تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

هیومن پارک ☀️ بزرگترین تم پارک خاورمیانه در سنتر دارآباد 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

هیومن پارک تهران

در این مقاله از معرفی مکانهای تفریحی تهران تصمیم گرفتیم تا شما را با هیومن پارک که بزرگترین تم پارک خاورمیانه می باشد آشنا کنیم. پس اگر دوست دارید سفری به بدن انسان داشته باشید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید.

مجموعه هیومن پارک یا تم پارک بدن انسان که به عنوان اولین نمونه از نوع خود در ایران و خاورمیانه و سومین نمونه در دنیا در منطقه دارآباد تهران احداث شده است، در این تم پارک مولاژ بسیار بزرگی از اندام­های درونی و بیرونی بدن انسان ساخته شده و بازدید کنندگان با ورود به آن علاوه بر تماشای اندام­ها در ابعاد بزرگ، به وسیله کارشناسان علمی مجموعه و نیز و تابلوهای گرافیکی جذاب با عملکرد و مهم­ترین بیماری­های بدن خود آشنا می‌شوند.

استفاده از تکنولوژی­های پیشرفته­ای هم­چون ویدئومپینگ و هولوگرام­های چند بعدی نیز از دیگر جذابیت­های هیومن پارک است. علاوه بر بخش­های اصلی، کافه رستوران، کافی شاپ، گیفت شاپ و استودیو عکاسی نیز از دیگر امکانات رفاهی این هیومن پارک هستند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

هیومن پارک تهران

به هنگام بازدید از هیومن پارک اصلاً احساس خستگی نخواهید کرد زیرا علاوه بر کودکتان شما هم می‌توانید اطلاعات جدید یا گسترده‌تری را راجع به بدن انسان فرا بگیرید. جالب است بدانید محتوای علمی و جزئیات فیزیکی هر تکه از اعضای بدن در این تم پارک زیر نظر کارشناسان و متخصصان ساخته شده و از لحاظ بصری سعی شده که به شکلی باشد که محیطی زیبا و مفرح را برای بازدید کنندگان به ارمغان بیاورد.

هیومن پارک تهران

مسیر بازدید از هیومن پارک

در بازدید از هیومن پارک ابتدا فیلمی با موضوع دوره جنینی و تولد انسان و شکل‌گیری آفرینش و شگفتی‌های هستی به نمایش درمی‌آید و راهنما روی آن توضیح می‌دهد. این فیلم برای کمک به آماده شدن ذهن بازدیدکنندگان، مخصوصا کودکان، با فضای پارک آماده شده است و باعث می‌شود درک بهتری نسبت به آنچه قرار است ببینید داشته باشید.

پس از مشاهده فیلم، وارد بدن انسان می‌شوید؛ در ادامه این ماجراجویی همچنان یک راهنما همراه شما خواهد بود تا راجع به قسمت‌های مختلفی که از آن بازدید می‌کنید برای شما توضیح دهد. اکثر راهنماهای هیومن پارک تهران دارای تحصیلات مرتبط با زیست‌شناسی و فیزیولوژی هستند و اطلاعات خوبی را در صورت داشتن پرسش‌های اضافه به شما می‌دهند.

سفر اسرارآمیز شما در بدن از گوش و معرفی و آشنایی با مکانیسم شنوایی آغاز می‌شود؛ پس از گوش وارد مغز می‌شوید و سپس ساختمان چشم را با جزئیات بسیار خوبی خواهید دید. اکنون نوبت بازدید از دهان و دندان‌هاست همان‌طور که در داخل ماکت دهان و بر روی دندان‌های بزرگ نشسته‌اید، راهنما سازوکار این اندام را برایتان شرح می‌دهد. پس از دهان از نای، قفسه سینه، رگ‌های خونی، قلب، کلیه، کبد، و معده می‌گذرید و درنهایت از روده‌ها خارج می‌شوید.

هیومن پارک تهران

شاید هیجان‌انگیزترین اندام ساخته‌شده در هیومن پارک قلب باشد، ماکت قلب برخلاف ماکت سایر اندام‌ها قابل لمس‌کردن و دست‌زدن نیست. در این اندام با پخش صدای تپش قلب و نبض و جریان خون در رگ‌ها و دیدن نمای ۳۶۰ درجه آن، حس واقعی بودن به شما منتقل می‌شود. آن‌قدر واقعی که شاید بتوانید خود را جای یک گلبول قرمز یا پلاکت خون تصور کنید!

البته قسمت‌ های دیگر هیومن پارک هم بسیار طبیعی ساخته شده‌اند. برای مثال هنگامی که وارد بینی می‌شوید با لمس مویرگ‌های داخل بینی مکانیسم عطسه رخ می‌دهد یا زمانی که از معده برمی‌گردید استفراغ رخ می‌دهد.

هیومن پارک تهران

کافی شاپی با نام دکتر لند

دکتر لند را می‌توان یکی دیگر از جذابیت‌ها و جاذبه‌های دیدنی هیومن پارک به شمار آورد. این فضا که با تم بیمارستان دیزاین شده کافی شاپی است که برای استراحت و رفع خستگی می‌توانید از آن استفاده کنید. دکتر لند برای بچه‌ها نیز فکر دیگری جز نشستن سراغ دارد.

کودکان در بدو ورود به این کافی شاپ می‌بایست روپوش دکتر یا جراحی بپوشند و مشغول مداوای مریض‌ها و بیمارهای ماکتی شوند. در این مکان تمام لوازم مورد نیاز پزشکی به شکلی که استفاده از آن برای کودک مانعی نداشته باشد موجود بوده و بازدید کنندگان می‌توانند از آن‌ها برای مداوای بیمارها استفاده کنند.

هیومن پارک تهران

در این بین که کودکتان در فضایی امن و نزدیک به خودتان مشغول بازی و مداوا است می‌توانید دقایقی را روی صندلی‌ های این کافی شاپ بنشینید و همان‌ طور که لیوان قهوه در دستانتان است به بیرون پنجره چشم بدوزید. با توجه به موقعیت مکانی هیومن پارک و قرار گیری آن در منطقه دارآباد؛ تهران زیر پای شماست. خوب است بدانید دکتر لند در طبقه دوم تم پارک بدن انسان واقع شده و ویویی بسیار زیبا از شهر تهران را مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد.

 هزینه بلیط و  دسترسی

امکانات مجموعه :  کافه رستوران ، کافی شاپ ، گیفت شاپ ، استودیو عکاسی ، جای پارک مناسب

آدرس: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه

تلفن رزرو مجموعه : 24557-021 (در تایم اداری)

تلفن پشتیبانی:  22829990  الی 94

 وب سایت مجموعه  www.iran-fun.ir

ساعات کار مجموعه : شنبه تا چهارشنبه 11 صبح تا 21 شب، پنجشنبه جمعه و روزهای تعطیل 10 صبح تا 22 شب

هزینه بلیط : 109 هزار تومان (برای سه سال به بالا) | مناسب برای تمام سنین در خانواده

جهت خرید بلیط هیومن پارک تا 35 درصد تخفیف وارد لین زیر شوید

خرید اینترنتی

راه های دسترسی به مجموعه : اتوبوس واحد : خط رسالت /نیاوران   ،  مترو نوبنیاد  ( تاکسی خطی آجودانیه ) ، وسیله شخصی


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *