تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان

محبوب ترین موزه‌ های اصفهان | ۶ موزه برتر نصف جهان را بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تاریخگردی در نصف جهان

غیرممکن است تا به‌حال تعاریفی مثبت از کلانشهر اصفهان نشنیده باشید. شهر پرجنب‌وجوش و سرزنده اصفهان در مرکز ایران واقع شده و به‌واسطه وجود منابع طبیعی، جاذبه‌ های گردشگری، غذا‌های خوش‌ طعم و اصیل و… مسافران متعددی را به سمت خود فرا می‌خواند. جالب است بدانید که در میان تمام مسافران و افراد بومی، کسانی یافت می‌شوند که به کشف حقایق و نکات تاریخی علاقه‌مند هستند؛ چراکه آشنایی با مناطقی قدیمی و اصیل همچون موزه‌ها می‌تواند افراد را با تاریخچه دیرینه یک شهر آشنا سازد. شهر اصفهان نیز از تاریخی بسیار غنی برخوردار است و در جای‌جای این شهر کهن، مکان‌های تاریخی و موزه‌های متعددی به چشم می‌خورند. که در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین موزه‌ های اصفهان را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم در ادامه با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید.

بسیاری از افراد نسبت به این نکته آگاهی نداشته و همین امر سبب می‌گردد تا از زیبایی‌های شهر اصفهان همانند موزه‌های آن، غافل شوند. در واقع در زمان صفویان، این شهر به عنوان پایتخت ایران به رسمیت شناخته شد. بدین ترتیب اتفاقات و سرگذشت‌های متعددی برای مردمان این شهر رخ داده که امروزه تمام آن اتفاقات و حوادث، در موزه‌های مختلف این شهر به نمایش درآمده‌اند. جالب است بدانید که تعداد این موزه‌ها بسیار زیاد بوده و می‌توان گفت که اغلب سلیقه‌ها را شامل می‌شود؛ در نتیجه بدون هیچ‌گونه نگرانی به شهر اصفهان سفر کرده و با موزه‌های گوناگون آن آشنا شوید.

محبوب ترین موزه‌ های اصفهان

موزه کاخ چهل ستون اصفهان

یکی از آثار برجای مانده از دوره صفوی که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد، باغ موزه چهل ستون است. این باغ با تلاش و پشت‌کار شاه عباس اول احداث شده و می‌توان آن را یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین مکان‌های تاریخی این شهر دانست. علی‌رغم آسیب‌های وارد شده به این محل، همچنان زیبایی و معماری زیبای آن زبانزد خاص و عام بوده و تمامی مردمان بومی و گردشگران می‌توانند برای بازدید، به این مکان زیبا مراجعه نمایند.

این باغ موزه دارای ۳ درب ورودی بوده که اغلب افراد از درب قدیمی آن یعنی درب شرقی وارد می‌شوند. علاوه‌بر وجود مناظر طبیعی در این باغ موزه، می‌توان به معماری جذاب آن نیز اشاره نمود. لازم به ذکر است که معماری به‌کار رفته در این مکان، تلفیقی از هنر‌های فرنگی، ایرانی و چینی بوده که در نهایت منجر به به‌وجود آوردن این بنای عظیم شده است. تمامی بازدید‌کنندگان پس از ورود به این باغ، ایوانی بزرگ به طول ۳۸ و عرض ۱۷ متر را مشاهده خواهند کرد که برای ساخت آن از چوب چنار و کاج استفاده شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • نشانی: اصفهان، میدان امام حسین، خیابان استانداری
  • شماره تماس: 03132222686

محبوب ترین موزه‌ های اصفهان

موزه باغ پروانه اصفهان

همان‌گونه که می‌دانید پروانه‌ها از زیبایی‌های خلقت هستند. در واقع این موجودات به‌دلیل تعدد و تنوع خود، توانسته‌اند از دیرباز تاکنون افراد متعددی را شیفته خود سازند. همان‌طور که برای سایر حیوانات، بخش‌های مختلفی چون موزه، باغ وحش و… وجود دارد، پروانه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به همت مردمان بومی شهر اصفهان، باغ موزه‌ای تحت این عنوان در پارک ناژوان پدید آمده است. این پارک بسیار عظیم بوده و مساحتی در حدود ۲۰۰۰ مترمربع را از آن خود کرده است.

لازم به ذکر است که در این باغ قاب‌هایی جذاب و فریبنده از انواع پروانه‌ها وجود دارند که آشنایی با آن‌ها و سبک زندگی‌شان می‌تواند برای افراد بسیار جالب و شگفت‌انگیز باشد. البته جذابیت‌های این موزه تنها به این‌ها خلاصه نشده و شما می‌توانید طبیعی بی‌نظیر که توسط گیاهانی چون درختچه فردوس، درختچه سیکاس، درختچه لیندا، انواع بنجامین‌ها، انواع فیکوس‌ها، انواع بگونیا، آگاو و… به‌وجود آمده است را تماشا کرده و لذت ببرید.

  • نشانی: اصفهان، اتوبان شهید حبیب‌اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان
  • شماره تماس: 03137780050

محبوب ترین موزه‌ های اصفهان

موزه تاریخ طبیعی اصفهان

یکی دیگر از موزه‌ های اصفهان، موزه تاریخ طبیعی نام دارد که فعالیت خود را در سال ۱۳۶۷ آغاز کرد. این بنا در زمان قدیم به تیموریان تعلق داشته که می‌توان در آن آثار متفاوتی از جمله اثر‌های گوناکون جغرافیایی، جانوری، گیاهی و… را مشاهده نمود. پس از گذشت چندین سال از دوره تیموریان، این بنا به همت دکتر جعفریان یکی از اساتید دانشگاه اصفهان احداث گردیده و توانسته افراد متعددی را به سمت خود جذب نماید. باتوجه به این‌که معماری این بنا به زمان قدیم بازمی‌گردد، می‌توان خلاقیت و نبوغ زیادی را در آن کشف کرد؛ چراکه ایجاد یک ایوان بزرگ و چند تالار در آن زمان امری ساده نبوده و نیاز به خلاقیت و هوش بصری بسیار زیاد دارد. جالب است بدانید که این موزه بخش‌های متعددی داشته و شما می‌توانید پس از مراجعه به بخش راهنمای موزه، بازدید از یکی از قسمت‌های آن همچون سالن جانوران بدون مهره، سالن جانوران مهره‌دار، سالن گیاه‌شناسی، سالن زمین‌شناسی، سالن جغرافیای طبیعی، سالن کمک آموزشی و… را انتخاب نمایید.

  • نشانی: اصفهان، تقاطع خیابان سپه و استانداری
  • شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۲۲۰۲۶

محبوب ترین موزه‌ های اصفهان

موزه هنرهای معاصر اصفهان

موزه هنر‌های معاصر فعالیت خود را در سال ۱۳۷۳ آغاز کرده و در همین مدت زمان نسبتاً کوتاه، افراد بی‌شماری را مجذوب خود کرد. در واقع به علت دارا بودن مساحت زیاد این موزه که حدوداً ۳۰۰۰ مترمربع است، می‌توان از آن در فعالیت فرهنگی در سطوح بین‌المللی، ملی و استانی استفاده نمود. این بنا دارای ۲ طبقه بوده که در خود بخش‌هایی چون سالن اجتماعات، سالن اداری، کتابخانه و سالن مخصوص نمایشگاه‌ها را جای داده است. این موزه که در زمان قدیم به عنوان ساختمان استانداری مورد استفاده قرار می‌گرفت و دارای ۹۶۵ قطعه ارزشمند بوده که قرارگیری آن‌ها کنار یکدیگر، بستر مناسبی را برای بازدیدکنندگان پدید می‌آورد.

  • نشانی: اصفهان، میدان امام حسین، خیابان استانداری
  • شماره تماس: 03132207744

محبوب ترین موزه‌ های اصفهان

موزه کلیسای وانک اصفهان

غیرممکن است که در رابطه با موزه کلیسای وانک اطلاعاتی کسب نکرده باشید. آنقدر این موزه در مرکز شهر اصفهان جلوه زیبایی از خود ارائه داده که کمتر کسی نسبت به آن شناخت ندارد. این کلیسا را می‌توان یکی از باارزش‌ترین و بزرگ‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر اصفهان دانست که در زمان شاه عباس صفوی به همت ارامنه بنا گردید. با گذشت زمان و آسیب‌های وارده به تمامی کلیسا‌ها، اکثر آن‌ها تخریب شده و تنها اندکی از آن‌ها از جمله کلیسای آمناپرکیچ (وانک) همچنان پابرجا هستند.

این محل نه تنها برای عبادت افراد ارامنه در نظر گرفته شده بود بلکه به علت جایگاه مذهبی خود، توانست به محلی به عنوان مکان ادارای و رویداد‌های اجتماعی نیز مبدل شود. معماری این بنا بسیار خلاقانه طراحی شده و شما می‌توانید در اقصی نقاط آن کاربرد سنگ را مشاهده کنید. در واقع به جای استفاده از آجر، از سنگ استفاده شده تا بتوان به‌راحتی نقش و نگار‌های متفاوت از جمله فرشته‌های بال‌دار را روی آن حک کرد.

  • نشانی: اصفهان، خیابان نظر شرقی، کوچه کلیسا وانک
  • شماره تماس: 03136243471
محبوب ترین موزه‌ های اصفهان
موزه‌ های اصفهان

موزه صدف اصفهان

نخستین موزه مربوط به آبزیان همچون صدف و حلزون، در اصفهان احداث گردید. این بنا و جمع‌آوری حیوانات قرار گرفته شده در آن به همت حسن خواجه پس از گذشت ۲۵ سال گردهم آمده و توانسته با کنار یکدیگر قرار دادن موجوداتی چون صدف‌های دریایی، طوطیا‌ها، ستاره‌ها و… جلوه زیبایی به این موزه ببخشد. جالب است بدانید که در این موزه حدوداً ۲۰۰۰ گونه موجود دریایی به چشم می‌خورند که شامل انواع و اقسام سخت‌پوستان، خارپوستان و نرم‌تنان می‌شوند.

نحوه دسترسی به این موزه بسیار آسان بوده و شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بسیار معقول، ساعاتی را به بازدید از این مکان سپری کرده و پس از اتمام آن، از بازدید و حضور در سایر جاذبه‌های اطراف این موزه همچون تله‌کابین ناژوان نیز بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است که در پارک جنگلی ناژوان نیز موزه‌های دیگری همچون موزه باغ پروانه به چشم می‌خورند که بازدید و تماشای آن‌ها نیز خالی از لطف نبوده و می‌تواند تجربیات لذت‌بخشی را برای شما به همراه داشته باشد.

  • نشانی: اصفهان، مجموعه پارک جنگلی ناژوان، جنب آکواریوم اصفهان
  • شماره تماس: 03136225210

همچنین شما می‌توانید پس از خواندن جزئیات و اطلاعات مربوط به موزه‌ های اصفهان، با در نظر گرفتن مواردی چون نزدیکی، سهولت و… از اطلاعات جمع‌آوری شده ذیل نیز استفاده نمایید.

نام موزه نشانی شماره تماس ساعت کاری
موزه کاخ چهلستون اصفهان، میدان امام حسین، خیابان استانداری 03132222686 9 – 18:30
موزه باغ پروانه اصفهان، اتوبان شهید حبیب‌اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان 03137780050 8:30 – 20:00
موزه تاریخ طبیعی اصفهان، تقاطع خیابان سپه و استانداری ۰۳۱۳۲۲۲۲۰۲۶ 9 – 17:00
موزه هنرهای معاصر اصفهان، میدان امام حسین، خیابان استانداری 03132207744 9 – 13:30

16:00 – 20:00

موزه کلیسای وانک اصفهان، خیابان نظر شرقی، کوچه کلیسا وانک 03136243471 8:30 – 13:30

16:00 – 18:30

موزه صدف اصفهان، مجموعه پارک جنگلی ناژوان، جنب آکواریم اصفهان 03136225210 8 – 18:00
محبوب ترین موزه‌ های اصفهان
موزه‌ های اصفهان

سخن پایانی

امروزه علی‌رغم وجود تفریحات متعدد، یکی از مکان‌های محبوب و متداول که بسیاری از مسافران و مردمان بومی آن را به عنوان یکی از مقاصد تفریحی خود برمی‌گزینند، موزه‌ها هستند. موزه‌ها می‌توانند با ارائه آثار و شواهد تاریخی، نه تنها شما را به آن زمان ببرند بلکه دریچه‌ای شگرف و عمیق از تاریخ آن زمان را نیز به سوی شما باز خواهند کرد. در اقصی نقاط جهان موزه‌های متعددی وجود دارند که بنابر سرنوشت مردمان آن شهر و اتفاقات رخ داده، می‌توان نتایج جالبی را از آن‌ها استخراج نمود. شهر اصفهان نیز یکی از قطب‌های گردشگری بوده که به‌واسطه تفریحاتی چون موزه‌های جالب و شگفت‌انگیز خود، توانسته افراد متعددی را به سوی خود جذب کند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *