تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مهاجرت و اقامت, ویزا

چکیده نکات ویزای استارت‌آپ کانادا در سال ۲۰۲۳ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

نکات ویزای استارت‌آپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور است. البته افراد متقاضی باید شرایطی مانند حداقل سرمایه مورد نیاز، بیزنس پلن برای مهاجرت به کانادا، مهارت زبان و … را داشته باشند. در این مقاله، به مهم‌ترین اطلاعات و نکات درباره ویزای استارت‌ آپ کانادا در سال 2023 پرداخته شده است. با ما همراه باشید.

نکات ویزای استارت‌آپ کاناداویزای استارت‌آپ کانادا برای کارآفرینان مهاجر

برنامه ویزای استارت‌آپ کانادا (SUV که به‌طور رسمی به‌عنوان کلاس استارت‌آپ کانادا شناخته می‌شود) برای جذب کارآفرینان خارجی واجد شرایط و نوآور در راستای ایجاد مشاغل جدید و کارآمد در کانادا طراحی شده است.

این برنامه درواقع برای کارآفرینان بااستعداد است که حداقل سرمایه را نیز قبل از جذب و تایید سرمایه‌گذاران کانادایی داشته باشند.

به طو ر کلی، چه در سال‌های قبل و چه در سال 2023 اغلب پیشنهادهایی به‌عنوان استارت‌آپ پذیرفته می‌شوند که ویژگی‌های زیر را داشته باشند:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • اقتصاد کانادا را تحریک کنند و به پیشرفت آن کمک کنند.
  • در مقیاس جهانی رقابت داشته باشند.
  • برای کانادایی‌ها شغل جدید و مناسب ایجاد کنند.

ویزای استارت‌آپ در سال 2023 نیز مانند سال‌های قبل، به صاحبان مشاغل خارجی و خانواده‌های آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند که بعد از مدتی می‌تواند به شهروندی منجر شود.

کارآفرینان خارجی که برای برنامه ویزای استارت‌آپ درخواست داده‌اند، واجد شرایط دریافت مجوز کار موقت هستند که توسط سرمایه‌گذار تعیین‌شده مستقر در کانادا حمایت می‌شود. این شرایط این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا برای شروع کسب‌وکار خود حتی قبل از اخذ اقامت دائم به کانادا سفر کنند.

برای واجد شرایط بودن برای درخواست برنامه ویزای استارت‌آپ، متقاضیان باید قبلا کسب‌وکار خود را ایجاد کنند و تعهدات خود را از یک سازمان سرمایه‌گذاری تجاری یا انکوباتور کانادایی مشخص کرده باشند.

نکات ویزای استارت‌آپ کانادا

مراحل اخذ ویزای استارت‌آپ کانادا در سال 2023

چهار شرط اصلی در سال 2023 وجود دارد که متقاضیان کارآفرین برای واجد شرایط بودن جهت اخذ ویزای استارت‌آپ باید رعایت کنند که عبارتند از:

  • یک کسب‌ و کار واجد شرایط

برای در نظر گرفتن یک کسب‌وکار واجد شرایط، متقاضیان کارآفرین باید کسب‌وکاری ایجاد کرده باشند که در آن هر متقاضی مهاجرت، حداقل 10 درصد از حق رأی مربوط به تمام سهام شرکت را داشته باشد. همچنین در صورت تمایل به کار شراکتی حداکثر 5 متقاضی می‌توانند با هم به‌عنوان مالک یک کسب‌وکار واحد درخواست دهند. به علاوه، متقاضیان و سازمان تعیین شده باید به‌طور مشترک بیش از 50 درصد از کل حق رأی در کسب‌وکار را داشته باشند.

  • ثبت کسب‌ و کار در کانادا

به‌منظور تضمین اقامت دائم از طریق برنامه ویزای استارت‌آپ، متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که کسب‌وکارشان از طریق مدیریت فعال کارآفرینان خارجی، در داخل کانادا ثبت می‌شود.

  • اخذ تأییدیه از یک سازمان سرمایه‌گذار تعیین شده در کانادا

قبل از درخواست برای برنامه ویزای استارت‌آپ، کارآفرینان خارجی به حمایت یک سازمان کانادایی مشخص برای سرمایه‌گذاری روی طرح استارت‌آپ خود نیاز دارند. سازمان کانادایی باید سازمانی باشد که توسط دولت کانادا برای شرکت در برنامه ویزای استارتاپ کارآفرین تعیین شده باشد.

این سازمان‌های تعیین شده به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

  1. گروه‌های سرمایه‌گذار کمک‌کننده

شما باید یک یا چند سرمایه‌گذار را به این گروه‌ها متصل کنید تا با سرمایه‌گذاری حداقل 75 هزار دلار در کسب‌وکار واجد شرایط موافقت کنند.

  1. صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر

شما باید حداقل موافقت یکی از این گروه‌ها را دریافت کنید تا با سرمایه‌گذاری حداقل 200 هزار دلار کانادا در کسب‌وکار واجد شرایط موافقت کنند.

  1. انکوباتورهای تجاری

شما باید در یکی از این برنامه‌ها پذیرفته شوید تا تضمین کنند که بعد از ورود به کانادا و شروع کار از طرح شما حمایت مالی انجام می‌دهند.

بنابراین، مرحله اول متقاعد کردن یکی از این گروه‌ها یا صندوق‌های تعیین‌شده است که مشخص شود ایده کسب‌وکار شما ارزش سرمایه‌گذاری در کانادا را دارد. توجه داشته باشید که گروه‌ها یا صندوق‌های مختلف، فرآیندها و اسناد مورد نیاز متفاوتی دارند و هر کدام بسته به اهداف خود ترجیح می‌دهند در انواع خاصی از مشاغل سرمایه‌گذاری کنند.

  • مدرک زبان

امکان اخذ ویزای استارت‌آپ در سال 2023 نیز مانند سال‌های گذشته بدون مدرک زبان وجود ندارد. بنابراین همه متقاضیان برنامه ویزای استارت‌آپ باید بتوانند بر یکی از زبان‌های رسمی کانادا، یعنی انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشند و نمرات آزمون‌های زبان تائید شده توسط کانادا را هنگام درخواست خود ارائه دهند.

توجه داشته باشید که نتایج آزمون زبان تنها 2 سال اعتبار دارد، اما اگر بتوانید شهروندی کانادا را کسب کنید دیگر نیاز به امتحان مجدد نیست. در جدول زیر آزمون‌های زبان تائید شده توسط کانادا آمده است:

آزمون‌های تائید شده برای زبان انگلیسی آزمون‌های تائید شده برای زبان فرانسوی
آیلتس (آزمون جنرال) TEF
CELPIP (تست عمومی) TCF
  • سرمایه کافی

یکی از مهم‌ ترین نکات ویزای استارتاپ کانادا در سال 2023 مانند سنوات گذشته اثبات تمکن مالی است. شما باید با مدارک مشخص نشان دهید که می‌توانید به‌ محض ورود به این کشور از خود و اعضای خانواده حمایت مالی داشته باشید؛ چراکه دولت کانادا هیچ‌ گونه حمایت مالی برای مهاجران ویزای استارت‌آپ را ارائه نمی‌کند.

مقدار پولی که متقاضیان باید برای حمایت از خانواده خود کنار بگذارند به اندازه خانواده بستگی دارد که در جدول زیر آورده شده است:

تعداد اعضای خانواده وجوه مورد نیاز (به دلار کانادا)
1 (متقاضی تک) 12,960
2 16,135
3 19,836
4 24,083
5 27,315
6 30,806
7 34,299
به ازای هر عضو دیگر خانواده 3492 دلار اضافه کنید

با این ‌حال، دولت کانادا به متقاضیان توصیه می‌کند تا جایی که ممکن است هنگام ورود به کانادا پول بیاورند. زیرا معمولاً کسب‌وکارها یک‌شبه پول در نمی‌آورند و متقاضیان برای یافتن مکانی برای زندگی و پرداخت هزینه‌های زندگی خانواده خود تا آن زمان به پول نیاز دارند.

توجه داشته باشید که وقتی به کانادا می‌آیید، اگر بیش از 10 هزار دلار CAN حمل می‌کنید، باید هنگام ورود به یک مقام کانادایی بگویید. در غیر این صورت ممکن است جریمه شوید و وجوه شما را ضبط کنند.

چرا لازم است برای مهاجرت به کانادا وکیل داشته باشم؟ اینجا بخوانید.

فرآیند درخواست ویزای استارت‌ آپ کانادا در سال 2023

اگر متقاضی تمام شرایط را داشته باشد، آماده درخواست خواهد بود. ابتدا باید فرم درخواست را در سایت سفارت کانادا پر و چک لیست مدارک را تکمیل کنید. در مرحله بعد، باید هزینه درخواست خود را پرداخت کنید. هزینه‌های درخواست شامل هزینه‌های پردازش برای متقاضی و هرکسی که در درخواست وی گنجانده شده است، هزینه حق اقامت دائم و هزینه‌های شخص ثالث شامل هزینه‌های معاینات پزشکی، گواهی‌های پلیس و آزمون زبان است. سپس متقاضی باید درخواست خود را ارسال کند.

پس از تکمیل فرآیند درخواست و ارسال آن توسط متقاضی، یا تایید می‌شود یا در صورت ناقص یا اشتباه بودن، بدون رسیدگی به او بازگردانده می‌شود.

هنگامی‌که درخواست تکمیل‌شده برای پردازش پذیرفته شد، اداره مرکزی پذیرش مهاجرت یا اداره پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) با متقاضی تماس می‌گیرد و به او می‌گوید که در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهد.

در این بین کمک گرفتن از وکیل ویزای استارتاپ کانادا که به کلیه قوانین روز کانادا آگاهی داشته باشد و توانایی یاری در انجام امور اداری با کمترین ریسک را دارد، مطمئنا باعث پیشرفت هر چه سریعتر و موفقیت ویزای استارتاپ کانادا می شود.

پروسه دریافت ویزای استارت‌ آپ کانادا در 2023 چقدر طول می‌کشد؟

اگر یک کارآفرین یک پروژه کسب‌وکار قابل تایید داشته باشد، حدود 4 تا 6 ماه طول می‌کشد تا گواهی تعهد یا نامه پشتیبانی از یک نهاد تعیین شده را دریافت کند. پس از دریافت نامه پشتیبانی، می‌توان درخواست اقامت دائم و ویزا را ارسال کرد. نهایی کردن درخواست برای صدور ویزا تقریباً 18 ماه طول می‌کشد.

هزینه‌ های ویزای استارت آپ کانادا در سال 2023

از دیگر نکات ویزای استارت‌آپ کانادا در سال 2023 که باید به آن توجه داشته باشید هزینه این نوع ویزا است. هزینه‌های برنامه ویزای استارت‌آپ در کانادا در سال 2023 بین 165730 تا 300000 دلار کانادا بسته به عوامل مختلف مانند نوع طرح، ابزار مورد نیاز برای اجرای آن، تعداد نیروی مورد نیاز و … متغیر است. به همین دلیل برنامه ویزای استارت‌آپ برای کارآفرینانی که به سرمایه مناسب برای سرمایه‌گذاری روی طرح خود در کانادا دسترسی ندارند، مناسب نیست.

نحوه دریافت نامه پشتیبانی برای برنامه ویزای استارت‌ آپ کانادا در سال 2023

دریافت نامه پشتیبانی از یک سازمان مشخص شده کانادایی، سختی‌های خاص خودش را دارد؛ چراکه باید نشان دهید استارت‌آپ شما اعتبار بازار قوی یا درآمد قابل مقیاس‌پذیری نسبت به سایر کسب‌وکارهای مشابه در جهان را دارد.

برای دریافت نامه پشتیبانی از یک سازمان تعیین شده، می‌توانید مراحل کلیدی زیر را دنبال کنید:

  • مرحله 1: Pitch Deck (مفهوم تجاری) یا یک طرح تجاری مکتوب دقیق و کامل برای ایده خود آماده کنید.
  • مرحله 2: درخواست خود را برای بررسی و ارزیابی به یک سازمان تعیین شده ارسال کنید.
  • مرحله 3: بسته به سازمان مورد نظر احتمالا لازم است با آن سازمان به‌صورت آنلاین یا حضوری مصاحبه کنید.
  • مرحله 4: قراردادی را با سازمان تعیین شده امضا کنید.
  • مرحله 5: پرداخت هزینه‌های سازمان تعیین شده را نیز بسته به نوع سازمان و تقاضای آن‌ها باید پرداخت کنید که برای هر سازمان متفاوت است.
  • مرحله 6: نامه پشتیبانی از سازمان (های) تعیین شده را دریافت کنید.

اگر در هر یک از مراحل بالا نیاز به پشتیبانی دارید، لطفاً برای کمک و راهنمایی با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید. ما می‌توانیم بسته به شرایط، شما را به افراد و منابع مناسبی که می‌توانند در فرآیند مهاجرت به شما کمک کنند، وصل کنیم.

سخن آخر

ویزای استارت‌اپ کانادا اگرچه یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور است، اما نیاز به وجود شرایطی دارد که در این مقاله به‌طور خلاصه به آنها اشاره شد. اگر شما نیز فکر می‌کنید شرایط مهاجرت از این طریق را دارید می‌توانید راهنمایی‌ها و مشاوره کامل را از کارشناسان ما به‌طور کامل دریافت و در سریع‌ترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *