تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا

میدان امیر تیمور تاشکند ازبکستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

میدان امیر تیمور تاشکند ازبکستان

در این مقاله از مقالات جاهای دیدنی آسیا یکی از جاذبه های بسیار زیبای ازبکستان یعنی میدان امیر تیمور تاشکند را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی کشور ازبکستان محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

  میدان امیر تیمور از جاذبه های گردشگری ازبکستان در مرکز شهر تاشکند واقع شده است. میدانی که در سال 1882 با عنوان میدان کنستانتین ساخته شده بود و بعدها به میدان کارل مارکس تغییر نام یافت. بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مجسمه کارل مارکس را از این میدان برداشتند و مجسمه تیمور گورکانی را به جایش گذاشتند.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

داستان میدان امیر تیمور لنگ در مرکز تاشکند در قرن نوزدهم شروع شد. هنگامی که تاشکند مرکز فرماندهی نظامی ترکستان و قسمتی از امپراطوری روسیه را تشکیل می داد. این میدان به دستور ژنرال چرنیایف در سال 1882 میلادی ساخته شد.

میدان در آن زمان در پارکی در مرکز شهر قرار گرفته بود که  در اطرف آن مراکز آمادگی جسمانی زنان و مردان، مدارس و بانک های دولتی احاطه کرده بودند. امیرتیمور، اولین پادشاه گورکانی است که در بیشتر ممالک آسیا فرمانروایی کرد.

میدان امیر تیمور تاشکند ازبکستان
میدان امیر تیمور تاشکند ازبکستان

ایرانیان وی را به جهت لنگی پای چپش تیمور لنگ می خوانند. تیمور در زبان چغتایی (مردم آسیای مرکزی) به معنای آهن است و از او با القاب تیمور لنگ، تیمور گورکان و صاحبقران نیز یاد شده است.

مجسمه تیمور گورکانی از جنس برنز ساخته شده و او را با ردای پادشاهی در حالی که بر اسبی اصیل سوار شده نشان دهنده این است و امروزه خیلی از افرادی که با تور ازبکستان سفر می کنند از میدان امیر تیمور و مجموعه های دیدنی اطرافش دیدن می کنند.

میدان امیر تیمور تاشکند ازبکستان
میدان امیر تیمور تاشکند ازبکستان

شعار مشهور تیمور با 5 زبان زنده با مضمون قدرت در عدالت است در این مکان به چشم می خورد. بناهای تاریخی زیادی اطراف میدان امیر تیمور دیده می شود، هتل ازبکستان، دانشکده حقوق که آن را در قرن نوزدهم به عنوان محلی برای ورزش زنان ساخته بودند،

موزه امیر تیمور با یادگاری هایی از دوران گورکانیان و نقاشی هایی از زندگی تیمور، ساختمان ساعت به عنوان نماد شهر تاشکند و معروف ترین بنای معماری، کاخ فوروم با ستون های باشکوه و گنبد 48 متری که اکنون از مراکز برگزاری نشست های بین المللی از آن جمله اند.

میدان امیر تیمور تاشکند ازبکستان
موزه امیر تیمور تاشکند ازبکستان

تیمور گورکانی که به نام های تیمور لنگ و امیر تیمور نیز شناخته می شود موفق شده بود 27 کشور را از دریای مدیترانه تا هندوستان یکپارچه کند و از همین رو میان مردم ازبکستان از جایگاه والایی برخوردار است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *