تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
رپورتاژ آگهی

شرایط ویزای تحصیلی سوئد 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

امروزه مهاجرت به منطقه اسکاندیناوی به صورت عام و تحصیل به صورت خاص مورد استقبال افراد زیادی نیز قرار گرفته است. مهاجرت به کشور سوئد همواره ارزش های زیادی را برای افراد متقاضی به ارمغان می آورد. رفاه اجتماعی بالا، ثبات اقتصاد و برخورداری از سیستم های باکیفیت آموزش و پرورش از سایر پهن های مثبتی می باشد که در خصوص مهاجرت به این کشور می بایست مدنظر قرارداد. جمعیت این کشور به میزان بیش از یازده میلیون نفر می باشد. بزرگترین شهر کشور سوئد، استکهلم می باشد که پایتخت کشور سوئد نیز می باشد. شرایط مهاجرت به سوئد برای شهروندان کشورهای مختلف نیز متغیر می باشد. متقاضیان می بایست در خصوص مهاجرت به این کشور در ابتدا شرایط حاکم بر ویزا را نیز مورد بررسی قرار دهند.

شرایط مهاجرت به کشور سوئد برای شهروندان کشور های انگلیسی زبان و کشورهای اتحادیه اروپای به نسبت سهل تر می باشد و هیچ گونه محدودیتی در خصوص اخذ اقامت و تابعیت نیز وجود ندارد. مهاجرت از طریق تحصیل در دانشگاه های معتبر جهانی کشور سوئد، از سایر مواردی می باشد که هر ساله مورد استقبال افراد متقاضی نیز قرار گرفته است. تحصیل در دانشگاه های این کشور به منظور دوره های تحصیلی عالی و یا تحصیل در دوره های زبان انگلیسی این کشور از سایر برنامه های مهاجرتی محسوب می گردد. میانگین هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور به میزان 8.000 الی 15.000 $ دلار در سال می باشد. مهاجرت از طریق کار به کشور سوئد نیز طرقی می باشد که مورد توجه قرار گرفته است که نیاز به پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما در کشور سوئد می باشد.

ویزای تحصیلی سوئد

اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد به منظور تحصیل در دانشگاه های معتبر جهانی فرصتی ایده آل محسوب می گردد که افراد متقاضی می بایست از این رویه اطلاع کامل داشته باشند. افرادی که تمایل به تحصیل در سوئد و اخذ ویزای تحصیلی سوئد را دارند می بایست در گزینه اول در خصوص ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز اقدام نمایند. سوئد از سایر کشورهایی می باشد که در خصوص صدور ویزای تحصیلی، سخت گیرانه عمل نمی کند و همین مورد به خودی خود باعث استقبال دوجندان از ویزای تحصیلی کشور سوئد در میان افراد شده است. برخورداری از مجوز کاری به منظور پوشش هزینه های زندگی و تا بخشی هزینه های تحصیل از سایر مواردی می باشد که توانسته به ویزای تحصیلی کشور سوئد جذابیت ببخشد. میزان ساعات کار دانشجویی در کشور سوئد به مقدار 20 ساعت در هفته نیز می باشد. رویه سریع الحاق اعضای خانواده به همراه نفر اصلی در کشور سوئد توانسته جذابیت ویزای تحصیلی را در میان افراد متقاضی دوچندان کند. به طور کلی مجوز اقامت به ویزایی گفته می شود که دانشجویان بیش از 3 ماه اقامت و تحصیل به آن نیاز دارند که به دو نوع تقسیم می شود:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • ویزای اقامت کوتاه مدت نوع C
  • ویزای اقامت بلند مدت نوع D

ویزای اقامت نوع C بیش تر برای دوره های کوتاه مدت به میزان کمتر از 3 ماه می باشد که در حال حاضر امکان صدور برای شهروندان ایرانی نیز وجود ندارد. بیشتر دانشجویان نسبت به اخذ ویزای بلند مدت نوع D اقدام می نمایند زیرا شانس صدور ویزای نیز بیشتر می باشد. یکی از اصلی ترین موضوعاتی که در باب ویزا تحصیلی سوئد می بایست مدنظر قرارداد، پرداخت هزینه های تحصیل سال اول به صورت یکجا به حساب دانشگاه مقصد می باشد.

بهترین دانشگاه های سوئد عبارتنداز:

  • دانشگاه استکهلم
  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • دانشگاه چارملز
  • دانشگاه لوند

موضوع فراگیر هزینه های زندگی در کشور سوئد از دیگر مواردی می باشد که می بایست در خصوص مهاجرت و اخذ اقامت مدنظر قرار داد. یکی از اصلی ترین مواردی که در باب هزینه های زندگی در سوئد می بایست به آن اشاره داشت، هزینه های مربوط به بخش مسکن می باشد که به میزان 40% هزینه ها را به خود اختصاص داده است. زندگی در حومه کشور سوئد از هزینه های مقرون به صرفه تری برخوردار می باشد. هزینه های حمل و نقل در کشور سوئد بالا است و همین موضوع باعث استقبال شهروندان از حمل و نقل عمومی نیز شده است. یکی از نکاتی مثبتی که در خصوص هزینه زندگی در سوئد می بایست مدنظر داشت، هزینه های درمانی می باشد. درصد زیادی از این هزینه ها دولتی بوده و به صورت رایگان صورت می پذیرد. در مجموع می توان گفت هزینه زندگی در سوئد به میزان 800 الی 1000 یورو در ماه می باشد. سوئد یکی از کشورهای گران دنیا به شمار می رود که اختلاف هزینه های آن با ایران به میزان 106% بیشتر می باشد. در رتبه بندی گران ترین شهرهای سوئد به ترتیب استکهلم، گوتنبرگ، اوپسالا، مالمو و لوند قرار دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کاردی خبره در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت در اقصی نقاط دنیا مفتخر به راهنمایی متقاضیان در همین باب نیز می باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

3 دیدگاه

  1. کاملیا

    متن کاملی بود

  2. کاملیا

    جالب بود

  3. مجله مهاجرت

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد شرایط ویزای تحصیلی سوئد میشه راهنمایی بفرمایید؟

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *