تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان

موزه موسیقی اصفهان ، یکی از بهترین موزه های خصوصی ایران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

موزه موسیقی اصفهان

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با موزه موسیقی اصفهان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از بهترین موزه های خصوصی ایران، موزه موسیقی اصفهان (Isfahan Music Museum) است که در سال ۱۳۹۴ با همت دو موسقیدان به نام‌های مهرداد جیحونی و شهریار شکرانی پایه‌گذاری و تاسیس شد. در این موزه کم‌نظیر ایرانی، بیش از ۳۰۰ ساز موسیقی در معرض نمایش قرار گرفته‌است و طرز استفاده و نوای آن هم به بازدید کنندگان نشان داده می‌شود. اگر به موسیقی علاقه‌مند هستید و شنیدن موسیقی زنده شما را به هیجان می‌آورد، بازدید از این مجموعه ارزشمند، حالتان را سرجا می‌آورد.

موزه موسیقی اصفهاندر موزه موسیقی اصفهان بیش از سیصد ساز وجود دارد. از جمله این سازها می‌توان به ساز قانون اشاره کرد که یکی از کهن‌ترین سازهای ایرانی محسوب می‌شود و توسط فارابی اختراع شده است. ساز دیگر، سازی زهی به نام قیچک است. قیچک ساز محلی جنوب شرقی ایران به خصوص سیستان و بلوچستان است.

چنگ، ساز دیگری است که در موزه موسیقی با آن آشنا خواهید شد که نیاز به معرفی ندارد. زیرا از مشهورترین و باستانی‌ترین سازهای ایرانی قلمداد می‌شود. ساز تار نیز از سازهای موجود در موزه است که به نوعی ساز چند ملیتی است. زیرا در کشورهای همسایه ایران نیز نواختن این ساز رایج است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

همچنین می‌توانید با نحوه‌ ساختن این ساز و اجزا و جنس چوب به کار رفته در آن در کارگاه ساز آشنا شوید که تجربه‌ بسیار جذابی خواهد بود. سازهای دیگری از جمله رباب، بربط، نی، کمانچه، تمبک، سنتور و غیره را نیز می‌توانید در این موزه بیابید.

تاریخچه موزه موسیقی اصفهان

موزه موسیقی اصفهان نخستین و تنها موزه موسیقی خصوصی در کشور است که توسط دو تن از موسیقی‌دانان علاقه‌مند به موسیقی سنتی ایران، مهرداد جیحونی و شهریار شکرانی، در یازدهم آذر سال ۱۳۹۴ تاسیس شد. این موزه در همین مدت زمان کوتاه توانسته نظر عده زیادی را به خود جلب کند. طبق بررسی‌های انجام شده، در بسیاری از سایت‌های داخلی و خارجی این موزه بسیار محبوب بوده و گردشگران از بازدید آن رضایت داشته‌اند.

موزه موسیقی اصفهانبخش های مختلف موزه موسیقی اصفهان

تالار سازهای ملی

در سالن سازهای ملی، می توانید از سازهای مختلفی که در پهنه جغرافیایی ایران گسترده شده و در این مناطق مورد استفاده اند دیدن کنید. اینجا سازها و انواع آنها به دو زبان فارسی و انگلیسی به شما معرفی می شوند و امکانات صوتی و تصویری مجموعه کمک می کند تا تجربه بهتری از گردش در این تالار به دست بیاورید.

تالار سازهای محلی

موزه موسیقی برای نمایش سازهای محلی ایرانی سالن جداگانه ای در نظر گرفته است. در طول گردش در این تالار همراه با راهنمایی های مسوولان موزه، می توانید اطلاعات جذابی در مورد موسیقی محلی ایران و سازهای مربوط به هر منطقه به دست آورید. البته امکانات صوتی و تصویری موزه به شما این امکان را می دهد که بتوانید به موسیقی سازهای محلی ایران گوش فرا دهید.

موزه موسیقی اصفهانسرای سرآهنگان

در سرای سرآهنگان می توانید با اساتید برجسته موسیقی اصفهان آشنا شوید و از زندگینامه و اثری که بر موسیقی اصفهان گذاشته اند اطلاعاتی به دست آورید.

موسیقی سرا

جذابیت بازدید از موزه موسیقی در تماشای سازهای مختلف ایرانی و به دست آوردن اطلاعاتی در مورد آنها خلاصه نمی شود بلکه در پایان گردش تان در موزه می توانید از تماشای یک اجرای زنده موسیقی سنتی ایرانی لذت ببرید.

کارگاه سازسازی

اگر دوست دارید بدانید هر کدام از سازهای مشهور ایرانی چگونه ساخته می شوند و چه ساختار و اجزایی دارند می توانید سری به کارگاه سازسازی موزه موسیقی بزنید.

آدرس موزه موسیقی اصفهان: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، بوستان هشت بهشت، موزه موسیقی اصفهان

تلفن: ۲۲۵۱۴۸۴ ۰۹۱۳

ساعات بازدید: ۹ تا ۲۱

موزه موسیقی اصفهان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *