تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مازندران

پارک جنگلی چالدره تنکابن 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک جنگلی چالدره تنکابن

در این مقاله از معرفی دیدنی های تنکابن شما را با پارک جنگلی چالدره که دارای چشم اندازی زیبا و منحصر به فرد است آشنا خواهیم کرد. پس اگر تصمیم داربد به استان مازندارن سفر کنید در ادامه با ما مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر با این پارک جنگلی آشنا شوید

پارک جنگلی چالدره تنکابن

مختصری درباره تنکابن بدایند :


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شهرستان تنکابن یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است که در سراسر ایران و جهان آن را به سرزمینی با طبیعتی زیبا و چشم‌نواز و رویایی‌ترین مقصد گردشگری در شمال کشور می‌دانند..و بزرگترین شهر غرب استان مازندران محسوب می‌گردد.مردم این شهر به فارسی و گویشهای مازندرانی و گیلکی سخن می‌گویند.تنکابن مرکز منطقه محال ثلاث تنکابن در دوران قاجاریه بوده که در دوران پهلوی به نام شهسوار تغییر نام پیدا کرد و پس از انقلاب اسلامی دوباره با نام تنکابن شناخته می‌شود. در دوران صفویه به نام فیض خوانده می‌شده و پیش از آن به نام «دیلم خاصه» شناخته می‌شده است.

پارک جنگلی چالدره تنکابن

پارک جنگلی چالدره تنکابن

پارکی زیبا با چشم‌اندازی منحصربه ‌فرد در ۱۸ کیلومتری جاده تنکابن به جنگل دوهزار استان مازندران قرار دارد که به «پارک جنگلی چالدره» شهرت یافته است. این ناحیه از شمال کشور دارای مساحتی بالغ بر ۹۴ هکتار است و در نقطه‌ی اتصال دو رود دوهزار و سه‌هزار قرار گرفته است. در واقع چالدره، دره‌ای است عمیق و سرسبز که می‌توان با حضور در آن آرامشی وصف‌ناشدنی را تجربه کرد. به همین دلیل این پارک به چالدره شهرت یافته است. حضور انبوهی از درختان افرا و توسکا در کنار بوته‌های سرخس که در وسعت زیادی از منطقه به چشم می‌خورد و نیز کلبه‌های جنگلی با نمایی کاملا سنتی در کنار تسهیلات امروزی، بر زیبایی این منطقه افزوده است.

 آب و هوای این منطقه خنک و مرطوب است و درختان انبوه، سایه دلپذیری را ایجاد کرده اند که می توان ساعت ها در زیر این سایه ها استراحت کرد و محو تماشای مناظر اطراف شد. درختان افرا و توسکا و بوته های سرخس پوشش گیاهی غالب این جنگل را تشکیل می دهند و نقشی اساسی در زیبایی چشم نواز این جنگل دارند. در جنگل درختان میوه مثل بلوط، ازگیل، تمشک، انار و … هم به چشم می خورد که اگر در زمان مناسبی به این جنگل بروید می توانید طعم این میوه های جنگلی را هم امتحان کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *