تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


ایران, مازندران

نکاتی جالب درباره رامسر بدانید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

حقابق جالب درباره شهر رامسر

رامسر که یکی از شهرهای شمالی کشور می باشد به عنوان شهری گردشگری نیز به حساب می آید که سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی می باشد و چه بهتر است که حقایقی جالب را درمورد این شهر بدانید .

در این مقاله از وبسایت تاپ تراول به معرفی یکسری از حقایق جالب در مورد شهر رامسر خواهیم پرداخت که بدون شک برای شما نیز جالب می باشد

یکی از عامل های اصلی که رامسر را به مکانی دوست داشتنی برای گردشگران تبدیل کرده است طبیعت منحصر به فرد آن می باشد. آب و هوای مطبوع، کوه‌ها، جنگل‌های سرسبز، ساحل و دریای خزر از جمله این پدیده‌ها به شمار می‌روند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

رامسر

۱. در برخی از منابع و مستندات تاریخی، سابقه و قدمت اولین سکونت بشر در این منطقه را به ۱۰ قرن پیش نسبت داده‌اند.

۲. نام قدیم این منطقه، «سخت سر» بوده است. قوی‌ترین نظریه برای این نام به گویش محلی قدیمی‌ها باز می‌گردد که به معنی «منطقه‌ای که گل چسبنده و باتلاقی دارد» گفته می‌شود. سرانجام در سال ۱۳۱۴ بود که این منطقه به «رامسر» تغییر نام پیدا کرد. این شهر از دو واژه‌ی «رام» به معنی «آرامش» و «سر» به معنی «مکان» تشکیل شده است.

۳. رامسر از شهرستان‌ های استان مازندران در شمال ایران است که با لقب «عروس مازندران» خوانده می‌شود.

سفر به رامسر

۴. این شهر از جنوب با رشته‌کوه البرز، از شمال با دریای خزر، از شرق با تنکابن و از غرب با استان گیلان هم‌مرز است.

۵. این شهرستان  دارای ۲ شهر، یک بخش و ۴ دهستان است.

۶. این شهرستان غربی‌ترین منطقه‌ی مازندران است که مردم آن به زبان گیلکی صحبت می‌کنند.

رامسر

۷. رامسر از آب و هوای گرم و مرطوب در تابستان‌ها و آب و هوای معتدل در زمستان‌ها برخوردار است. میانگین دمای این منطقه در روزهای گرم سال ۲۹ درجه و در روزهای سرد سال ۴ درجه است. میزان رطوبت این منطقه در بالاترین حد خود به بیش از ۹۰٪ هم می‌رسد.

۸.  جمعیت این شهر بالغ بر ۷۰ هزار نفر  است.

رامسر

۹. این شهر یکی از توریستی‌ ترین شهرهای مناطق شمالی ایران محسوب می‌شود. سالانه بیش از ۱۰ میلیون نفر گردشگر به این شهر سفر می‌کنند.

۱۰. «هتل قدیم رامسر» با معماری چشم‌نواز در مرکز شهر و دامنه کوه‌های جنگلی قرار گرفته است. طرح این هتل در سال ۱۳۰۷ توسط مهندسینی از آلمان تهیه شد و در سال ۱۳۱۷ به بهره‌برداری رسید. همچنین در مجاورت این هتل، موزه‌ی «تماشاگه خزر» قرار دارد. این موزه علاوه بر اشیای ارزشمند، از عمارتی دیدنی برخوردار است. هم‌اکنون آثاری مانند مجسمه‌های کوچک و بزرگ، فرش‌های نفیس و تابلوهای نقاشی از هنرمندان داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شده‌اند.

رامسر

۱۱. قلعه‌ی «مارکوه» روی قله‌ی کوهی با همین نام که از رشته‌کوه‌ های البرز است، قرار دارد. این منطقه در شرق این شهر و حد فاصل آن با تنکابن واقع شده است. از طرفی در ۲۷ کیلومتری رامسر «جواهر ده» قرار گرفته است. این منطقه‌ی ییلاقی با توجه به موقعیت اقلیمی و برخورداری از جاذبه‌های طبیعی از دیگر دیدنی‌های رامسر محسوب می‌شود.

رامسر

۱۲. یکی از جاذبه‌ های این شهر که همواره علاقه‌مندان زیادی را به خود می‌بیند، چشمه‌ های آب گرم آن است. این چشمه‌ ها که علاوه‌ بر رامسر در مناطق اطراف آن، نظیر جواهرده، قرار دارند، به چشمه‌های گوگردی گازدار معروف هستند و خاصیت طبی و درمانی دارند.

۱۳. تله کابین رامسر از دیگر جاذبه‌ های این منطقه است. این تله کابین ۲ کیلومتری از کنار سواحل خزر تا ارتفاعات کوه «ایلمیلی» امتداد دارد.

رامسر

۱۴. این شهر هیچ اتصالی به راه‌آهن سراسری ایران ندارد و نزدیک‌ ترین ایستگاه راه‌آهن به این منطقه، ایستگاه قائم شهر است. از طرفی فرودگاه رامسر در اوایل قرن ۱۴ شمسی تاسیس شد.

۱۵. در انتها جالب است بدانید که این شهر با شهر شیراز پیمان خواهرخواندگی دارد.



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *