تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

ورزش زوربینگ نیوزیلند 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

زوربینگ نیوزیلند

در این مقاله از معرفی ورزش های معروف و جاذبه های کشور نیوزیلند قصد داریم شما را با ورزش محبوب زوربینگ آشنا کنیم. با تاپ تراول همراه باشید…

زوربینگ (Zorbing) یکی از بازی های مفرح است که در آن افراد به دورن یک کره شفاف از جنس PVC به نام زورب(Zorb) می روند و از ارتفاع های بلند به سوی پایین می غلتند. زوربینگ اصولاً بر روی یک شیب ملایم صورت می گیرد اما دیده شده که برای کنترل بیشتر سواران زروب آن را بر روی یک سطح صاف نیز انجام دهند.

برای انجام این بازی اگر تپه ای نباشد رمپ هایی را ساخته اند که بازی را آنجا انجام دهند زوربینگ به طور کلی بر روی یک شیب ملایم اجرا خواهد شد، اما همچنین می تواند روی یک سطح سطح انجام شود، که امکان کنترل بیشتر سواران را فراهم می کند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر بخوانید:

زوربینگ Zorbing در اصل شکل متفاوتی از تجربه ای ماجراجویانه و هیجان انگیز در ورزش است و طرفداران خاص خودش را دارد. شما در زوربینگ توپ های بسیار بزرگی را می بینید که در دشت یا میان آب بدون کنترل و هدایتگر در حال حرکت اند و ورزشکار درون آن واقع شده است و همراه با توپ غلت می خورد و به این طرف و آن طرف سرخوشانه پرت می شوند.

ورزش زوربینگ نیوزیلند
ورزش زوربینگ نیوزیلند

زوربینگ انواع گوناگونی دارد که مهم ترین شکل آن به لحاظ مکان اجرای آن، در دریا ( آب ) و در دشت ها و سطوح صاف و شیبدار ( خشکی ) می باشند. وسیله ی اصلی و در اصل تنها ابزار این تفریح و ورزش مهیج فقط یک توپ مخصوص بزرگ است. که در ظرفیت های یک نفره و چند نفره ساخته شده اند. جنس و ظاهر این توپ ها پلاستیکی و شفاف است به گونه ای که داخل توپ و ورزشکار درون آن را به راحتی خواهید دید. این توپ ها عموما چند لایه بوده که لایه ی درونی آنها با داشتن مقداری آب نقش ضربه گیر را داشته و همچنین مشکل گرمای درون توپ را برای فرد یا افرادی که داخل آن قرار دارند تا حدی حل می کند.

به طور کلی اجزای تشکیل دهنده ی توپ های ورزش زوربینگ ابتدا توپ هایی کوچک با لایه های محافظ و لایه های هوا می باشند که درون توپ بزرگ تری قرار می گیرند و روی زمین غلت می خورند.

امروزه با گسترش و اضافه کرده شدن علاقه مندان این تفریح مهیج مسابقاتی نیز برای این علاثه مندان در نظر گرفته گردیده است.

ورزش زوربینگ نیوزیلند
ورزش زوربینگ نیوزیلند

قوانین بازی

افراد برای نحوه ی انجام این ورزش یا تفریح ابتدا می توانند انتخاب کنند تک نفره آن را انجام دهند یا چند نفره و سپس بنا به میل شان توپی با ظرفیت مناسب انتخاب کنند. در حین آن افراد دو حالت را نیز می توانند انتحاب کنند. اینکه درون توپ به طور معلق و آزاد قرار گیرند، و یا به طور بسته و بدون حرکت. معمولا زوربینگ در خشکی در مناطقی صورت می گیرد که دارای تپه ها و پستی بلندی های صاف و یک دست هستند. و زوربینگ های آبی نیز در دریا ها یا استخر های بزرگ صورت می گیرد.

روزبینگ هم دسته بندی بزرگسال دارد و هم با اختصاص دادن و ایجاد شرایطی امکان استفاده ی کودکان را نیز فراهم نموده است.

تاریخچه ی زوربینگ

ورزش زوربینگ Zorbing نخستین بار به وسیله ی دو نفر به نام های “دیوید آکرز“ و ” آندرو آکرز ” و در نیوزلند اختراع شد و سپس آوازه ی آن رفته رفته به سایر نقاط دنیا هم رسید. و امروزه در ایران هم طرفدارانش را پیدا نموده است. و در صدد احداث مکان هایی برای اختصاص دادن به آن هستند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *