعه از اواخر قرن نوزدهم آغاز به کار کرده و آثار اصلی این موزه شامل آثاری مانند مجسمه سازی و معماری است.

افسوس که در ساحل دریای اژه واقع شده، یکی از بزرگترین شهرهای جهان باستان به شمار می رفته است و هم اکنون نیز از محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه محسوب می شود. گفته می شود که موسسه باستان شناسی اتریش از سال 1895 در حال بازسازی ویرانه های این شهر بوده، که این بازسازی با وقوع دو جنگ جهانی متوقف شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

موزه افسوس کوش آداسی

آغاز به کار این موزه از زمان سلطان عبدالحمید دوم که برخی از یافته های باستان شناسی این منطقه را به امپراطور فرانتس ژوزف اول اهدا کرده است، تخمین زده می شود. اما با گذر زمان از سال 1907 و به دلیل تغییراتی که در قانون ترکیه ایجاد شد، دیگر هیچ اثری به وین ارسال نشد. البته در حال حاضر بسیاری از آثار شهر افسوس (یکی از بزرگ ترین شهرهار جهان) در موزه بریتانیا در لندن و هم چنین در موزه باستان شناسی افسوس در نزدیکی محل کاوش به نمایش گذاشته شده است.

موزه افسوس کوش آداسی در منطقه سلجوق واقع شده و از سال 1964 آثار هنری یافت شده در کاوش های افسوس در این مکان به نمایش گذاشته می شود، هم چنین مجسمه هایی برای نمایش و تزئین در معبد آگوستوس (یا ایسیس) که در باغ موزه نزدیک چشمه پولیوو واقع شده است، قرار گرفته است.

بخش های موزه

محراب آرتمیس و مجسمه آمازون یکی از بخش های جذاب موزه به شمار می روند. معبد آرتمیس اولین بار در قرن 6 قبل از میلاد ساخته شد. لازم به ذکر است که این معبد جزو یکی از عجایب هفتگانه جهان به شمار می رود. پس از سوختن معبد در قرن 4 قبل از میلاد مجددا این بنا بازسازی شد. که در طی آن محراب آرتمیس با یک دیوار چشمگیر در اطراف خود محاصره شد. مجسمه قسمت فوقانی آمازون زخمی از این دیوار نشات گرفته است.

یکی دیگر از بخش های این موزه بنای یادبودی مربوط به دوره اشکانیان می باشد. این بنای یادبود اشکانی یکی از مهمترین نقش برجسته های عصر رومی از آسیای صغیر است. این یادبود در مورد امپراتور روم لوسیوس وروس می باشد. که در پارس در دوره اشکانیان از 161-165 پس از میلاد اردوگاه ایجاد کرد.

موزه افسوس کوش آداسی

اتاق آثار تازه کشف شده

تازه چند سالی است که این بخش از موزه باز شده و بسیاری از آثار به نمایش گذاشته شده در آن برای دوره های بیزانتین و مسیحیان است. در سمت چپ اتاق شما سکه ها و جواهراتی که از آن زمان به دست آمده را می بینید و همچنین چند سکه از زمان قبل از بیزانتین نیز در این محل نمایش گذاشته شده است. ماسکهای چرمی و چوبی برای نمایش های تئاتر، تندیس های مختلف پیکرتراشیها، از دیگر دیدنی های این گالری هستند.

موزه افسوس کوش آداسی

گالری آثار آبنما

در این اتاق شما آثاری را می بینید که از پولیو، تروژان و آبنمای لاکانوس در افسوس به دست آمده اند. درست وقتی وارد این بخش میشوید تندیس زئوس و پیکرتراشی آفرودیت را می بینید و در وسط آنها تندیس معروف ” استراحت جنگجو” را مشاهده خواهید کرد. این مکان به خاطر تعدد پیکرتراشی های سالمی که در آن به نمایش گذاشته شده، یکی از بهترین بخش های موزه به حساب می آید.

از دیگر آثار مورد توجه در این موزه هم چنین می توان به ساعت آفتابی مرمر با نقش و نگارهایی چشمگیر که مربوط به قرن سه میلادی است، اشاره کرد. البته در این موزه سارکوفاژی های (تابوت های سنگ آهک) جالب توجهی از دوره های مختلف وجود دارد که گردشگران بسیاری را برای بازدید به این موزه می کشاند.

موزه افسوس کوش آداسی


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *