تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر, هند

نوشیدنی های خوشمزه بمبئی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

نوشیدنی های خوشمزه بمبئی

در این مقاله از معرفی غذا و نوشیدنی ها یکی از جاذبه های بسیار زیبای بمبئی یعنی نوشیدنی های خوشمزه این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

تابستان در هند بسیار گرم و غیر قابل تحمل است پس باید در پی چیزی برای خنک کردن قلب و مغزتان باشید. بهترین خنک کننده ها تابستان معمولا نوشیدنی ها هستند که باعث می شوند علاوه بر خنک شدن بدناحساس تازگی و انرژیک بودن پیدا کنید. با مصرف این نوشیدنی ها در طول فصل گرم تابستن می توانید علاو بر خنک کردن دمای بدن، انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه را هم بدست آورید.

بمبئی یکی از شهرهای بزرگ و بسیار مهم هندوستان می باشد که سالانه میلیون ها مسافر به این شهر هندی سفر می کنند. بمبئی در کنار ساحل دریای عرب قرار گرفته و آب و هوایی گرم و شرجی دارد که مخصوصاً در شش ماه نخست سال بسیار گرم و مرطوب است.به همین دلیل بمبئی ها برای فرار از گرما و طاقت آوردن این آب و هوای گرمم، نوشیدنی های خوشمزه و گوارایی را ابداع کرده اند که در عین حال که طعمی بسیار خوب دارند شما را از گرمای شرجی بمبئی نجات می دهند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

آب نارگیل ؛ Coconut Water

در سفر به بمبئی در سرتاسر شهر که قدم بزنید خوشمزه ترین و در دسترس ترین نوشیدنی که می توانید پیدا کنید آب نارگیل است. در اصل، آب نارگیل در این شهر به اندازه آب آشامیدنی در دسترس و پرطرفدار است و یکی از بهترین نوشیدنی های بمبئی برای فرار از گرما و رطوبت هواست. این نوشیدنی به شیوه جالبی هم سرو خواهد شد و در اصل یک نارگیل کال و نارس است که بخشی از آن را سوراخ می کنند و با قرار دادن نی، یک نوشیدنی تازه و طبیعی به شما می دهند. در سفر به بمبئی مهم نیست در کجای شهر باشید، هرجا که باشید می توانید یک چرخ دستی را پیدا کنید که آب نارگیل تازه می فروشد. این نوشیدنی قیمت زیادی هم ندارد و با قیمتی مقرون به صرفه می توانید یکی از بهترین نوشیدنی های بمبئی را نوش جان کنید.

نوشیدنی های خوشمزه بمبئی
نوشیدنی های خوشمزه بمبئی

لیموناد هندی یا نیمبو پانی ؛ Nimbu Pani

یکی دیگر از خوشمزه ترین نوشیدنی های بمبئی یک نوع لیموناد هندی به نام نیبو پانی است. البته این لیموناد با تمام لیمونادهایی که تاکنون خورده اید فرق دارد و کاملا به سبک و سیاق هندی تهیه خواهد شد. این نوشیدنی خوشمزه معمولا همراه با ادویه ماسالا (ترکیبی از زیره سبز، چات ماسالا، نمک و نعنا) تهیه خواهد شد و آنقدر خوشمزه و محبوب است که در طول تابستان در تمام خیابان های شهر می توانید آن را پیدا کنید. آب لیموی تازه یکی از بهترین راه حل ها برای فرار از گرمای هوا و خنک شدن است و مردم بمبئی و همین طور توریست ها و گردشگران با مصرف این نوشیدنی طبیعی و خنک خود را برای تحمل گرمای هوا آماده می کنند.

جالجیرا ؛ Jaljeera

جالجیرا نوعی نوشیدنی خوش طعم هندی است که از ترکیب زیره، زنجبیل، فلفل سیاه، نمک، نعنا و آب لیمو تهیه خواهد شد و یکی از محبوب ترین نوشیدنی های بمبئی در فصل تابستان است. جالب است بدانید که ادویه های مورد استفاده در این نوشیدنی معمولا به طور آماده و تحت عنوانِ «پودر جالجیرا» به فروش می رسد که کار تهیه این نوشیدنی را راحت تر می کند. در زبان هندی جال به معنای آب و جیرا به معنی زیره سبز است. طعم لیموی تازه و ادویه هایی که در این نوشیدنی استفاده می شوند جالجیرا را به یک نوشیدنی درمانی هم تبدیل کرده اند و بسیاری آن را برای درمان مشکلات گوارشی و معده و البته فرار از گرمای تابستان بمبئی مصرف می کنند. نوشیدنی جالجیرا را هم می توانید در سرتاسر شهر بمبئی پیدا کنید و با پرداخت چند روپیه یک لیوان جالجیرای خنک و گوارا بخرید.

آب نیشکر ؛ Sugarcane juice

آب نیشکر یکی دیگر از خوش طعم ترین و محبوب ترین نوشیدنی های بمبئی است که از عصاره نیشکر تهیه خواهد شد و راه حلی عالی برای فرار از گرما و رطوبت بمبئی است. آب نیشکر بسیار مقوی و خوشمزه است و برای رفع عطش و تشنگی بسیار مناسب است. از آن جا که این نوشیدنی کاملا طبیعی است می توانید آن را با خیال راحت مصرف کنید و پس از گشت و گذار در شهر با یک لیوان از این نوشیدنی خستگی تان را از تن به در کنید.

نوشیدنی های خوشمزه بمبئی
نوشیدنی های خوشمزه بمبئی

فالوده ؛ Falooda

بله، فالوده! البته فالوده هندی تفاوت های زیادی با فالوده شیرازی خودمان دارد، اما در عین حال ریشه و منشاء هر دو یک دسر است. فالوده دسری سرد است که ریشه در شبه قاره هند دارد و در راه سنتی از ترکیب گلاب، رشته فرنگی، تخم ریحان شیرین، تکه های ژله با شیر و گاهی بستنی تهیه خواهد شد و یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی های بمبئی محسوب می شود. ما ایرانی ها به خوبی با فواید تخم ریحان و تاثیر خنک کنندگی آن مخصوصاً در تابستان آشنا هستیم. فالوده هندی هم با ترکیب تخم ریحان و شیر و بستنی و مواد خوشمزه و لذیذ یک نوشیدنی فوق العاده به وجود آورده است که انتخابی عالی در سفر به بمبئی است.

کالا کاتا ؛ Kala Khatta

نوشیدنی کالا کاتا به لطف میوه جمبو یا آلوی سیاه که میوه ای بومی مناطق شبه قاره هند است خاصیت خنک کنندگی و نشاط قسمتی زیادی دارد و یکی از محبوب ترین نوشیدنی های بمبئی محسوب می شود. برای سرو این نوشیدنی یک یخمک را در یک لیوان آب جمبو فرو می کنند و با افزودن نمک، شکر، آب لیمو و فلفل یک نوشیدنی فوق العاده خوش طعم و دلچسب به وجود می آورند. طعم ملس این نوشیدنی و همراهی آن با یخمک دقیقا همان چیزی است که در گرمای بمبئی آرزویش را دارید. پس پیشنهاد می کنیم در سفر به هند حتما کالا کاتا یا یکی از بهترین نوشیدنی های بمبئی را امتحان کنید.

نوشیدنی های خوشمزه بمبئی
نوشیدنی های خوشمزه بمبئی

لاسی ؛ Lassi

و اما به نوشیدنی معروف هند یعنی لاسی می رسیم. زمانی که برای نخستین بار با این نوشیدنی مواجه خواهید شد برایتان غافلگیرکننده خواهد بود. لاسی تقریبا شبیه به دوغ خودمان است، با این تفاوت که به جای این که شور باشد شیرین است! البته در بعضی نواحی نوع شور آن هم موجود است که آن هم لاسی نامیده خواهد شد. برای تهیه این نوشیدنی خنک و خوشمزه، ماست را با آب و ادویه های گوناگون هندی و گاهی میوه ترکیب می کنند و یکی از بهترین نوشیدنی های بمبئی را به وجود می آورند. لاسی سنتی و اصیل هندی همان طور که گفتیم طعم شیرینی دارد که با پودر زیره سبز مزه دار خواهد شد. در سفر به بمبئی در صورتی که از گرمای هوا کلافه شدید و دلتان یک نوشیدنی خنک و دلچسب خواست می توانید لاسی را برای یک بار هم که شده امتحان کنید. ما که فکر می کنیم از طعم جدید آن خوشتان خواهد آمد.

نوشیدنی سودای لیمویی شیرین ؛ Sweet Lime Soda

آخرین مورد از محبوب ترین و بهترین نوشیدنی های بمبئی باز هم یک نوشیدنی لیمویی است. به طور کلی، لیمو و آب لیموی تازه راه حلی فوق العاده برای فرار از گرمای هواست و هندی ها هم این موضوع را به خوبی می دانند. همان طور که دیدیم در خیلی از بهترین نوشیدنی های بمبئی از آب لیموی تازه استفاده می شود و حالا می خواهیم سودای لیمویی شیرین را به شما معرفی کنیم. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، سودا یا آب گازدار را با آب لیموی تازه و شکر ترکیب می کنند و بعد داخل لیوان هایی پر از یخ می ریزند. در سرتاسر شهر بمبئی می توانید این نوشیدنی خوش طعم و دلچسب را در فروشگاه و مغازه ها پیدا کنید و با خوردن آن دوباره با نشاط و سرحال بشوید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *