تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گیلان

پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا | بخشی از جنگلهای هیرکانی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول شما را با پارک جنگلی بی بی یانلو که در 5 کیلومتری شهر آستارا و از دیدنی های این شهر بشمار میرود آشنا خواهیم کرد. پس اگر به دنبال مکانهای دیدنی شهر آستارا میگردید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


پارک جنگلی بی بی یانلو از مکانهای گردشگری در استان گیلان و شهر آستارا می باشد که در اطراف روستای بی‌ بی یانلو قرار دارد.

این پارک جنگلی با یک هزار و ۵۱۲ هکتار وسعت ظرفیت خوبی برای استفاده در امور گردشگری کوهستان و جنگل دارد. پارک جنگلی بی بی یانلو جزو جنگلهای هیرکانی غربی است که در ضلع جنوب غربی شهرستان آستارا واقع شده و فاصله آن تا آستارا 5 کیلومتر بوده و در حاشیه جاده آستارا به اردبیل واقع شده‌ است. پارک مذکور دارای جاذبه‌ های طبیعی زیبا و خاصی می‌باشد که علاوه بر تنوع فراوان رویشگاههای جنگلی و جانوری آن، از نظر ژئومورفولوژی (علم شناسایی اشکال ناهمواریهای زمین) و وجود چندین دره با دامنه‌ های پوشیده از جنگل و یالهای نسبتاً بلند و چندین قله به عنوان سیمای ویژه و بدیع، چشم انداز منحصر به فرد و جالب توجهی را ایجاد کرده‌ است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا

۴۰ هزار هکتار از مساحت شهرستان آستارا را مناطق جنگلی تشکیل می‌دهد که در پارک جنگلی بی بی یانلو انواع گونه‌های جنگلی از قبیل بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، لرگ، خرمندی، داغداغان، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی، شب خسب، ون و بارانک به چشم می‌خورد.

در این پارک جنگلی امکانات کامل برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است. آلاچیق‌ های طرح چوب بسیار زیبا، سکوهای متعدد برای نشستن، سرویس بهداشتی و کباب‌ پز و حتی تاب هم در این پارک وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند.

پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *