تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, پاریس, فرانسه

موزه لوور پاریس | Louvre Museum 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

موزه لوور پاریس کاخ  عجیب و قریب پادشاهان فرانسه

در این مقاله از معرفی دیدنی های پاریس درباره یکی از مکان های محبوب و تاریخی این شهر بنام موزه لوور پاریس که در گذشته کاخ خیلی از پادشاهان کشور فرانسه بوده است سخن خواهیم گفت . پس اگر قصد دارید بیشتر با این موزه آشنا شوید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید.

قبل ار شروع معرفی موزه تاریخی لوور بهتر است مختصری درباره شهر پاریس و کشور فرانسه بدانید :

کشور فرانسه بدون شک و تردید یکی از بهتریرن مناطق گردشگری جهان نیز به حساب می آید .که یکی از شهرهای محبوب این کشور پاریس است که سالانه پذیزای گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان می باشد تا از نزدیک پذیرای بازدید از شهر عشاق باشند.

اگر به دنبال شهر رویایی و فضایی می گردید بدانید که شهر پاریس می تواند این رویاها را برای شما به واقعیت تبدیل نمایند . در این شهر مکان های که زیاد یافت می شود آثارهای تاریخی می باشند. مانند برج ایفل


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شهر پاریس نیز دارای جاذبه های کوچکتری نیز می باشد : خیابان‌ های سنگ‌ فرش خیالی ، درختان تزئینی زیبا، چای‌ فروشی‌ های با رایحه‌ی دلپذیر و گالری‌ های هنری مدرن. ساختمان‌های این شهر، اثر هنری هستند و بیشتر شبیه موزه‌ی بزرگ واقعی روباز می باشند.

پاریس با بوتیک‌های شیک و غذاهای خوشمزه، مترادف بهترین چیزها در زندگی است. این شهر میراث فرهنگی خود را با حفاظت از آثار تاریخی، باغ‌ های فرانسوی و مجموعه‌های هنری سطح بالای خود حفظ می‌کند. برای بازدید از مونا لیزا و شاهکارهای مونت، از موزه‌ی لوور و اورسای دیدن کنید. در محله‌های قدیمی پاریس قدم بزنید تا به خیابان‌های قرون وسطایی سفر کنید و در Saint-Germain-de-Prés در کافه‌های افسانه‌ای بنشینید. پاریس در هر گوشه‌ی پنهان و بناهای مشهورش، طلسمی به همراه دارد.

موزه لوور پاریس
موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس

لوور، کاخ عجیب و غریبی که زمانی خانه‌ی پادشاهان فرانسه بود، امروزه موزه‌ی فوق‌العاده‌ای از هنرهای زیبا است. بازدیدکنندگان  باید از ورودی حیاط کاخ در هرم شیشه‌ای (که در سال ۱۹۱۷ توسط لئو مینگ پی طراحی شده بود) وارد موزه شوند. در موزه‌ی لوور بیش از 38 هزار اثر هنری وجود دارد، از آثار باستانی گرفته تا هنر قرون وسطی و نقاشی‌های اروپایی از قرن ۱۵ تا ۱۹ میلادی.

بازدید از تمامی بخش‌های این موزه در یک دیدار غیرممکن است اما گردشگران می‌توانند روی یک گالری خاص مثل مجسمه‌های کلاسیک، هنر ایتالیایی رنسانس یا نقاشی‌های فرانسوی قرن ۱۷ تمرکز کنند؛ یا در توری که از مهم‌ترین بخش‌های موزه بازدید می‌کند، شرکت کنند. مشهورترین اثری که در این موزه از آن نگهداری می‌شود، مونا لیزا یا  La Gioconda  است که لئوناردو داوینچی بین سال‌های ۱۵۰۳ تا ۱۵۰۵ آن را به تصویر کشیده است. از دیگر شاهکار استثنایی این موزه می‌توان به مجسمه‌ی باستانی ونوس میلو، یادبود پیروزی Samo

hrace  دوره‌ی هنلیستی، جشن عروسی عظیم در کانا که توسط ورونیس در سال ۱۵۶۳ کشیده شده و نقاشی‌های Botticelli  اشاره کرد.

موزه لوور پاریس
موزه لوور پاریس

10 اثر برتری که باید در موزه لوور ببینید

در لیست زیر 10 تا از بهترین و محبوب ترین اثرهای که در موزه لوور  قرار دارد را بشما معرفی خواهیم کرد پس اگر وقت کافی برای بازدید از بزرگترین موزه جهان ندارید حتما از  10 اثر برتر در این موزه بازدید کنید

 

مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی (۱۵۰۳-۱۵۰۶)

شاید خیال کنید بازدید از ژوکوند یک تجربه ابدی خواهد بود اما طی سال‌ها اخیر بازدید فراوان مردم همه چیز را عوض کرده است. سر و صدا و شلوغی ممکن است کمی زیاد باشد. بی‌شک مونالیزا معروف‌ترین نقاشی دنیاست و بسیاری ازین معروفیت را مدیون دزدیده شدنش در سال ۱۹۱۱ است. نقاشی دو سال گم شده بود و شاعر فرانسوی آپولینیه و پیکاسو هر دو مظنون بودند. اما مشخص شد که پروجیا دزد ایتالیایی که نگهبان موزه نیز بود در این دزدی نقش داشته است. داوینچی هنگامی که در سال ۱۵۱۶ توسط فرانسوا اول استخدام شد این نقاشی را به همراه خود آورد.

موزه لوور پاریس
موزه لوور پاریس

نیکه ساموتراس (۱۹۰ قبل از میلاد، یونان باستان)

الهه بالدار نیکه همانطور که بر روی دماغه کشتی نشست، بر روی پله‌های لوور فرود آمده است. فرم هلنی او باعث شده تا این اثر جزو یکی از سه اثر مهم موزه لوور باشد. این پیکره به قدری خوب ساخته شده که قوه تصورتان برای درک وزش باد در لباسش یا قدرت الهه نیاز به کار زیادی ندارد. بال سمت چپ پیکره جزئیات بیشتری دارد و انگار کار بیشتری رویش انجام شده و تاریخ‌شناسان احتمال می‌دهند که پیکره‌تراش قصد داشته تا مردم از یک زاویه خاص این مجسمه را مشاهده کنند. در زمان جنگ جهانی دوم این اثر به همراه مونالیزا، برده‌ه میکل آنژ و ونوس میلو به ساختمان شاتو دو والنکی منتقل شد تا از دزدی و غارت در امان بماند.

موزه لوور پاریس
موزه لوور پاریس

برده در حال مرگ از میکل آنژ (۱۵۱۳-۱۵۱۶)

برده در حال مرگ ابتدا برای مقبره پاپ جولیوس دوم در سال ۱۵۰۵ سفارش داده شد و در پایان در سال ۱۵۴۵ در یک اشل بسیار کوچک‌تر کامل شد. در این پیکره برده یا زندانی کاملا در عذاب و رنج است و در یک حالت کانترپوز ایستاده است. در حالت کانترپوز، شخصیت پیکره در حالتی قرار می‌گیرد که میزان وزن بر روی یک پا را نمایان کند. پا در فشار است و شانه مخالف آن در حالت آرام‌تری قرار دارد. این باعث شده تا حرکت دواری در اثر شکل بگیرد.

موزه لوور پاریس
موزه لوور پاریس

ونوس میلو (۱۰۰ قبل از میلاد، یونان)

زیبایی با رمز و راز در ارتباط است. ونوس میلو ظاهری همانند یک آمفیتریت دارد و توسط جزیره میلو کنونی پرستش شده است. تاریخ‌نگاران هنری باور دارند که این مجسمه یک کپی در ۱۰۰ قبل از میلاد است، و از انواع دوره‌های پیشین خود الهام کرده است. هارمونی صورت و آرامش او شبیه آثار قرن ۵ قبل از میلاد است و ظاهر هلنی آن متعلق به قرن سوم تا یکم قبل از میلاد است. کمپوزیسون اسپیرال شکل نیز در همین دسته قرار می‌گیرد. اثر سه بعدی است و جزئیات در کمال سادگی جذب کننده هستند.

موزه لوور پاریس
موزه لوور پاریس

لاماسو بین‌النهرین (۷۱۳ قبل از میلاد)

لاماسوها خدایان محافظی بودند که عموما از ترکیب سر انسان و بدن و بال حیوانات تصویر می‌شدند. اگر به صورت دو بعدی به این پیکره‌های نگاه کنید آن‌ها چهار پا دارند و اگر از زاویه سه رخ یا روبرو آن‌ها را ببینید با پنج پا مواجه خواهید شد. این موجودات همیشه در حالت آماده باش تصویر شدند و یک جفت از آن‌ها جلوی در قلعه سارگون که پایتخت آشوری‌ها بود قرار داده شدند. قلعه سارگون که حال خورساباد نام دارد دیوارهایی داشت که آجرهایش ۲۴ متر ضخامت داشتند. در قرن ۱۹ فرانسوی‌ها قصد داشتند تا این لاماسوها را به فرانسه و لوور بیاورند اما دو سانحه دلخراش دریایی (یکی غرق شدن کشتی و دیگری دزدیده شدن توسط دزدان دریایی) باعث شد تا مجموعه‌ای ازین آثار تاریخی از بین برود.

موزه لوور پاریس
موزه لوور پاریس

آزادی هدایتگر مردم از یوجین دولاکروا (۱۸۳۰)

در این نقاشی بسیار تاثیرگذار، ماریان که همان نماد آزادی است، زنی نیمه برهنه است و با در دست داشتن یک تفنگ در دست چپش و پرچم فرانسه در دست راستش با سه رنگ قرمز سفید و آبی (نماد آزادی، برابری و برادری) دو طبقه بورژوا و کارگر را به سوی انقلاب سوق می‌دهد. این تصویر به قدری مهم است که نسخه‌ای از آن روی صد فرانک (قبل از یورو واحد پولی فرانسه فرانک بود) قرار داشت. ماریان و این نقاشی در طی سال‌ها تبدیل به نماد انقلاب کبیر فرانسه شدند و تصویر این نقاشی را در همه جا از تمبر تا سکه یورو تا مجسمه‌های بزرگ در سرتاسر کشور خواهید دید.

موزه لوور پاریس
موزه لوور پاریس

ابولهول سلسه تانیس (۲۶۰۰ قبل از میلاد، پادشاهی کهن مصر)

اسفینکس یا ابولهول در فرهنگ مصر باستان شسپ آنخ یا تصویر زنده نام داشت و نمایانگر رابطه نزدیک میان خداوندگار خورشید (بدن شیر) و پادشاه (سر انسان) بود. این مجسمه که با نام‌های آمنمس دوم، مرنه‌پتاه و شوشنگ گره خورده است در سال ۱۸۲۵ در بین خرابی‌های معبد آمون در تانیس پیدا شد و از مصر خارج شد. این مجسمه بزرگترین مجسمه اسفینکس دنیاست که خارج از مصر قرار دارد.

ونوس و سه الهه رحمت از ساندرو بوتچلی (۱۴۸۳-۱۴۸۶)

تکنیک فرسکو یا همان دیوارنگاری متدی است که در آن نقاش آب را به پلاستر اضافه می‌کند و پیش از خشک شدن آن را روی دیوار می‌کشد تا درون خود دیوار خشک شود؛ بدین ترتیب تصویری که روی دیوار نقش می‌بندد ابدی خواهد بود. بوتچلی تصویر ونوس و سه الهه رحمت را که در حال تقدیم یک هدیه به زنی جوان هستند را بر روی دیوارهای ویلا توسکان کشید. مراقب باشید چون اینجا عموما کمی شلوغ خواهد شد و اگر لحظه‌ی خلوتی یافتید یک نمای جذاب بیابید و به تماشای آن مشغول شوید.

لوح قانون حمورابی (۱۷۹۲-۱۷۵۰ قبل از میلاد، بین‌النهرین)

قانون حمورابی طولانی‌ترین لوح و نوشته‌ای است که از بابل قدیم به جای مانده و به عنوان اولین نوشته قانونی اقتصادی تاریخ بشریت از آن یاد می‌شود. برخی از قوانین این لوح همچنان در استفاده است. همانند نرخ سود، جرائم عدم پرداخت، قوانین مالکیت و نحوه اعمال مالیات بر آن‌ها همگی قوانینی هستند که با گذشت این همه سال همچنان به نحوی استفاده می‌شوند. همچنین این لوح یکی از اولین مثال‌ها برای ایده بی‌گناهی است. در این لوح آمده که برای اثبات یک گناه، باید دو نفر یعنی یکی مدعی و دیگری مضنون برای حاکم یا قاضی مدرک ببرند و حرف خود را اثبات کند. همچنین مجازات رده‌ای مانند چشم برای چشم، دندان برای دندان نیز از دیگر جزئیات این لوح است. رده‌های مختلف مجازات بر اساس وجهه اجتماعی شخص که آیا برده است یا مرد آزاده مشخص می‌شد.

موزه لوور پاریس
موزه لوور پاریس

گابریل دستره و خواهرش (۱۵۹۴)

نقاشی گابریل دستره و خواهرش یک نقاشی بی‌نام و نشان است که از مکتب فونتن‌بلو به جای مانده است. این مکتب یک مکتب منریستی بود که تلاش بر افراط و استفاده از قوانین پیشین می‌کردند. گابریل معشوقه هنری چهارم بود و در تصویر خواهرش او را نیشگونی گرفته که می‌تواند به معنای باردار بودن یک فرزند نامشروغ از هنری چهارم باشد، همچنین گابریل یک حلقه در دستانش دارد. در پس‌زمینه زنانی در حال خیاطی هستند و انگار وسایلی را برای فرزند در راه آماده می‌کنند.

موزه لوور آنلاین

موزه‌ی لوور در یک طرف باغ باشکوه Jardin des Tuileries محصور شده که یکی از بزرگ‌ترین و دوست‌ داشتنی‌ترین پارک‌ های پاریس است. معمار مشهور فرانسوی، آندره لونتر ( که پارک ورسای را نیز طراحی کرده بود) باغ‌های  Tuileries را به سبک کلاسیک فرانسوی ایجاد کرد. این باغ‌ها دارای درختان تزئین‌شده، استخرهای تزئینی و نیمکت‌ است. اینجا همچنین یک رستوران کافی‌شاپ با صندلی‌هایی در فضای باز وجود دارد.

موزه لوور پاریس
موزه لوور پاریس


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *