تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی, رپورتاژ آگهی

وضعیت مسکن در سه محله پونک ، نارمک و تهران‌ پارس چگونه است؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

وضعیت مسکن در سه محله پونک ، نارمک و تهران‌ پارس

در این مقاله قصد داریم وضیت مسکن در سه محله پونک , نارمک و تهران پارس در پایتخت ایران از لحاظ قیمت خانه و اجاره بها بررسی کنیم  پس اگر قصد سکونت در این محله ها را دارید تا آخر این مقاله با تاپ تراول همراه باشید.

وضیت مسکن در سه محله پونک , نارمک و تهران پارس
وضیت مسکن در سه محله پونک , نارمک و تهران پارس

تهران دارای محله‌های متنوع با بافت‌های شهری و بومی خود است. بررسی‌ها نشان می‌دهد خرید خانه در تهرانپارس، پونک و اجاره خانه در نارمک آمار بیشتر معاملات ملکی را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل می‌توان گفت این سه محله از منطقه‌های پرطرقدار برای خرید و اجاره ملک هستند. تهرانپارس و نارمک دو محله محبوب در شرق تهران هستند و پونک به عنوان یکی از محله‌های محبوب در غرب تهران، شرایط معاملات بازار مسکن تهران را در دست گرفته‌اند.

تهرانپارس و نارمک به عنوان دو محله قدیمی در شرق تهران، ساکنین خاص خود را دارند. با پیشرفت دسترسی‌های شهری در این دو منطقه، اضافه شدن خطوط مترو  و تاکسی موجب شده تا به محبوبیت این دو محله در شرق تهران افزوده شود. اجاره خانه در نارمک به علت قیمت‌های مناسب ملک در این منطقه روز به روز بیشتر شد و قشر جوان این محله را برای سکونت بیشتر می‌پسندند.

پونک نیز یکی از محله‌های معتبر غرب تهران است، بافت نوساز این منطقه حتی در مناطق بومی نیز مشاهده می‌شود و بسیاری از افراد قدیمی این منطقه با مشارکت در ساخت و ساز شانس خود در سرمایه‌گذاری‌های ملکی را امتحان کرده‌اند. شاید یک زمانی خرید خانه در پونک یک اقدام خطرپذیر محسوب می‌شد اما با رشد بافت شهری در غرب تهران و مهاجرت بسیاری از خانوارهای تهرانی به این منطقه به علت دسترسی‌های خوب، خیابان‌های عریض و فراوانی خدمات شهری موجب شد تا پونک به یکی از محله‌های خوب برای سکونت تبدیل شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

نارمک محله‌ای آرام برای اجاره خانه و سکونت

نارمک در زمان‌های دور، محله‌ای آباد و سرسبز در جنوب شرقی امام‌زاده صالح بود. با پیشرفت شهر‌نشینی و افزایش پایتخت‌نشین‌ها، محله نارمک کم کم بافت شهری خود را پیدا کرد. شروع ساخت و ساز در این محله به پیش از انقلاب اسلامی برمی‌گردد، به همین دلیل اصول شهرسازی در این منطقه به صورت اصولی رعایت شده است.

این محله دارای امکانات رفاهی خوب است و در بزرگ‌ترین میدان این محله که هفت‌حوض نام دارد مجتمع‌های تجاری بزرگ دیده می‌شود. بیشتر ساکنین این محله را قشر فرهنگی و معلم‌ها تشکیل می‌دادند اما با تغییرات شهری بافت این محله نیز کم کم تغییر کرد.

وجود خطوط بی‌آرتی و ایستگاه‌های مترو، رفت و آمد به سراسر تهران را آسان کرده است و دیگر ساکنین شرق برای رفت و آمد به نقاط مختلف تهران دشواری نخواهند داشت. این امر و قیمت مناسب ملک در محله نارمک باعث شد تا افراد بیشتری تمایل به خرید و اجاره خانه در نارمک داشته باشند.

قیمت ملک در محله نارمک نیز در طی سال‌های اخیر با افزایش قیمت مواجه شده است اما با بررسی محله‌های دیگر متوجه می‌شویم، قیمت هر متر مربع برای معاملات ملکی در منطقه نارمک به نسبت محله‌های دیگر تهران متناسب و قابل قبول است. وضعیت اجاره خانه در نارمک مانند خرید و فروش ملک در این منطقه با بازار خوبی روبه‌رو است.

زندگی در غرب تهران با خرید خانه در پونک

محله پونک نیز مانند بسیاری از محله‌های تهران در قدیم شامل باغ‌های بزرگ بوده است. پونک در حال حاضر به یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران معروف است و افراد بسیاری تمایل به خرید خانه در پونک دارند. با رشد جمعیت شهرنشین‌ها و تغییر بافت‌های بومی هر منطقه، بافت بومی منطقه پونک نیز تغییر کرد و ساختمان‌های بلند در این منطقه ساخته شدند.

محله پونک یکی از بهترین منطقه‌های غرب برای سکونت است، امکانات رفاهی این منطقه با مناطق دیگر تهران قابل قیاس نیست. وجود مراکز تجاری بزرگ، مراکز تفریحی، پارک‌های بزرگ، امکانات درمانی و دسترسی به اتوبان‌های بزرگ باعث شد تا پونک روز به روز محبوب‌تر شود و افراد بیشتری تمایل به خرید و اجاره ملک دراین منطقه داشته باشند.

 محله پونک بخش بزرگی از منطقه 5 و بخشی از منطقه 2 تهران را در برمی‌گیرد. دسترسی این مناطق به اتوبان‌های بزرگی نظیر همت، نیایش، یادگار امام و حکیم باعث شد رفت و آمد از محله پونک به تمام نقاط تهران راحت باشد. وجود خطوط تاکسی، مترو و بی‌آرتی نیز بر این مساله تاثیر گذاشت و جمعیت شهرنشینی در پونک افزایش یافت.

وب‌سایت کیلید به عنوان یک مرجع تخصصی در زمینه بازار مسکن اطلاعات جامع و کاملی درمورد این سه منطقه محبوب تهران جمع‌آوری و ارائه کرده است. با بررسی هر منطقه در وب‌سایت کیلید می‌توان از شاخص قیمت مسکن اطلاع پیدا کرد و بهترین گزینه برای خرید یا اجاره ملک در این منطقه‌ها را انتخاب کرد.

محله محبوب تهرانپارس برای زندگی

محله تهرانپارس از منطقه‌های قدیمی تهران است که به مرور با افزایش فروش و خرید خانه در تهرانپارس به محله‌ای پر رفت و آمد تبدیل شده است. تهرانپارس به دو منطقه غربی و شرقی تقسیم شده است که هر دو محله غربی و شرقی از امکانات رفاهی و شهری متناسبی برخوردار هستند. بیشتر افرادی که در محله تهرانپارس زندگی می‌کنند از قدیم ساکن این محله بوده‌اند.

وجود مراکز خرید بزرگ، پارک‌های عمومی، آب و هوای خوب و دسترسی به اتوبان‌های اصلی باعث شده تا این منطقه به یکی از مناطق محبوب تهران برای خرید خانه و اجاره ملک تبدیل شود. امکانات رفاهی در هر دو منطقه تهرانپارس شرقی و غربی به یک اندازه است اما تهرانپارس غربی محله‌ای شلوغ‌تر و پر رفت و آمد‌تر است. اگر زندگی در محله‌های ساکت و آرام را ترجیح می‌دهید خرید یا اجاره ملک در منطقه تهرانپارس شرقی گزینه مناسبی است.

قیمت خانه در این منطقه تقریبا ثابت بوده است اما تغییرات شاخص قیمت ملک در سال‌های اخیر روی منطقه تهرانپارس نیز تاثیر گذاشته است. بیشترین تغییر قیمت مربوط به خانه‌های نوساز است و خانه‌های قدیمی این محله کمتر دچار نوسانات قیمت شده‌اند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *