تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
چالوس

پارک جنگلی فین چالوس | Fian Park 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک جنگلی فین

در این مقاله از معرفی بهترین جاهای دیدنی چالوس تصمیم گرفتیم تا شما را با معروفترین و محبوب ترین مکان دیدنی این شهر بنام پارک جنگلی فین که در همه فصول سال گردشگران و طبیعت گردان زیادی برای تفریح به این مکان سفر میکنند آشنا کنیم . پس اگر به دنبال مکانی برای گذراندن یک روز عالی در طبیعت میگردید با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول تا انتهای این مقاله همراه باشید

پارک جنگلی فین

چالوس از شهرهای سرسبز شمالی ایران است که جاذبه‌ های طبیعی بکر و تاریخی متنوعی دارد. این شهر یکی از شهرهای کهن و سرسبز خطه شمال ایران است که هرساله افراد بسیاری برای گذراندن اوقات فراغت خود به آن سفر می‌کنند.این منطقه که به عقیق همیشه سبز شهرت دارد، علاوه بر طبیعت سرسبز و زیبا از نظر تاریخی نیز دارای اهمیت است و به همین دلیل دیدنی‌ های تاریخی متعددی نیز دارد که در ادامه شما را با پارک جنگلی چالوس آشنا خواهیم کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پارک جنگلی فین معروف به پارک جنگلی چالوس در قسمت جنوبی شهر چالوس و در 6 کیلومتری محور اصلی جاده چالوس ـ کرج پس از پلیس راه چالوس واقع شده است.

پل سنگی طلا جو بر روی رودخانه ای که در دل این جنگل می باشد بسته گردیده است و تا سال 1320 نیز باقی مانده بود. در دل جنگلهای انبوه و سر سبز این پارک تالابی پوشیده از نی و گیاهان مردابی که سطح و اطراف آن پوشیده از نیلوفر آبی می باشد، قرار دارد. پیشنهاد می شود برای دیدن زیبایی های این پارک و مرداب کندوچال چالوس اردیبهشت ماه به آنجا سفر نمایید.

این پارک از نظر فیزیوگرافی و توپوگرافی جزئی از آبخیز رودخانه چالوس و یک عرصه جنگلی در حاشیه رودخانه چالوس می باشد. رودخانه چالوس که از کنار این پارک می گذرد قابلیت خاص و جالبی به آن می قسمتد.

پارک جنگلی فین چالوس
پارک جنگلی چالوس

در این پارک، اردوگاهی احداث شده است که کلبه و کومه هایی برای اقامت مسافران دارد. پارک جنگلی چالوس دارای امکانات گوناگونی چون آلاچیق، کلبه، مکان مناسب جهت نصب چادر، رستوران، مغازه های گوناگون و سایر امکانات نظیر میز، نیمکت و جایگاه بازی بچه ها نیز می باشد.

پارک جنگلی چالوس را به این دلیل پارک جنگلی فین می نامند که در حوزه قدیمی جنگل فین قرار دارد که دهکده کوچکی در سال های پیش در جوار آن قرار داشت پل طلاجو در همین نقطه بر روی رودخانه چالوس قرار داشت این پل سنگی تا سال 1320 نیز باقی بود.


مقالات بیشتر بخوانید:


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *