تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
رپورتاژ آگهی, مقالات آموزشی, مهاجرت و اقامت, ویزا

سیر تا پیاز ویزا و وقت سفارت انگلیس 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

انگلستان یکی از آن کشورهایی‌ست که به سبب سیستم آموزشی عالی و امکانات خوبی که دولت برای شهروندانش تهیه کرده، به یکی از مقاصد رویایی برای مهاجرت تبدیل شده است. به همین دلیل هم تقاضاهای ویزای انگلیس خیلی بیشتر از سایر کشورهاست. طبیعی است زمانی که تقاضا برای ورود به کشور زیاد باشد، سخت‌گیری هم برای صدور ویزا بیشتر شود.

با وجود این‌که شرایط دریافت ویزای انگلیس کمی پیچیده‌تر از سایر کشورهاست، اما غیرممکن نیست. برای دریافت این ویزا کافیست مراحل خاصی را قدم‌به‌قدم پشت سر بگذارید، تا به مهر ویزای این کشور روی پاسپورتتان برسید.

سیر تا پیاز ویزا و وقت سفارت انگلیس

چطور ویزای انگلیس بگیریم؟

اولین و مهم‌ترین قدم برای دریافت ویزای این کشور، مشخص‌کردن هدفتان از سفر است. چون هدف شما از سفر باعث می‌شود که نوع ویزایتان مشخص شود. زمانی که نوع ویزا مشخص شود هم، مدارک لازم باتوجه‌به شرایط هر شخص جمع‌آوری می‌شود تا به سفارت تحویل داده شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مثلاً اگر دانشجو هستید و توانسته‌اید در یکی از دانشگاه‌های کشور انگلستان پذیرش بگیرید، حالا وقتش است که برای ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید. با اگر پیشنهاد کاری خوبی از این کشور برای شما فرستاده شده، باید برای دریافت ویزای کاری انگلستان دست‌به‌کار شوید. یا اگر بخواهید برای گشت و گزار در شهرهای زیبای این کشور مثل لندن اقدام کنید، باید ویزای توریستی انگلیس بگیرید.

برای هر نوع از ویزا، شرایط و جزئیات بی‌شماری وجود دارد که فقط اشخاص باتجربه از ریزودرشت آن باخبر هستند. اگر تابه‌حال این مراحل را طی نکرده‌اید، بهتر است برای جمع‌آوری مدارکتان و طی‌کردن روند دریافت ویزا، از مشاوره کارشناسان آژانس سالیان سفر بهره ببرید. برای این کار می‌توانید از طریق شماره 22020188 با کارشناسان سالیان سفر در ارتباط باشید.

سیر تا پیاز ویزا و وقت سفارت انگلیس

روند دریافت ویزا

خب همان‌طور که گفتیم قدم اول مشخص‌کردن نوع ویزاست. بعد از آن وارد مرحله آماده کردن مدارک خواهید شد که یکی از مهم‌ترین مراحل است. به‌طورکلی مدارکی که برای دریافت ویزای انگلیس آماده می‌کنید به مدارک هویتی، شغلی و مالی تقسیم‌بندی می‌شود. مدارک هویتی شامل مواردی مثل شناسنامه، پاسپورت، عکس پرسنلی زمینه سفید و کارت ملی می‌شود. اما اگر در سفر همسرتان هم همراه شما باشد، باید سند ازدواجتان را هم برای اثبات متأهل بودنتان ارائه کنید. این دقیقاً همان جزئیاتی است که باید برای رعایتش از افراد باتجربه کمک بگیرید.

مدارک شغلی هم گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی و لیست بیمه را شامل می‌شود. اما اگر محصل هستید به‌جای این موارد می‌توانید از گواهی اشتغال به تحصیل و آخرین مدرک تحصیلی‌تان استفاده کنید. مدارک مالی مثل سند خودرو، اسناد ملکی یا اجاره‌نامه و ازاین‌قبیل موارد هم برای اثبات توانایی مالی شما برای سفر به انگلیس ارائه می‌شود. البته باید یک گردش حساب از فعالیت‌های 6 ماه اخیر حساب بانکی‌تان هم برای سفارت ببرید.

همه این مدارک را جمع می‌کنید و برای ترجمه به یک دارالترجمه می‌برید. توجه داشته باشید تنها مدارکی که مهر رسمی دارالترجمه دارند، برای سفارت قابل‌قبول هستند.

حالا که همه چیز مهیاست، نوبت به وقت سفارت می‌رسد. اما همان‌طور که می‌دانید سال‌هاست که سفارت انگلیس در تهران، بنا به دلایل سیاسی فعالیت خودش را متوقف کرده است. با این اوضاع پس چطور باید برای امور ویزا اقدام کنیم؟

سیر تا پیاز ویزا و وقت سفارت انگلیس

دریافت وقت سفارت انگلیس

خوشبختانه سفارت انگلیس مرحله وقت سفارت را به صورت آنلاین و از طریق سایت برای متقاضیان ایرانی، انجام می‌دهد. اما زمانی که حجم درخواست‌ها زیاد است، ترافیکی که به سایت سفارت انگلیس وارد می‌شود هم زیاد است. در نتیجه دریافت وقت سفارت انگلیس از طریق سایت هم، کار هر کسی نیست. اینجاست که باز هم به کمک افراد باتجربه نیاز پیدا می‌کنید.

در روز مشخص شده به عنوان وقت سفارتتان، باید تمام مدارکی که آماده کرده بودید را برای سفارت ببرید. در همین روز هم مراحل انگشت‌نگاری و ثبت مشخصات بیومتریک شما انجام می‌شود. بعد از این مرحله نوبت به انتظار کشیدن می‌رسد. شما باید منتظر بمانید تا سفارت از طریق ایمیل، ویزا شدن یا ریجکت شدنتان را به شما اطلاع دهد. هر کدام از این ایمیل‌ها را که دریافت کنید، باز هم باید وارد مرحله دیگری شوید.

پیکاپ ویزا یا رفع ریجکتی

اگر با درخواست ویزای شما موافقت شود، باید برای پیکاپ ویزای انگلیس اقدام کنید. برای این کار باید پاسپورتتان را به سفارت انگلیس برسانید. یعنی یک بار دیگر باید به کشورهای همسایه ایران سفر کنید تا مهر ویزا در پاسپورتتان درج شود. این سفر برای خیلی‌ها هزینه زیادی به همراه دارد، چه از نظر مالی و چه از نظر زمانی که برای این کار باید صرف شود، سفر خوش‌آیندی نیست. پیکاپ ویزا انگلیس در این شرایط به داد متقاضیان ویزا می‌رسد.

برای این کار به شخصی مطمئن وکالت می‌دهید که به نیابت از شما پاسپورتتان را به سفارت ببرد و با مهر ویزا به شما تحویل بدهد. به‌این‌ترتیب با هزینه کمتر ویزایتان را دریافت می‌کنید.

اما اگر ایمیلتان حامل خبر بد ریجکت شدن باشد باید چه‌کار کنید؟ در این مورد باید تمام مواردی که در ایمیل گفته شده، رعایت کنید. معمولاً در ایمیل حاوی پیام ریجکتی، دلیل آن هم ذکر می‌شود. پس اگر بتوانید این دلیل را تا تاریخی که گفته شده رفع کنید، بعد از اعلام رفع ریجکتی احتمال این که با درخواستتان موافقت شود خیلی بالا می‌رود. پس ناامید نشوید و تمام تلاشتان را بکنید.

قبل از اقدام برای سفر یا مهاجرت به انگلستان، حتماً در مورد زندگی در این کشور به خوبی تحقیق کنید تا بتوانید بهترین تصمیم‌ها را بگیرید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. رضا

    مرسی عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *