تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آذربایجان, باکو

پارک آپلند باکو (بام باکو) 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک آپلند باکو (بام باکو)

در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی آذربایجان در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در باکو آشنا کنیم. این جای دیدنی که پارک آپلند یا بام باکو نام دارد یکی از جاهای بسیار منحصر به فرد باکو می باشد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

پارک آپلند در مرتفع ترین نقطه از پایتخت زیبای آذربایجان آرمیده و دارای یکی از زیباترین مناظر شهر و خلیج در زیر پاهایش می باشد. ساکنین باکو و گردشگران اغلب این پارک را برای پیاده روی و تماشای یکی از جذاب ترین چشم اندازهای باکو انتخاب می کنند.

بام باکو در بلندترین نقطه ی باکو قرار دارد. می توانید با استفاده از فونیکولار (قطار کابلی) تا این پارک بروید و یا این مسیر را پیاده روی یا رانندگی کنید، به تماشای نمای پانورامایی پایتخت آذربایجان باکو بپردازید، از فضای آرام و زیبای پارک و چشم اندازی از خط ساحلی دریای کاسپین و از دیدن برج های شعله لذت ببرید و عکسهای به یاد ماندنی بگیرید. این پارک محل مناسبی برای دیدن غروب آفتاب و به علت فاصله ی کوتاه تا شهر، یکی از بهترین مکانها برای وقت گذراندن در کنار اعضای خانواده و دوستان می باشد. همانطور که می دانید باکو به شهر بادها شهرت دارد. به همین دلیل، هنگامی که قصد بازدید از این پارک را داشتید، لباس گرم و کافی به همراه داشته باشید، در غیر این صورت، چند دقیقه بیشتر نمی توانید در این پارک توقف کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
پارک آپلند باکو (بام باکو)
پارک آپلند باکو (بام باکو)

می توان از آپلند به عنوان گوشه ای زیبا از باکو نام برد، مکانی فوق العاده و بسیار جذاب برای بازدیدکنندگان خارجی علی الخصوص مسافرینی که برای تماشای بازی های اروپایی به باکو آمده اند.

این پارک توسط قطار کابلی در مسیری 7 تا 8 دقیقه ای از بلوار قابل دسترسی است. علاقمندان می توانند با پیمودن پله های سنگی نیز به آن برسند. پیشنهاد می شود که از بالای میدانی که جایگاه خیابان شهدا و برج های شعله که سمبل مدرن باکوست، به پارک وارد شوید.

مقالات بیشتر بخوانید:

این ورودی از طریق وسایل نقلیه عمومی و تاکسی قابل دسترسی است.

علاقمندان می توانند در این پارک به کمک یک ماشین کابلی به مرتفع ترین نقطه باکو بروند، جاییکه می توانند در آن نقطه نظاره گر یکی از زیباترین چشم اندازهای این شهر درست در زیر پاهایشان باشید.

پارک آپلند باکو (بام باکو)
پارک آپلند باکو (بام باکو)

پارک آپ لند دارای دو زمین تنیس، دو زمین فوتبال، مسیر پیاده روی، و زمین بازی کوچک در پارک، در امتداد زمینی با افشانه های آب که یک پارک آبی کوچک است واقع شده است. این زمین با یک استخر شنا در پارک جایگزین شد که به مدت چند دهه در این پارک بود اما در طی بازسازی سال 1999 این زمین به استخر تبدیل شد. این زمین های افشانه ای باعث شدند تعداد بازدیدکنندگان پارک حدود 412 درصد در سال بعد از افتتاح آن بالا رفتن بیابد، حدود 7500 نفر به در سال از این پارک بازدید می کنند. پارک مکان مهمی برای افراد کم درآمد و مهاجرین جوانی است که فوتبال بازی می کنند و با توجه به “Omaha World-Herald”، این قسمت جدایی ناپذیر موفقیت تیم فوتبال دبیرستان اوماهای جنوبی بود.

به علت نزدیکی مکان قبلی “ASARCO” در اوماها، پارک به عنوان مکانی آلوده به سرب شناسایی شد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *