تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ارمنستان

نگارخانه ملی ارمنستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

نگارخانه ملی ارمنستان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ارمنستان یکی از جاذبه های بسیار زیبای این کشور پر از جاذبه های گردشگری یعنی نگارخانه ملی را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

نگارخانه ملی ارمنستان یکی از موزه های هنری بسیار زیبای این کشور است که در شهر ایروان واقع شده است. این موزه در میدان جمهوری ایروان قرار دارد و در سال 1921 میلادی تاسیس گردیده است. این نگارخانه در سال 2005 میلادی 65 هزار بازدیدکننده داشته است.

میدان جمهوری شهر ایروان میزبان یکی از جذاب ترین گالری های هنر برای علاقمندان به این عرصه است، نگارخانه ملی ارمنستان با 25000 آیتم برتر از هنرهای نقاشی ارمنی و اروپایی در سال 1921 تاسیس گردید. این نگارخانه افتخار میزبانی از آثاری ماندگار از هنرمندانی شهیر نظیر مارک شاگال، هوهاتس آیوازوفسکی، میناس آوتیسیان، ماردیروس ساریان، هاروتیون گالنتس را داراست. می توان از نگارخانه ملی ارمنستان به عنوان یکی از بزرگترین گالری ها در کشورهای مشترک المنافع نام برد، جاییکه میزبان بزرگترین کلکسیون نقاشی ارمنی در دنیا می باشد. این گالری به عنوان یکی از غنی ترین موزه های جهان آیتم هایی برتر از کلکسیون های ارمنی، اروپای غربی و هنرهای روسی را در دل خود جای داده. در سال 1922 آثاری ارزشمند از موزه ارمیتاژ در سن پترزبورگ و نگارخانه ترتیاکوف در مسکو به این موزه تازه تاسیس منتقل گردیدند. کلیسای جامع اچمپادزین مجموعه ای غنی از هنرهای ارمنی متعلق به قرن های هفدهم و هجدهم را به عنوان پیشکش به این نگارخانه اعطا نمود. این موزه امروزه در ساختمان هشت طبفه ای گسترانیده شده و به چهار قسمت هنرهای تجسمی ارمنی، هنرهای تجسمی خارجی، هنرهای تجسمی روسی و هنرهای ترئینی- کاربردی تقسیم خواهد شد. قسمت هنر روسی کارهایی جذاب از نقاشانی معروف نظیر رپین، کاندینسکی و شاگال را در دل خود جای داده است. در قسمت هنر خارجی شاهد تابلوهایی زیبا از هنرمندان معروف ایتالیایی، فرانسوی و هلندی خواهید بود، هنرمندانی شهیر نظیر گروز، روسو و مونیچلی. قسمت بزرگی از آثار نمایشی موجود در این موزه متعلق به نمونه های هنر ارمنی است. قسمتی که شاخه هایی از هنر خود ملی، نقاشی و مجسمه سازی این سرزمین را در دل خود جای داده و میزبان آثار هنرمندان برجسته این سرزمین نظیر هووناتانیان، آیوازووسکی، سایان، ادگار شاهین و سورنیان می باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

نگارخانه ملی ارمنستان
نگارخانه ملی ارمنستان

ساعت کاری: علاقمندان می توانند در روزهای سه شنبه تا شنبه از ساعت 11 تا 17:30 (آخرین پذیرش در ساعت 17) و در روزهای یکشنبه از ساعت 11 تا 17 (آخرین پذیرش در ساعت 16:15) از این موزه دیدن نمایید. لطفا توجه داشته باشید نگارخانه ملی ارمنستان در روزهای دوشنبه تعطیل خواهد بود.

هزینه: هزینه بازدید از این موزه برای بزرگسالان 800 درام و برای دانش آموزان، دانشجویان و مستمری بگیران 300 درام خواهد بود. بازدید از موزه برای کودکان زیر 7 سال، دانشجویان رشته هنر، اعضای اتحادیه هنرمندان، افراد معلول، کارکنان موزه، هیئت نمایندگان و مستخدمین رایگان خواهد بود. لطفا توجه داشته باشید ورود به موزه برای تمام بازدیدکنندگان در آخرین شنبه هر ماه رایگان می باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *