تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ژاپن

موزه ملی هنر اوساکا ژاپن 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

موزه ملی هنر اوساکا ژاپن

در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی ژاپن در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در ژاپن آشنا کنیم. این جای دیدنی که موزه ملی هنر اوساکا نام دارد یکی از جاهای بسیار منحصر به فرد ژاپن می باشد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

سزار پلی (Cesar Pelli) معمار دورگه آمریکایی-آرژانتینی است که شهرت بسیاری در طراحی سازه های بلندمرتبه و آسمان خراش ها دارد. وی سالها مدیر قسمت معماری دانشگاه ییل بوده و از مهم ترین آثار او می توان به برجهای دوقلوی پتروناس در مالزی اشاره نمود.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

موزه ملی هنر اوساکا در جزیره ناکانوشیما در مرکز اوساکا واقع گردیده که دو طبقه زیر زمینی دارد و بر هنر معاصر ژاپنی و بین المللی متمرکز است. ساختمان فعلی موزه در سال 2007 افتتاح شد و طراحی آن نمادی از رشد و شکل گیاه بامبوست.

موزه ملی هنر اوساکا (osaka) ژاپن از آثار مهم سزار پلی می باشد. سایت این موزه محدود، ولی دارای موقعیت ویژه در جزیره ناکانو، که میان دو رود تاسابوری و دوجیما واقع شده، قرار دارد. منطقه ای که هم اکنون به عنوان یک دروازه جدید فرهنگی و تجاری برای اوساکا شناخته می شود و به سرعت در حال توسعه است.

موزه ملی هنر اوساکا ژاپن
موزه ملی هنر اوساکا ژاپن

سزار پلی، فضای نمایشگاهی را در سه طبقه بطور کامل در زیرزمین قرار داد و سقفی عظیم از شیشه و فلز با فرمی مجسمه وار در تراز خیابان بر روی آن سوار کرد که موزه را به یک نشانه شهری مهم تبدیل کرد. این تندیس همثل پوارد ای که از پیله خود خارج خواهد شد، با ارتفاعی بیش از 50 متر به بالا اوج می گیرد و بطور ارگانیک به بنا گره می خورد. این سازه عظیم، با المان های خطی از جنس فولاد با پوشش تیتانیوم ساخته گردیده است.

لابی ورودی پوشیده شده از شیشه، در زیر این نورگیر بزرگ واقع شده است. گالری ها و فضای نمایشگاهی در طبقات تحتانی نور طبیعی را از این نورگیر دریافت می کنند. علی رغم قرارگیری گالری ها در زیرزمین، طراحی داخلی به گونه ای است که ورود و جاری شدن نور طبیعی را در سرتاسر طبقات نمایشگاه امکان پذیر می سازد و طرح نورگیر از شیشه و فلز، رقصی پیوسته در حال تغییر از سایه ها را در فضاهای عمومی ساختمان پدید می آورد.

موزه ملی هنر اوساکا ژاپن
موزه هنر اوساکا ژاپن

فضاهای خدمات عمومی موزه نظیر سالن های همایش وسخنرانی، رستوران، فروشگاه، اطلاعات و پذیرش، هال ورودی و فضایی برای بازی کودکان در طبقه 1- قرار دارد و دو طبقه زیرین آن به گالری ها و فضاهای نمایشگاهی اختصاص  دارند.

بر اساس قرارگیری ساختمان در زیرزمین، بنا متوسط دیوار بتنی 3 لایه ای که ضخامت قابل توجهی دارد احاطه گردیده است و در مقابل خاک مرطوب منطقه مقاومت می کند. همچنین وزن قابل توجه سازه از رانش خاک آبدار جلوگیری می کند. ساختمان موزه را می توان به یک زیر دریایی با پوسته ضخیم لایه لایه در بستر رودخانه های اطراف تشبیه نمود.

موزه ملی هنر اوساکا ژاپن
موزه هنر اوساکا ژاپن

در موزه ملی هنر اوساکا یک اِلمان خطی بزرگ به شکل پوارد با ارتفاع 50 متر رو به بالا ساخته شده که به طور ارگانیک به بنا گره می خورد و از جنس فولاد با پوشش تیتانیوم است.

آثار گوناگونی در موزه ملی هنر اوساکا نگهداری می شوند ازجمله، نقاشی های پیکاسو، مجسمه های قدیمی و دست نوشته های هنرمندان چینی. ورودی موزه ملی هنر اوساکا در زیر نورگیر بزرگ و پوشیده از شیشه قرار دارد که گالری ها و فضاهای نمایشگاهی و حتی طبقات دیگر نور خود را از آن دریافت می کنند. همچنین این ساختمان دارای امکاناتی شامل، سالن همایش و سخنرانی، رستوران، فروشگاه، فضای بازی کودکان ، اطلاعات و پذیرش است که در طبقه ی منفی یک قرار دارد.

موزه ملی هنر اوساکا ژاپن
موزه ملی هنر اوساکا ژاپن

دو طبقه ی زیرین موزه ملی هنر اوساکا شامل گالری ها و فضاهای نمایشگاهی، آسانسور و پلکان های بزرگ است که به زیبایی طراحی گردیده است.

موزه ملی هنر اوساکا، به گونه ای طراحی گردیده است که پایین ترین طبقه ی آن نسبت به خاک مرطوب مقاوم بوده، و از رانش خاک جلوگیری می کند. همچنین متوسط یک دیوار بتنی 3 لایه ای احاطه گردیده است. در اصل می توان آن را به یک زیردریایی بزرگ شبیه دانست.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *