تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مازندران

پارک جنگلی سی سنگان، یکی از قدیمی ترین و زیباترین پارک های شمال کشور 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک سی سنگان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی نوشهر تصمیم رفتیم تا شما را با پارک جنگلی سی سنگان که دارای طبیعتی بسیار فوق العاده است آشنا کنیم. پس اگر قصد سفر به شمال ایران را دارید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر با این پارک جنگلی محبوب آشنا شوید.

پارک جنگلی سی سنگان در شهر نوشهر در سال 1344 توسط مهندس سعیدی آشتیانی طراحی و به وجود آمد. این پارک جنگلی علاوه بر اینکه بر جاذبه های گردشگری و توریستی هدف گذاری کرده است همچنین سیاست حفظ و حراست از گونه های نادر و حفاظت شده ی گیاه شمشاد را نیز بصورت جدی دنبال می کند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این پارک جنگلی در 27 کیلومتری جاده نوشهر به نور قرار دارد و از شمال به دریای خزر متصل می شود. این پارک حدود 602 هکتار است و دارای انواع گونه های درختی، درختچه ای خشبی و علفی و جانوری می باشد.

پارک جنگلی سی سنگان یکی از قدیمی ترین و زیباترین پارک های شمالی کشور محسوب می شود. ساحل زیبای دریا، تنوع پوشش گیاهی، وجود امکانات رفاهی و جاده های جنگلی این پارک را به مرکز مهم جذب مسافر در شمال کشور تبدیل کرده است.

پارک جنگلی سی سنگان نوشهر
پارک جنگلی سی سنگان نوشهر

جنگل سیسنگان یک جنگل نمونه و طبیعی از جنگل‌ های جلگه‌ ای شمال ایران است که ترکیب و تنوع گونه‌های درختی آن بسیار جالب توجه میباشد. در این بوستان جنگلی درختان بلوط با قطر بیش از دو متر و همچنین گونه‌های شمشاد و افرا دیده می‌شود. پارک جنگلی سی‌سنگان تنها ذخیره‌گاه بزرگ و منحصر بفرد شمشاد کشور و سطح خاورمیانه است و مساحت قابل توجه و همجوار آن با دریا، به آن زیبایی کم نظیری داده است. در جنگل سی سنگان پستاندارانی چون شوکا، مرال، خرس قهوه‌ای، پلنگ، روباه، گربه جنگلی، گراز و شغال زیست می‌کنند. که البته در اعماق این جنگل زیست می کنند و خطری برای گردشگران که از در ورودی وارد این پارک جنگلی می شوند، ندارند. بوستان جنگلی سی‌ سنگان یکی از بهترین و با ارزش‌ترین بوستان های جنگلی شمال کشور است که بخشی از آن ذخیرگاه و بخش دیگر تفرجگاه در نظر گرفته شده است.

بوستان جنگلی سی سنگان در سال 1344 احداث شد از ساحل دریای خزر تا ارتفاع 50 متری از سطح دریا امتداد دارد. این منطقه دارای آب و هوای مرطوب با زمستان ملایم است و میانگین بارندگی سالانه هزار و صد میلی لیتر میباشد. از شمال به دریای خزر، از جنوب به سلسله جبال البرز، از غرب به روستای توسکاتک و از شرق به روستای صلاح الدین کلا محدود می‌شود. مساحت این پارک در حدود ۶۰۲ هکتار است و زیستگاه انواع گونه‌های درختی، درختچه‌ای خشبی و علفی و جانوری است.

پارک جنگلی سی سنگان نوشهر
پارک جنگلی سی سنگان نوشهر

مقایسه

تنوع گونه‌ای و طبیعی بودن در پارک جنگلی سی‌ سنگان، در مقایسه با پارک جنگلی نور و موارد مشابه بیشتر است و اشکوب‌بندی بالاتری دارد. قسمت جنوبی بوستان جنگلی سی‌سنگان بکرتر است و هیچ نوع مداخله پرورشی و قطع درخت در آن انجام نشده است.

امکانات

امروزه دو مدخل ورودی با پنج نگهبانی، یک اتاق اطلاعات، دو دستگاه واحد مسکونی در این مکان وجود دارد.از جمله امکانات دیگر سی سنگان می توان به فضای کمپینگ، نمازخانه، تالار، کافی شاپ، سفره خانه، رستوران، فروشگاه های متعدد، پلاژ بانوان و آقایان، موج سواری، جت اسکی، پیست اسکیت، دوچرخه سواری، پارک کودک، پارک بادی، پیست اسب سواری، باغ وحش، سنگ نوردی، اسب سواری و پیست ماشین های کنترلی اشاره کرد. همچنین ۱۳ دستگاه سرویس بهداشتی، سکوی آبخوری و ساختمان نمایشگاه دائمی منابع طبیعی در این پارک وجود دارد.

پارک سی سنگان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *