تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مازندران

پارک جنگلی نور ، مازندران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک جنگلی نور ، مازندران

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول به معرفی پارک جنگلی نور ، مازندران خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید.

شمال کشور عزیزمان، میزبان جاذبه های بسیاری است. این خطه از ایران به واسطه سواحل زیبای دریای خزر، چشم اندازهای کم نظیر، جاده های زیبا و امکانات گردشگری نسبتا مناسب، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری به ویژه گردشگری داخلی است. استان مازندران در همین بخش از کشورمان قرار دارد و زیبایی های بسیاری را در خود جای داده است. شهرهای مختلف این استان میزبان گردشگران از راه های دور و نزدیک هستند و خاطراتی خوش را برای آنها می آفرینند. در این استان می توان به سراغ سواحل رفت و در کنار لذت بردن از تماشای رقص امواج، تفریحات آبی مهیج را نیز تجربه کرد. آبشارها و دریاچه ها از دیگر دیدنی هایی هستند که در این دیار وجود دارند و دل از گردشگران می برند. یکی دیگر از جاذبه های مازندران جنگل ها هستند؛ مناطقی که شما را به دنیایی متفاوت می برند و اجازه می دهند در میان درختان سر به فلک کشیده نفسی تازه کنید. پارک های جنگلی نیز فرصتی خوب برای فراموش کردن خستگی ها در اختیارتان قرار می دهند.

معرفی پارک جنگلی نور

در میانه جاده نور به محمود آباد تابلویی وجود دارد که رهگذران را به درون پارک جنگلی نور هدایت می کند؛ جاذبه ای که با عنوان پارک سعیدی آشتیانی نیز شناخته می شود و از نظر کارشناسان با مساحت ۳۶۰۰ هکتار، عنوان بزرگترین پارک جنگلی طبیعی در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. ورودی غربی این پارک در کیلومتر 5 جاده اصلی نور به محمودآباد قرار دارد؛ سردری سنگی با پوشش چوبی که شما را به دنیای دیگری فرا می خواند. به دلیل دسترسی مناسب این پارک به جاده ساحلی نور و نزدیکی آن به شهرهای رستم رود، محمودآباد، نور و آمل پذیرای جمعیت زیادی است و در ایام پیک سفر بسیار شلوغ می شود. پارک جنگلی نور در سال ۱۳۵۱ با همت حسین سعیدی آشتیانی -بنیانگذار پارک‌های جنگلی در ایران- طراحی و ساخته شد. به دلیل نزدیکی این پارک به رستم رود تا چند سال همین نام را بر آن گذاشته بودند؛ اما بعدها عنوان پارک جنگلی نور را بر آن نهادند و امروزه این پارک به نام موسسش نیز خوانده می شود. این پارک جزو آخرین باقیمانده جنگل‌های جلگه‌ای در ایران محسوب می شود و نزدیکی به دریا و چشم اندازهای زیبا از ویژگی های آن به شمار می رود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پارک جنگلی نور ، مازندران

فصل مناسب

شمال ایران و استان مازندران یکی از مقاصد پرطرفدار در بهار و تابستان است؛ اما این خطه در هر فصل دیدنی های خاص خودش را دارد.

  • بهار: در روزهای آغازین سال هنوز این دیار نشانه هایی از زمستان دارد و برودت هوا در آن کاملا ملموس است.
  • تابستان: طبیعت در این زمان به سرسبزترین حالت خود می رسد؛ اما به دلیل بالا بودن میزان تبخیر باید انتظار هوای شرجی را داشته باشید.
  • پاییز: با آمدن پاییز لباسی هزار رنگ بر تن درختان می نشیند و دلربایی طبیعت آغاز می شود. پارک جنگلی نور نیز به چندین رنگ در می آید و قطرات باران پاییزی بر چهره اش می نشیند.
  • زمستان: تن پوش سپید طبیعت بر تنش می نشیند. در این زمان شاید کمتر کسی به شمال ایران برود؛ اما آنها که می روند زیباترین چشم اندازها را می بینند.پارک جنگی نور ، مازندران

تفریحات

 اگر اهل پیاده روی هستید و دوست دارید این کار را در میان طبیعت انجام دهید سری به پارک جنگلی نور بزنید و در فضای دل انگیز آن و در سایه سار درختان سر به فلک کشیده قدم بزنید. در گوشه گوشه این پارک می توانید زیبایی های طبیعت را لمس کنید و از دیدن مناظر لذت ببرید همچنین می توانید در سایه سار درختان حسابی استراحت کنید و خاطراتی خوش بیافرینید.

یکی از نکات جالب توجه در پارک جنگلی نور آن است که به راحتی می توانید به بخش هایی از آن از طریق جاده آسفالته و مناسب دسترسی پیدا کنید. پس اگر از علاقه مندان به رانندگی در جاده های جنگلی هستید می توانید وارد این پارک شوید و از میان درختان سر به فلک کشیده عبود کنید و از مناظر و چشم اندازها حسابی لذت ببرید.

درختان سر به فلک کشیده، جاده زیبا، درختان کهنسال، حلزون های کوچک و … سوژه های خوبی برای عکاسی در این پارک هستند و شما می توانید با ثبت آنها در قاب تصاویر، یادگاری خوبی را با خود به خانه ببرید.

فاصله کم این جنگل با دریا باعث می شود که شما بتوانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم زیبایی های جنگل را ببینید و هم از تماشای دریا لذت ببرید. همچنین در پارک جنگلی نور محلی هایی را می بینید که اسب های شان را آماده کرده اند تا گردشگران بتوانند یک سواری خاطره انگیز را تجربه کنند. دوچرخه سواری هم از جمله فعالیت های پرطرفدار است که می توانید تجربه آن را در پارک جنگلی نور داشته باشید. در این پارک امکان اجاره دوچرخه وجود دارد.

پارک جنگی نور ، مازندران

 امکانات پارک جنگلی نور

در این پارک امکاناتی برای گردشگران تعبیه شده است تا بتوانند برخی نیازهای خود را برطرف کنند. از جمله این امکانات می توان به آلاچیق های متعدد اشاره کرد که مکان خوبی برای برپایی کمپ و پیک نیک هستند. رستوران و قهوه خانه مجموعه نیز تجربه متفاوتی را برای تان خلق می کنند و سرویس بهداشتی و مسجد نیز برای استفاده مسافران وجود دارد.

اقامت

دو شهر محمودآباد و نور دارای ویلاها و هتل ها و مهمانخانه های مختلفی هستند که می توانید برای اقامت بر روی آنها حساب کنید. کمپینگ نیز از دیگر گزینه های پیش روی شماست که می توانید در پارک جنگلی نور آن را برپا کنید. در دل پارک جنگلی نور نیز روستای سیاهکلا وجود دارد که می توانید در آنجا نیز اقامت داشته باشید.

پارک جنگی نور ، مازندران


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. کسب درآمد درمنزل

    سلام به شما مدیر محترم سایت بسیار خوبی دارید
    دوستان اگر میخواهید از اینترنت هم درآمد خوبی داشته باشید پیشنهاد مید م یه سر به سایت فصلی نو بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *