تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, ترکیه, دیدنی های استانبول

میدان تقسیم استانبول | Taksim Meydanı 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

میدان تکسیم استانبول

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی استانبول تصمیم گرفتیم تا شما را معروف ترین مکان در این شهر زیبا یعنی میدان تقسیم یا تکسیم آشنا کنیم که یکی از میدان های بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

 میدان تقسیم یکی از میدان های بخش اروپایی شهر استانبول می باشد که یکی از مراکز خرید، جاذبه های گردشگری و تفریحی این شهر محسوب می شود. این میدان به علت رستوران ها، مغازه ها و هتل های مختلفی که دارد شناخته می شود. این میدان یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین مراکز مدرن شهر استانبول محسوب می شود. این میدان قلب استانبول مدرن در نظر گرفته می شود و ایستگاه مرکزی شبکه ی متروی استانبول نیز در این میدان واقع شده است.

میدان تقسیم استانبول
میدان تقسیم استانبول

در میدان تکسیم جاذبه های گردشگری زیادی از جمله گل فروشی های گوناگون ، هتل های شیشه ای فوق مدرن با برج های ساخت ، کافی شاپ ها و چایخانه هایی در ساختمان های نئوکلاسیک ، دفاتر کاری بسیار زیبا ، مرکز فرهنگی آتاتورک و دکه های غذا فروشی گوناگونی وجود دارد. در اصل در میدان تکسیم همه چیز در کنار هم قرار گرفته است و توجه انسان را به خود جلب می کند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

علت نام گذاری میدان تکسیم

در گذشته و به دستور سلطان محمود اول ، میدان تکسیم به عنوان محلی برای انشعاب آبهایی که از شمال استانبول روان بودند و هدایت این آبها به سایر نقاط شهر انتخاب شد. پس این میدان به علت تقسیم و انشعاب آب که در این مکان انجام می شد،تکسیم یا تقسیم ، نامگذاری گردید.

مجسمه ی یادواره ی جمهوریت 

میدان تقسیم استانبول نماد جمهوریت مدرن و سکولار ترکیه است که به واسطه ی مصطفی کمال یا همان آتاتورک شکل گرفت. یادواره ی استقلال در وسط این میدان قرار گرفته است. این یادواره طرحی دو طرفه است که در یک طرف آن مصطفی کمال را در لباس سربازی و در حال رهبری نیروهای ترکیه نشان دهنده این است و در سوی دیگر مصطفی کمال پیروز یا همان آتاتورک را در قامت رهبر جمهوری نوی ترکیه به نمایش می گذارد. این مکان جایی است که اشخاص بزرگ برای ادای احترام خود با تاج گل به سراغ آن می آیند و گردهمایی های عمومی شهر در آن صورت می گیرد.

میدان تقسیم استانبول
میدان تقسیم استانبول

خیابان استقلال

مشهورترین مسیر منتهی به میدان تکسیم ، خیابان همواره شلوغ و پرترافیک استقلال است. این خیابان تبدیل به یک خیابان توریستی گردیده است در این خیابان خودروها اجازه ی تردد ندارند و کل خیابان بطور سنگ فرش و محل عبور عابرین پیاده است. خیلی از رستوران ها ، بارها ، کلاب های شبانه ، سالن های سینما و مراکز خرید در خیابان استقلال استانبول قرار دارند. این خیابان در هر ساعتی از شبانه روز که به آن سر بزنید زنده است . میدان تکسیم تبدیل به محلی برای اجتماع ، برگزاری اعیاد و کنسرت ها گردیده است.

خیابان استقلال


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. شهاب شیردل

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *