تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, کردستان

پارک جنگلی امیریه سنندج کجاست ؟ + هرآنچه قبل از بازدید باید بدانید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک جنگلی امیریه

در این مقاله از معرفی جاهای دبدنی سنندج تصمیم گرفتیم تا شما را با پارک امیریه این شهر که به نوعی یکی از پارک های جنگلی سنندج نیز به حساب می آید آشنا کنیم. پس اگر برنامه سفر به شهر کردنشین ایران را دارید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا با این پارک زیبا و محبوب بیشتر آشنا شوید.

پارک جنگلی امیریه در دامنه ی کوه آبیدر یکی از جاهای بسیار دیدنی سنندج محسوب می شود قرار دارد که سالانه تعداد زیادی گردشگر را به سمت خود جذب می کند. در این پارک جنگلی مکان هایی برای کمپینگ مسافرین در نظر گرفته گردیده است و اضافه بر این امکانات سینمای صحرایی و روباز این مجموعه از بزرگترین سینماهای صحرایی جهان محسوب می شود.

امیر نظام گروسی از نامداران کرد در زمان قاجاریه این باغ دلگشا را کاشت و درختان را آباد کرد، سبک معماری این مکان به صورت نیمه پلکانی است و اگر سفر شما در نیمه اول سال باشد می توانید با همراه داشتن لوازم پیک نیک همراه دوستان یا اعضای خانواده لحظات نابی سپری کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
پارک جنگلی امیریه سنندج
پارک جنگلی امیریه سنندج

امیریه یا آبیدر نام پارک جنگلی زیبایی در شهر سنندج است که در پایان خیابانی به همین نام در غرب شهر قرار دارد. این پارک را به علت تراوش فراوان آب آبیدر (آب به در) می خوانند. هوای معتدل، باغ های گوناگون، تپه های سرسبز و چشمه های فراوان آبیدر را تفرجگاهی محبوب نزد مردمان کرد زبان سنندج نموده است.  از امکانات منحصر به فرد آبیدر سینمایی رو باز با گنجایش 10 هزار نفر است که بزرگ ترین سینمای رو باز جهان محسوب می شود. تماشای فیلم های سینمایی که هر شب پخش خواهد شد در یک گردهمایی بزرگ لحظات نابی را برای گردشگران می آفریند. رستوران، کافی شاپ، کمپینگ و نیز هتل جهانگردی سنندج از امکانات رفاهی است که برای گردشگران در نظر گرفته گردیده است. از مکان های گردشگری این پارک می توان کانی سفا، کانی ماماتکه، گویزه کویره، خضر زنده، امیریه، هفت آسیاب و کچک قرآن را نام برد. مناظر منطقه آبیدر از فریبنده ترین تصاویر خلقت است که لحظاتی زیبا توأم با آرامش خاطر را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

پارک جنگلی امیریه سنندج


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *