تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مازندران

پارک جنگلی کشپل نور ، مازندران | Kashpel Forest Park 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک جنگلی کشپل نور

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با پارک جنگلی کشپل نور ، پارکی زیبا و دیدنی در استان مازندران آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پارک جنگلی کشپل در ۲.۵ کیلومتری چمستان در استان مازندران واقع شده است و از مقاصد طبیعت‌گردی و جاذبه‌ های گردشگری نور محسوب می‌شود. با ۷.۲۱ هکتار، پوشش این منطقه شامل ۶ تیپ جنگلی توسکا، لرک، بلوط، افرا، ممرز و انجیلی می‌شود. علاوه بر پوشش گیاهی زیبا و منحصربه‌فرد، رودخانه‌ها و چشمه‌های شفاف و زلال، از دیگر دلایل جذب گردشگر به این پارک جنگلی هستند.پارک جنگلی کشپل نور

از دیدنی ترین بخش های این جنگل می توان به دریاچه سد الیمالات اشاره کرد که فضایی زیبا دارد و امکان قایق سواری و تجربه لحظاتی لذت بخش را به شما می دهد.

این پارک جنگلی که به واسطه وجود چشمه های فراوانش در بین گردشگران و محلی ها مشهور است در بدو ورود به چمستان، در جاده لاویج واقع شده است. چشمه و درختان به هم گره خورده جنگل در این منطقه، تابلویی زیبا و منحصربفرد از طبیعت را در پیش چشم بینندگان ترسیم کرده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

برای گذراندن یک روز خوب در این جنگل از لباسهای راحت و مناسب برای کوهنوردی استفاده کنید. همینطور پیشنهاد میشود اگر کودک خردسال به همراه دارید آب معدنی با خود ببرید.

پارک جنگلی کشپل نور

امکانات رفاهی پارک جنگلی کشپل

با شهرت فراوان این پارک و رفت و امد بسیار زیاد گردشگران در منطقه، امکانات متعددی در این پارک 2,7 هکتاری توسط شهرداری تعبیه شده است. امکانات و تجهیزات از قبیل: وسایل بازی برای کودکان، فروشگاه مواد غذایی، نمازخانه، تلفن عمومی، سرویس بهداشتی، سکو برای استقرار چادر، آلاچیق برای اقامت و استراحت، رستوران با غذاهای خوشمزه، زمین بازی فوتبال و والیبال، ساخت پله های سنگی و راه پلکانی برای پیاده روی می باشد.پارک جنگلی کشپل نور

سوغات جنگل کشپل

به دلیل وجود گل ها و گیاهان فراوان و خوشبو زنبورهای فراوانی این محل را برای گرده افشانی انتخاب کرده اند و همین امر موجب تولید عسل معروف لاویج در این منطقه شده است شما می توانید با سوغات بردن این عسل خوش طعم تا مدت ها شیرینی سفر را در ذهنتان ماندگار کنید.

دسترسی

برای سفر به این تفرجگاه دیدنی و با صفا باید وارد استان پهناور و سرسبز مازندران بشوید و قدم به پایتخت ساحلی ایران یعنی شهر نور بگذارید و در 2,5 کیلومتری چمستان این پارک را می توانید ببنید و درآن به گشت و گذار بپردازید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *