تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
خراسان رضوی, مشهد

آشنایی با هتل تاریخی پارس در مشهد | Pars Historic Hotel 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

هتل تاریخی پارس مشهد

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با یکی از قدیمی ترین هتل های ایران یعنی هتل تاریخی پارس در مشهد آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

هتل تاریخی پارس در محله ده دی شهر مشهد و در خیابان امام خمینی واقع شده است. هتل پارس مشهد از هتل‌های قدیمی مشهد می‌باشد. این هتل در سال ۱۳۱۶ هجری توسط یک معمار روس به سبک هتل‌های غرب ساخته شده و تا امروز از مهمانان پذیرایی می‌کند. تزئینات نمای اضلاع جانبی هتل پارس مشهد آجرکاری و نقش برجسته‌های اجرا شده با خمیر آجر پخته ساخته شده است. فضای زیر زمین هتل پارس مشهد به چایخانه سنتی تبدیل شده است. در حال حاضر شاید بتوان هتل پارس مشهد را قدیمی ترین هتل فعال ایران دانست.هتل تاریخی پارس مشهد

ساختمان و نمای هتل

پس از گذشت چندین سال، سردر این هتل دستخوش تغییر گشته و نوسازی شده است؛ در طبقه دوم این بنا، پنجره های چوبی قدیم را تغییر داده اند به پنجره های فلزی نوساز که دارای تزئینات نقش برجسته سفالی همراه طرح های دلنشین ایرانی دربردارنده نقش های گیاهی-حیوانی می باشد. ساختمان هتل دارای دودکش های ستونی و ناودان های فلزی می باشد و همچنین یکی از زیبایی های ساختمان هتل نمای کاملا قرینه آن می باشد.

هتل تاریخی پارس مشهد


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در بدنه هتل پارس به دلیل گذشت زمان تعمیرات مختصری صورت گرفته است مانند مرمت نماهای ساختمان؛ عایق پشت بام به دلیل فرسئدگی که دارد باعث نفوذ رطوبت به بدنه و سقف شده است.

این مجتمع یکی از دوازده هتل در محله ده دی مشهد می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند بیمارستان آریا و بازار خیابان جنت (ارگ قدیم) و همچنین بوستان باغ ملی، مهمانسرای جوادالائمه (ع) ارتش، داروخانه دکتر میردامادی، بانک ملی شعبه مرکزی مشهد و مجتمع تجارتی جنت (ارگ) قرار گرفته است.

آدرس هتل: استان خراسان رضوی، مشهد، امام خمینی، امام خمینی 26

هتل تاریخی پارس مشهد


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *